Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Touchscreen werkt niet goed

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin

Touchscreen werkt niet goed

Berichtdoor Robbem » 2 jul 2014 19:44

Sinds 2009 bezit ik een 550 naar volle tevredenheid, tot een paar weken geleden. Het toestel reageert na een uurtje in gebruik te hebben, niet meer goed.

Wanneer ik bijv. op de knop 'waarheen' of 'kaart' wil drukken, moet ik dit aan de zijkant ergens doen. Bij de kleinere knoppen moet ik soms anderhalve centimeter boven de knop op het scherm drukken anders gebeurt er niets of activeer ik een heel andere knop/button.

Het scherm heb ik al opnieuw gecalibreerd, maar zonder effect. Na een tijdje verdwijnen deze klachten overigens weer.

Wat kan dit zijn, is dit een bekend euvel en wat is de oplossing? Ik hoor het graag.

Marcel
Robbem
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 mei 2007 06:53
Woonplaats: Rijswijk

Re: Touchscreen werkt niet goed

Berichtdoor Rogier2 » 2 jul 2014 20:31

Toch geen zandkorrels o.i.d. tussen scherm en toestel?
Als het euvel ook na calibratie blijft zal je waarschijnlijk het touchscreen/digitizer moeten vervangen.
Heb dat vorig jaar door Waypoint laten doen (€50,-), maar je kan het ook zelf proberen, zie b.v. het volgende topic

viewtopic.php?f=59&t=43295

Succes.
Rogier2
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 24 feb 2008 18:16
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Touchscreen werkt niet goed

Berichtdoor Robbem » 4 jul 2014 16:26

Bedankt voor je reactie. Ik heb hem net weggebracht naar Waypoint en hij wordt omgeruild voor een refurbished 550; was de beste oplossing op dit moment. Een nieuwe 590 was een te groot prijsverschil.
Robbem
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 mei 2007 06:53
Woonplaats: Rijswijk

Re: Touchscreen werkt niet goed

Berichtdoor Rogier2 » 4 jul 2014 19:35

Tip: voor een refurbished 550 mag je op marktplaats toch wel zo'n €300 vragen (mits de steunen ok). Zit een half jaar Garmin garantie op. Misschien komt de 590 daarmee wat dichterbij?
Rogier2
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 24 feb 2008 18:16
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Touchscreen werkt niet goed

Berichtdoor Robbem » 5 jul 2014 18:47

Ok, bedankt, over die optie ga ik nog even nadenken.
Robbem
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 mei 2007 06:53
Woonplaats: Rijswijk

Re: Touchscreen werkt niet goed

Berichtdoor Hans Vaessen » 7 jul 2014 11:33

Rogier2 schreef:Tip: voor een refurbished 550 mag je op marktplaats toch wel zo'n €300 vragen (mits de steunen ok).


Komt me wat aan de hoge kant voor (vergelijk met de nieuwprijs van een 340 met LTU). Zie in dit verband wellicht ook http://www.mrgps.nl/tips-bij-aanschaf-v ... ands-zumo/
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)


Keer terug naar Zumo 550 en 500

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast