Helm ontvetten

Skaten, ballonvaren, windsurfen, ski-en etc. etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ToerderHenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 aug 2007 19:46
Locatie: Rijswijk

Helm ontvetten

Bericht door ToerderHenk »

Wellicht dat iemand van jullie een tip heeft en nee mijn helm is niet smerig maar, ik heb een GoPro 8 camera gekocht welke steun ik dus met een plakker aan de zijkant van mijn helm kan monteren. Omdat ik erg bang ben dat het ding eraf vliegt onder het rijden wil ik de helm goed ontvetten zodat de hechting maximaal is. Weet iemand van jullie waar ik dat het beste mee kan doen.
Groetend en veilige kilometers
ToerderHenk

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:26
Locatie: Oldenzaal

Re: Helm ontvetten

Bericht door Hunter6 »

Flesje alcohol bij de drogist halen. Zo hoog mogelijk percentage.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2106
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Helm ontvetten

Bericht door MPX-NL »

Ik zou een beetje uitkijken met alcohol, flink wrijven en weg lak :lol:
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: Helm ontvetten

Bericht door Noppie »

Remmenreiniger van de Action. Kost bijna niks en werkt perfect, normale verf/lak kan er gewoon tegen.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Helm ontvetten

Bericht door QuattroFrits »

Goed ontvetten, plaatje plakken en liefst met een klem of iets dergelijks er op ongeveer 24 uur onbelast laten zitten.
Het plaatje zal er nu waarschijnlijk nooit meer afvallen.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2106
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Helm ontvetten

Bericht door MPX-NL »

Remmenreiniger vreet rubber, plastics enz op, dat zou ik ook niet op mijn dure helm smeren.
Een flesje afwasmiddel en een keukenrol lijken mij veiliger.
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Helm ontvetten

Bericht door FM »

En zo nauw komt het ook niet allemaal. Ik heb mijn helm enkel goed gereinigd, en het plakplaatje blijft toch al een gans jaar goed vast zitten.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
ToerderHenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 aug 2007 19:46
Locatie: Rijswijk

Re: Helm ontvetten

Bericht door ToerderHenk »

Wat een fantastisch forum is dit toch, een ieder die gereageerd heeft hartelijk dank hiervoor.
Groetend en veilige kilometers
ToerderHenk

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Helm ontvetten

Bericht door QuattroFrits »

En ToerderHenk, goed geplakt ?
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Helm ontvetten

Bericht door QuattroFrits »

Zeer typisch, er wordt iets gevraagd, men geeft antwoorden, maar je hoort niets meer terug.
Wat een fantastisch forum is dit toch.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
ToerderHenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 aug 2007 19:46
Locatie: Rijswijk

Re: Helm ontvetten

Bericht door ToerderHenk »

Beste QuattroFrits,

Jammer deze reactie van u. Ik geef namelijk ALTIJD een bedankje terug als iemand mij van advies heeft voorzien.

Helaas heb ik een probleem met mijn PC gehad en moest ik een aantal onderzoeken ondergaan voor een een knieoperatie
die in de planning zit, dus had niet veel moed om dan ook nog eens even achter de PC te duiken en berichten te lezen, maar
ik zal netjes antwoorden op de adviezen.

Nee heb de sticker nog niet op mijn helm geplakt want vond het toch wat te gevaarlijk. Heb via GoPro een armband gekocht
die met klittenband om mijn linkerarm zit. Hier bovenop zit een draaibare houder voor de GoPro. Ik dacht eerst dat het erg
storend zou werken omdat je natuurlijk moet ontkoppelen met je linkerhand maar de GoPro 8 heeft een stabiliteitsfunctie
in zich waardoor dat perfect werkt.

Het enige wat je niet moet doen haha, maar dat gaat automatisch is je hand opsteken naar tegemoet komende motorrijders
want dan krijg je wel een raar beeld.
Groetend en veilige kilometers
ToerderHenk

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Helm ontvetten

Bericht door QuattroFrits »

Sorry als mijn reactie verkeerd is overgekomen, dat was niet de bedoeling.
Helaas is mijn glazen bol kapot en kan ik dus niet zien of iemand iets gekregen heeft en zich daardoor niet meer kan melden.
Toch vind ik het mooi om ondanks alles toch nog een net antwoord te krijgen en ik vind het ook fijn dat er ondanks alles toch een goede oplossing gevonden is.
En je hand opsteken moet je juist wel doen, niet te vaak natuurlijk, kan achteraf als bewijs dienen dat je wel degelijk en uitbundig gezwaaid hebt. :wink:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Helm ontvetten

Bericht door FM »

ToerderHenk schreef:
25 aug 2020 10:31
Heb via GoPro een armband gekocht
die met klittenband om mijn linkerarm zit. Hier bovenop zit een draaibare houder voor de GoPro. Ik dacht eerst dat het erg
storend zou werken omdat je natuurlijk moet ontkoppelen met je linkerhand maar de GoPro 8 heeft een stabiliteitsfunctie
in zich waardoor dat perfect werkt.

Het enige wat je niet moet doen haha, maar dat gaat automatisch is je hand opsteken naar tegemoet komende motorrijders
want dan krijg je wel een raar beeld.
Ik heb al jaren de camera op de helm zitten. In juni is niet de lijm losgekomen, maar de plastic houder (Chinese brol van Aliexpres) voor een stuk afgebroken. Niet onder het rijden, maar 's avonds toen ik de camera uit de houder wilde schuiven. Om maar te zeggen, voor het vastplakken op de helm moet je geen schrik hebben.

Ik wil de camera absoluut op de helm, omdat ik op de filmpjes een stuk van de motor wil zien. Windscherm, dashboard, stuur,.. Dat geeft me meer het motorgevoel wanneer ik de filmpjes terug bekijk. Ik mag dus de andere motorrijders groeten. Maar ik mag natuurlijk niet het kinstuk van de systeemhelm omhoog zetten. Ik heb toch ook al heel wat tijd de blauwe lucht gefilmd... :oops:
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
ToerderHenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 aug 2007 19:46
Locatie: Rijswijk

Re: Helm ontvetten

Bericht door ToerderHenk »

Ja FM dat probleem heb ik dus ook. Mijn systeemhelm kan ik ook opklappen dus bovenop zal die camera niet kunnen maar wellicht misschien wel aan de zijkant. Toch wat ik al eerder schreef ben ik erg bang dat hij los zal raken, maar ik heb inderdaad nu meerdere reacties van forum leden gehad
dat hij heus wel blijft zitten. De armband werkt goed maar wellicht dat ik het toch ook eens voorzichtig ga proiberen aan de zijkant.
Groetend en veilige kilometers
ToerderHenk

Plaats reactie

Terug naar “Overige toepassingen”