Je route loggen via SMS. Maar zonder GPS!

Skaten, ballonvaren, windsurfen, ski-en etc. etc.
Gebruikersavatar
Wesko
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:57
Locatie: Wormer
Contacteer:

Je route loggen via SMS. Maar zonder GPS!

Bericht door Wesko »

Je route loggen kan al bijna 10 jaar via POI66 d.m.v. GPS2SMS (of goedkoper: via HTTP via een pakketje op je mobiel of iPhone [testfase]). Je kunt de coordinaten van je GPS overtikken in een SMS a la:

GP 52.52321 4.83434 Op de camping!

Dit creeert een waypoint in jouw album dat je op je eigen homepage kan inlinken. Alleen... wij zijn GPS gekken die die getalletjes overtypen. Er zijn ook mensen. En die willen het simpeler...

Dus heb ik vannacht wat zitten hacken en dit werkt nu eigenlijk prima. Stuur je een SMS bericht:

GC amsterdam
of
gc texel,nl
of zelfs
gc tessel,nl
gc sanfrancisco
gc alkmaardermeer
gc kennemerduinen

Als de server dit ontvangt zal hij proberen met zijn eigen database (door gebruikers zelf gemaakt, al 600.000 steden en andere pois!) de coordinaten erbij te zoeken. Geef je de (ISO) landcode mee, dan heb je meer succes. Als de server het echt niet kan matchen, wordt dit genoteerd en zodra iemand (anders) de stad of poi alsnog toevoegt die genoeg op jouw plek lijkt, dan wordt je punt alsnog gecorrigeerd.

Elke dag check ik sowieso de waypoints die binnenkomen. Allemaal hobby (daarom is alles gratis!) en het werkt erg leuk. Ik ben sinds 2001 in de lucht en er staan talloze leuke live tracks op de site.

Mocht je mee willen doen dan moet je eenmaal aanmelden, zie de FAQ section op de site. Opmerkingen over wat dan ook zijn welkom!

Mocht je een tripje gaan doen (of schaatsen), dan kan dit een leuk idee zijn. Verleden jaar heb ik tijdens het schaatsen vnauit mijn binnenzak met PocketPC-foon elke minuut een waypunt live gelogd zodat ze thuis meekeken in welk wak ik lag) op http://schaatsen-zwet.poi66.com

Plaats reactie

Terug naar “Overige toepassingen”