GPS op het ijs!

Skaten, ballonvaren, windsurfen, ski-en etc. etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swinden
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 274
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:55
Locatie: Keistad

GPS op het ijs!

Bericht door Swinden »

Die had ik nog niet gezien! Maar met de Oregon in de achterzak lukt het perfect een track op te nemen.
http://www.xs4all.nl/~loespoes/album/schaats.jpg
Nu moeten we maar eens custom cards gaan maken van 's lands slootjes.

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

Een topo NL heeft toch heel wat waterwegen erop staan en is daar voor al vrij goed bruikbaar volgens mij.

Broek in waterland .. enzo ...
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

Corné
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2008 10:50
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Corné »

Vandaag op de bonnefooi richting de Loosdrechtse plassen gereden om een mooie route te schaatsen. Het was even zoeken, maar bij Oud Loosdrecht kun je nu hele mooie stukken schaatsen. Van mooie breden en smalle slootjes tot grotere plassen. De echt grote plassen zijn nog niet betrouwbaar genoeg. Misschien morgen al wel.

Natuurlijk had ik de GPS bij, zo heb je nog een beetje een idee waar je heen kunt en waar je bent (zeker met de mist van vanmorgen).
Hier de route, het is een aanrader!

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Misschien is het wel wat voor Open Street Maps, die zijn dol op dit soort toevoegingen.

De track ligt trouwens precies op de slootjes in TopoNL, ook in GE heb maar weinig hoeven klunen :lol:
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
Swimmie63
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 apr 2008 12:39
Locatie: Veenendaal

Bericht door Swimmie63 »

Corné schreef:Natuurlijk had ik de GPS bij, zo heb je nog een beetje een idee waar je heen kunt en waar je bent (zeker met de mist van vanmorgen).
Hier de route, het is een aanrader!
Getriggerd door deze posting vandaag ook m'n Colo 300 in de rugtas gedaan tijdens het schaatsen.
Hier de track. (rechter muisknop, 'opslaan als...')
In Mapsource lijkt het alsof ik alleen maar heb gekluund, maar in Google Earth zie je hoe mooi het daar is.

Verder best wel handig dat je dan ook kunt zien hoever je hebt geschaatst en hoe snel e.d. :lol:

gr. Swimmie63

Gebruikersavatar
Swimmie63
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 apr 2008 12:39
Locatie: Veenendaal

Bericht door Swimmie63 »

Corné schreef:Natuurlijk had ik de GPS bij, zo heb je nog een beetje een idee waar je heen kunt en waar je bent (zeker met de mist van vanmorgen).
Hier de route, het is een aanrader!
Getriggerd door deze posting vandaag ook m'n Colo 300 in de rugtas gedaan tijdens het schaatsen.
Hier de track. (linker muisknop, 'opslaan als...')
In Mapsource lijkt het alsof ik alleen maar heb gekluund, maar in Google Earth zie je hoe mooi het daar is.

Verder best wel handig dat je dan ook kunt zien hoever je hebt geschaatst en hoe snel e.d. :lol:

gr. Swimmie63

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

rechter
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
Anne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2652
Lid geworden op: 1 sep 2005 11:04
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Anne »

MAAKT BIJ MIJ NIET UIT. DE LINK DOET HET NIET....

Henkes50
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2007 09:39
Locatie: meppel

Bericht door Henkes50 »

Afgelopen week heb ik twee toertochten geschaatst. De g.p.s. in de rugzak en het werkt perfect zie onderstaande link.

[/url]http://www.everytrail.com/profile.php?user_id=27818

Liedje
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jun 2007 11:05
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door Liedje »

De afgelopen 2 weken zijn meer dan 80 schaatstripjes geplaatst op Everytrail...Ik kon zelf natuurlijk niet achterblijven... zie http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=105294

Topo NL is voor waterwegen redelijk bruikbaar, maar CN Europe is eigenlijk nog veel beter. Namen van de wateren staan erbij en de wateren kloppen in detail beter qua vorm etc.

** www.vakantiefietsers.nl **

casev
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2009 19:28

Bericht door casev »

die optie van everytrail om de route in google earth te openen ziet er wel HEEL !! stoer uit.

Ik overweeg nu echt om die oregon 300 te kopen !

Gebruikersavatar
Swinden
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 274
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:55
Locatie: Keistad

Bericht door Swinden »

casev schreef:die optie van everytrail om de route in google earth te openen ziet er wel HEEL !! stoer uit.

Ik overweeg nu echt om die oregon 300 te kopen !
Daar heb je geen everytrail voor nodig hoor... Tracks van elke Garmin kun je zo in Google Earth laden en dan zelfs '3D' de route na-'vliegen'.
Feit is wel, dat de Oregon een uitstekende ontvangst heeft en een val op het ijs moeiteloos overleeft. Volgend jaar maar weer...?

Gebruikersavatar
Wesko
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:57
Locatie: Wormer
Contacteer:

Bericht door Wesko »

Ik zoek nog wat schaatstracks die mensen belangeloos willen delen met anderen. Bij deze vraag ik toestemming om de hier genoemde tracks te uploaden op www.poi66.com om daar te boel wat te verrijken. Combi van schaatsen en GPS is toch wel erg interessant.

Wie vindt het goed als ik z'n track upload?

Gebruikersavatar
Swinden
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 274
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:55
Locatie: Keistad

Bericht door Swinden »

Wesko schreef:Ik zoek nog wat schaatstracks die mensen belangeloos willen delen met anderen. Bij deze vraag ik toestemming om de hier genoemde tracks te uploaden op www.poi66.com om daar te boel wat te verrijken. Combi van schaatsen en GPS is toch wel erg interessant.

Wie vindt het goed als ik z'n track upload?
Het grappige van een geschaatste track is, dat de geldigheid ervan direct afhankelijk is van het weer en dus meestal een houdbaarheid heeft van een paar dagen... Ik heb een fraaie track die ik graag zou delen, maar daar heb je in ieder geval op dit moment nog een roeibootje voor nodig.

Gebruikersavatar
Wesko
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:57
Locatie: Wormer
Contacteer:

Bericht door Wesko »

Swinden schreef: Het grappige van een geschaatste track is, dat de geldigheid ervan direct afhankelijk is van het weer en dus meestal een houdbaarheid heeft van een paar dagen... Ik heb een fraaie track die ik graag zou delen, maar daar heb je in ieder geval op dit moment nog een roeibootje voor nodig.
Maakt me niet uit hoor. Soms is het ook gewoon leuk te kijken waar mensen zoals heen gaan. Ik kan alles gebruiiken, ik zie in mijn logs dat mensen er op zoeken, zie je.

Plaats reactie

Terug naar “Overige toepassingen”