Paramotor/parapente GPS gezocht

Skaten, ballonvaren, windsurfen, ski-en etc. etc.
Plaats reactie
Frixbit
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 jun 2017 00:14

Paramotor/parapente GPS gezocht

Bericht door Frixbit »

Dag,

Ik zoek een GPS met barometrische hoogtemeter, die frequent zijn hoogte updatet. (om de seconde/ enkele seconden liefst)
Verder zou ik hem graag willen gebruiken als wandelGPS.

Mijn oog is gevallen op de GPSmap64s, maar het is me niet duidelijk hoe frequent die hoogte wordt berekend.
Garmin helpdesk België zei daarstraks 1x/minuut. Dat is te lang voor vliegen.
Guido Louman (http://www.guidolouman.nl/GPScustomWaypointIcons.html) dacht dat zijn 78s/62s de hoogte in realtime updatet.

Weet iemand hoe het exact zit met die hoogtemeting? En welk toestel zou geschikt zijn indien de GPSmap64s niet geschikt is?
(Vroeger was er de GPSmap96C, maar om nu een oud tweedehands toestel te kopen.... En geen idee hoe dat is bij gewoon wandelen)

Hartelijk dank voor info alvast,
Groeten,
Dries

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Paramotor/parapente GPS gezocht

Bericht door GPS Expert »

De hoogte wordt voornamelijk bepaald door de GPS positie en niet door de barometer als het snel gaat. De GPS hoogte wordt elke seconde berekend (volgens mij), idem voor positie.

En dat geldt volgens mij voor alle Garmin toestellen die hoogte weergeven. Een Montana is veel beter bruikbaar op de motor. Een GPSmap 62s of 64s zijn opvolgers van de 60Csx die ook veel door parapenters gebruikt werd.

Maar vaak raden we aan om gewoon 2 toestellen te kopen, 1 om te vliegen, waarbij een eTrex 30x al voldoende is om te vliegen (en een Zumo 395 of TomTom Rider 4xx om op de motor te gebruiken.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Overige toepassingen”