beeld op de kop / uitvallen / blijven hangen

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Plaats reactie
BerrySV1000S
Berichten: 72
Lid geworden op: 5 feb 2007 15:54

beeld op de kop / uitvallen / blijven hangen

Bericht door BerrySV1000S »

Goedemiddag,

mijn Zumo 550 heb ik nu zo'n 7,5jaar in bezit. Nooit problemen gehad. Maar de afgelopen vakantie (6 dagen 3299km) vertoonde het problemen. Spontaan uitvallen, soms zelf opstarten en anders moest ik het zelf weer aanzetten. Soms lang blijven hangen bij het opstart scherm, en soms stond of het hele beeld op de kop of alleen de bovenste helft......
Ik heb de contact punten onderop de Zumo met een tandenborstel schoongemaakt en dit ook gedaan op de motorcradle, maar hierna deden de problemen zich nog steeds voor.

Vorigjaar de lifetime update gekocht en ik had al wel het probleem in de auto dat de 12V voeding weg viel en de Zumo overging op de interne accu.
In mei van dit jaar alles opgeschoond en verwijderd via JaVaWa Device manager. Toen de Zumo 2 weken mee naar Frankrijk gehad in de auto, geen problemen gehad (behalve het wegvallen van 12V).
Nu begonnen dus de problemen op de motor tijdens de afgelopen vakantie.

Mijn vraag: iemand een idee hoe dit kan en wat de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken en de reactie(s)

Rogier2
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 feb 2008 18:16
Locatie: Zoetermeer

Re: beeld op de kop / uitvallen / blijven hangen

Bericht door Rogier2 »

Het lijkt me dat het wegvallen van de voeding in de auto een ander probleem is dan het eerste (de voeding van de motorsteun werkt wel gewoon?).

Het zou een defect touchscreen/digitizer kunnen zijn. Zie daarvoor onderstaande topics met adviezen (zelf dit probleem ook gehad, bij TDWaypoint voor €50,- laten repareren. Omruilen voor een refurbished exemplaar kan wellicht ook, je moet dan wel rekening houden met zo'n €140,-) In beide gevallen kan je je LTU overigens gewoon behouden.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59&t=43876

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59&t=43593

tonnie te brake
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 mei 2008 21:05

Re: beeld op de kop / uitvallen / blijven hangen

Bericht door tonnie te brake »

Mijn Zumo 550 heeft soortgelijke problemen gehad,toen heb ik de accu er uitgehaald, de contactpunten goed schoongemaakt en daarna weer teruggeplaatst, daarna nooit geen problemen meer gehad.gr. Tonnie

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”