Zumo 550 en iphone 5s compatibel?

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
douwevt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2009 07:58
Locatie: Delft

Zumo 550 en iphone 5s compatibel?

Bericht door douwevt »

Hallo, sinds vandaag een headset Uclear HBC100 plus op mijn helm om mijn navigatie apparaat te kunnen horen. Werkt uitstekend, prima geluid, voldoende sterk. Kortom, helemaal goed. Helaas als ik probeer te bellen wordt de verbinding al vrij snel weer verbroken. Het lijkt dat de zumo de verbinding met de telefoon even heel kort verbreekt en dan weer opbouwt. Iemand enige ervaring hiermee?

Groet,
Douwe
Groet,
Douwe
Moto Guzzi California II & Stelvio 1200

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Zumo 550 en iphone 5s compatibel?

Bericht door STXrider »

Misschien staat hier de oplossing........ http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=59& ... ren+Iphone


Ik weet wel dat je het altijd in een bepaalde volgorde moet doen.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
douwevt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2009 07:58
Locatie: Delft

Re: Zumo 550 en iphone 5s compatibel?

Bericht door douwevt »

Dank voor je reactie, ik heb alleen de zumo aan allebei gekoppeld, maar het is de moeite van het proberen waard natuurlijk.
Groet,
Douwe
Moto Guzzi California II & Stelvio 1200

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Zumo 550 en iphone 5s compatibel?

Bericht door STXrider »

Volgens mij moet het ook zo, de headset naar Zumo en telefoon naar Zumo. Als het nu werk gewoon laten. :wink:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
douwevt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2009 07:58
Locatie: Delft

Re: Zumo 550 en iphone 5s compatibel?

Bericht door douwevt »

helaas, het blijft mis gaan. Ik krijg aan de lopende band meldingen: verbinding met de telefoon verbroken, en dan, even later, klaar voor gesprek. Dus hij verbreekt de verbinding met de telefoon en legt dan de verbinding onmiddelijk weer aan. Ik heb ook al de firmware voor de bluetooth opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht ook niet baten. Iemand enig idee? Of is het gewoon zo dat Garmin lak heeft aan gebruikers van de zumo serie en geen bluetooth firmware updates meer verstrekt?
Groet,
Douwe
Moto Guzzi California II & Stelvio 1200

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Zumo 550 en iphone 5s compatibel?

Bericht door GPS Expert »

Qua zumo 550 is de ontwikkeling al heel lang stop gezet, verm. al voor het moment dat de iPhone 2 of 3 verkocht werd.

Garmin publiceert een lijst van ondersteunde telefoons, en die is waarschijnlijk niet geheel up to date, maar verwacht niet dat een oud navigatie toestel door de fabrikant nog wordt ondersteund met een moderne telefoon. Da GPS fabrikant gaat er vanuit dat als je een moderne iPhone gaat gebruiken je daarbij ook een modern GPS toestel gaat kopen en gebruiken. Helaas blijkt Bluetooth gps+headsets zelfs tegenwordig nog voro hoofdpijn te zorgen in maken/verliezen verbindingen.



Bijna alsof je met onderstand verwacht te kunnen whatsappen en telegrammen ;) ;) :)
Afbeelding
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”