poi gedownload van fietsnet.be

Plaats reactie
Harie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 477
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:14
Locatie: Stein

poi gedownload van fietsnet.be

Bericht door Harie »

Ik gebruik windows 10 en heb de poi van fietsnet.be gedownload. Het is nu een .cv bestand die heb ik geconverteerd naar .gpx. Deze staan nu in de map knooppunten .gpx maar als ik die open dan kom ik in de map knooppunten Mapsource
Waypoints- Waypoints in een categorie weergeven- Alle categorieën, open ik deze dan gebeurt er niets. Selecteer ik een van de 16 categorieën dan gebeurt er ook niets. Hoe kan ik deze op de computer openen? Of moet ik hiervoor de GPS64 aansluiten? Maar dat is de bedoeling niet. Ik wil ze nl. in Mapsourse in 1 map opslaan zoals je ook met verschillende kaarten kunt doen.
De Nederlandse die ik van.gpi naar .gpx heb geconverteerd zijn wel zichtbaar

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: poi gedownload van fietsnet.be

Bericht door tony rave »

Ik heb het "knooppunten.csv" ge-download en met Javawa RTW Tool een 10-tal knooppunten naar een gpx/gdb bestand geconverteerd. Dat is dan zonder meer met MapSource te openen.
Zie screenprint hieronder.

Tijdens de import functie wel even de lengte- en breedte graad goed instellen want deze moesten omgewisseld worden.
Dat wil zeggen de lengtegraden stonden onder de kop breedtegraad, en omgekeerd.

Wel de Help van RTW-tool eerst goed lezen. Succes !!!
Bijlagen
knooppunten.png
knooppunten.png (16.71 KiB) 2872 keer bekeken
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Harie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 477
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:14
Locatie: Stein

Re: poi gedownload van fietsnet.be

Bericht door Harie »

Zou nje me de volgorde van werken misschien kunnen uitleggen. Ik kom er met de help niet uit.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: poi gedownload van fietsnet.be

Bericht door tony rave »

Dan lees je een stuk sneller als ik :shock:

Ik had intussen, voor mijn eigen nieuwsgierigheid, alle 13406 punten (NL + BE) in een gdb bestand gezet.
Gezipt is dat 150KB groot.

Stuur mij een prive bericht met je email adres dan zal ik het gdb bestand naar je toezenden.
De werkwijze stap voor stap uitleggen is tijdrovend en lastig, je kunt daarna alsnog op je gemak het e.e.a. uitzoeken, als je dat zou willen.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Harie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 477
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:14
Locatie: Stein

Re: poi gedownload van fietsnet.be

Bericht door Harie »

Het is afgehandeld met deze uitleg.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: poi gedownload van fietsnet.be

Bericht door tony rave »

Mooi, ik neem aan dat het 'gpi' bestand, dat ik er als extra bijdeed om direct in je toestel te plaatsen, ook goed werkt.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Plaats reactie

Terug naar “POI's”