Poi's van bergpassen en tunnels

Plaats reactie
european
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Poi's van bergpassen en tunnels

Bericht door european »

ln het blad alpentourer stond een stukje over een duitstalige website van Andreas Hecht http://alpenrouten.de/ met meer dan 1500 waypoints met bergpassen en tracks.

Henk
To V or not to V that is the question

Gebruikersavatar
J.Kuijper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 mar 2005 23:39
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door J.Kuijper »

Bedankt voor de tip, heb ze ff binnen gehaald. ga van de zomer naar de Dolomieten, komt dus mooi uit.

daakhaos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2010 12:36
Locatie: Utrecht

Bericht door daakhaos »

Iemand misschien bekend met meer POI's van bergtoppen? Voor de racefiets immers een stuk interessanter dan flitspalen, en die kan ik wel overal vinden... :)

Gebruikersavatar
++ Lex ++
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 16618
Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
Locatie: Mellieha, Malta

Bericht door ++ Lex ++ »

Wat heb je als fietser nu aan bergtoppen? Daar kun je niet naartoe fietsen, een enkele uitzondering als de Mont-Ventoux en de Vaalserberg uitgezonderd. Of bedoel je soms bergpassen?
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st

daakhaos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2010 12:36
Locatie: Utrecht

Bericht door daakhaos »

eehm, ja, ik bedoel natuurlijk passen. Of in ieder geval het hoogste via de verharde weg bereikbare punt...

Gebruikersavatar
++ Lex ++
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 16618
Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
Locatie: Mellieha, Malta

Bericht door ++ Lex ++ »

Ja, de benoeming is een probleem. De meeste zodanige punten zullen bergpassen zijn, een enkele een bergtop, maar je wilt natuurlijk ook de Alpe-d'Huez mee laten doen. Daar is geen woord voor, en voor de verzameling al helemaal niet.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

daakhaos schreef:eehm, ja, ik bedoel natuurlijk passen. Of in ieder geval het hoogste via de verharde weg bereikbare punt...
Gebruik dezelfde punten als de genoemde hierboven, dat zijn er best al heel veel, bergpassen dus!

En anders bestaat er nog de Denzel Alpestrasse boek met heel veel passen en extra info erin.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

Gebruikersavatar
Hoendervogel
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 feb 2008 21:53

Bericht door Hoendervogel »

Hier een site met een lijst van alle bergpassen in europa
indeling per land, helaas niet als waypoints.
http://ciclismo.sitiasp.it/motore.aspx?lingua=eng&da=az
Per bergpas wordt elke weg aangegeven dus normaal wordt de
de naam van de bergpas 2* keer genoemd.

mvg Henk
De bestemming is niet belangrijk, maar het
aantal bochten wel. Des te meer des te beter.

Sinds 27-05-09 BMW K 1200GT-P 100000 km
Van 16-10-98 tot 27-05-09 Honda Deauville NT650V 138000 km
Zumo 550 05-02-2008 tot 01-04-2016
Zumo 345LM 01-05-2016 tot nu

daakhaos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2010 12:36
Locatie: Utrecht

Bericht door daakhaos »

Ja, die site ken ik idd wel. En natuurlijk ook cyclingcols.com. Maar het gaat me juist om een bestandje dat ik zou kunnen gebruiken om de hoogtemeter te ijken, en dat dus van elke col de top weergeeft als POI.
Anyway, dank voor het meedenken, ik laat het hier iig weten als ik nog eens wat vind!

Grtz, Ernest.

Gebruikersavatar
mikkola
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 532
Lid geworden op: 8 okt 2004 19:30
Locatie: Groningen

Bericht door mikkola »

Je hoogtemeter ijken kan je ook bij de zee doen ,hoef je ook niet zover rijden om het op een col te doen.
Of thuis de coordinaten van een col intoetsen en dan controleren?
Op de rechte stukken zijn anderen altijd sneller.

Theorie is ,wanneer men alles weet en niets klopt.
Praktijk is ,wanneer men niets weet ,alles klopt en niemand weet waarom.

Plaats reactie

Terug naar “POI's”