Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

GEEN DATA

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin

GEEN DATA

Berichtdoor bloemen63 » 2 jan 2013 17:08

hallo mensen,

Als eerste allemaal de beste wensen voor 2013.

Ik had van het weekend mijn Garmin Zumo 550 nodig. ik zet tsl aan en ga naar waarheen-> adres, daar geeft apparaat aan geen data beschikbaar? Hetzelfde bij eten en hotels en ook bij recent gevonden........ ik heb life-time update, kaarten zijn bijgewerkt. Wat kan er mis zijn........

Ik hoor graag van jullie

Mvgr Rob Bloemen
bloemen63
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 jun 2012 15:26

Re: GEEN DATA

Berichtdoor HaWee » 2 jan 2013 17:28

een gokje, het klinkt alsof je hem een tijdje niet hebt gebruikt gehad zoals je het omschrijft.
Zet de gps aan en wacht totdat je een gps fix hebt (dan geeft hij je juiste positie aan op de kaart) en probeer het dan eens opnieuw.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21466
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: GEEN DATA

Berichtdoor Jeroen D. » 3 jan 2013 11:59

Kijk even bij de instellingen - kaart - kaartinfo
Daar zou je moeten kunnen zien welke kaart er op staat.
Hoogstwaarschijnlijk kun je de knop kaartinfo niet aanklikken, dat wil zeggen dat de update niet goed gegaan is.
Even opnieuw de update uitvoeren
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
Avatar gebruiker
Jeroen D.
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 3 sep 2008 06:31
Woonplaats: Uden

Re: GEEN DATA

Berichtdoor bloemen63 » 4 jan 2013 17:10

Hawee en Jeroem bedankt voor de info... echter beide helpen niet...

Mvgrc Rob
bloemen63
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 jun 2012 15:26

Re: GEEN DATA

Berichtdoor HaWee » 4 jan 2013 17:24

maar wat is er dan wel?

als je de gps aanzet en even wacht en dan op het kaartscherm kijkt, zie je dan je juiste positie en alle straatjes etc in je buurt?

Als je bij de instellingen kijkt zoals Jeroen aangaf, welke kaart is dan aangevinkt?

hoe meer en betere (gedetailleerdere) info je geeft des te sneller er een oplossing word gevonden.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21466
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: GEEN DATA

Berichtdoor bloemen63 » 4 jan 2013 18:28

op het kaartscherm staan geen straatjes id buurt, 1 grote lijn is een grote straat id buurt het motortje en de "thuisplek" op mijn pc staat de city navigator Europe NT 2013.3, ik neem aan dat dit bedoelt wordt met de instellingen.ik heb vanmiodsdag deze kaart geinstalleerd, dacht dat daar het probleem mee opgelost zou Zijn niet dus
bloemen63
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 jun 2012 15:26

Re: GEEN DATA

Berichtdoor HaWee » 4 jan 2013 19:11

als je alleen een grote straat hebt heb je alleen de basiskaart en daar zit bijna geen data in dus dat klopt.
je hebt dus niet de CityNavigator op je toestel (of althans niet aangezet; dat was wat jeroen bedoelde , welke kaart er aan staat op je gps !

als je een probleem hebt op je gps moet je dus niet op je pc kijken :?
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21466
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: GEEN DATA

Berichtdoor Scheurneus » 5 jan 2013 15:45

Kijk eens met het programma JaVaWa Device Manager in je GPS, wat verteld die?

http://javawa.nl/jdm.html
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

Re: GEEN DATA

Berichtdoor HaWee » 5 jan 2013 16:58

en als het je niet meteen duidelijk is met JDM


In JDM: Extra - Rapport , maak een online rapport aan en plak de link hier dan kunnen we even kijken wat er aan de hand is.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21466
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: GEEN DATA

Berichtdoor Arjen. » 9 jan 2013 15:37

Voor de duidelijkheid: Instellingen - kaart - kaartinfo zijn opties die je op het toestel doet.

Start de Zumo 550.
Klik dan op het icoon van de steeksleutel rechtsonder (instellingen).
Klik op de optie "Kaart" en klik hier onder in beeld op "Kaartinfo" of "Krtinfo".

Als de knop niet reageert staat er geen kaart op de Zumo. Met als gevolg dat je niets kunt vinden en ook geen details te zien krijgt.

Als de knop wel reageert krijg je een lijst met kaarten die op het toestel staan. Zorg dat de City Navigator aangevinkt is.
Het kan ook zijn dat er een regio zonder Nederland op het toestel is gezet, meestal is dat "Midden- en Oost-Europa".
Hier zie je een overzicht van de verschillende regio's:
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/298

In beide gevallen is de oplossing om de kaartupdate opnieuw uit te voeren. Daarvoor kan je deze handleiding volgen:
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/293



Als je nog verdere vragen hebt, dan is meer informatie nodig. Kijk de kaarten na zoals hierboven beschreven en geef aan wat er gebeurd of welke kaarten getoond worden en welke aangevinkt zijn.
Mocht er wat anders gebeuren, geef dan aan wat je probeert te bereiken, welke handelingen je doet en welke (fout)meldingen je daarbij krijgt. Probeer dit zo volledig mogelijk te beschrijven.
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
Avatar gebruiker
Arjen.
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 864
Geregistreerd: 25 nov 2011 19:18


Keer terug naar Zumo 550 en 500

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


cron