cache met beschrijving en foto's (poi)

Plaats reactie
jdiekman
Berichten: 35
Lid geworden op: 4 jun 2009 14:08
Locatie: achterhoek

cache met beschrijving en foto's (poi)

Bericht door jdiekman »

Ik wilde graag Caches op m'n navigatiesysteem zetten, maar ook de beschrijvingen, de hints en eventuele spoilerfoto's.
Dat heb ik als volgt voor elkaar gekregen (met een zumo 550).

-Eerst laad je alle gewenste caches is je navigatiesysteem (ik ga er even vanuit dat je weet hoe dat moet)
-Hierna haal je je gegevens van het aparaat naar mapsource. Alleen de waypoints, dat is voldoende.
- verwijder de overige waypoints en laat alleen de caches staan.
- dubbelklik om een cache aan te passen.
- Voeg de beschrijving en de hints toe. Deze vind je op de geocache-site. Ook foto's kun je toevoegen. (Je maakt er nu een tourguide-poi van)
- sla het bestand op als .gpx tussen je andere poi-bestanden (of in een lege map)
- laad het bestand mbv POI-loader (hier vind je hoe dat moet: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=11974)

Het is wat bewerkelijk, inderdaad, maar als het er eenmaal inzit is het ideaal. Vooral bijvoorbeeld voor caches langs de route van de vakantie-trip. Je hoeft dus geen printjes meer mee te nemen.

Het kan ook sneller, zodat alles automatisch online aangemaakt wordt. Dat staat hier beschreven http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html. Maar daarvoor heb je wel een duur premium-member-abonnement van geocaching nodig.

Succes ermee.
Correct me if I'm wrong...
------------------------------------------------------------------
Garmin eTrex - Garmin Zumo 550 - CellularLine InterPhone - Honda Varadero
...planning a trip to Norway...

Bascy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:37
Locatie: Nuenen

Bericht door Bascy »

Als je het dan toch goed wil doen ... probeer dan eens GSAK samen met de vernieuwde (en nog steeds ondersteunde) macro van jjred. "Caches_by_type" heet die geloof ik. Deze gaat veel verder dan pilotsnipes. En Pilotsnipes is ermee gestopt.

Overigens is "duur" erg betrekkelijk voor een premium abonnement. Euro 20,= voor een jaar vind ik niet veel geld, zeker niet als je bedenkt dat er dus heel veel mensen zijn die gratis gebruik maken van alle geocaching.com functionaliteit en de kosten kosten ergens door gedekt moeten worden

Het geeft mij de mogelijkheid om altijd alle caches van nederland in mijn zumo te zien, en als ik naar het buitenland ga, dan heb ik met heel weinig moeite alle caches langs de route en rondom mijn vakantie adres toegevoegd
Zumo 550 (V4.80) op de motor en in de auto / Lifetime Update. Sena SMH5 intercom op motor

jdiekman
Berichten: 35
Lid geworden op: 4 jun 2009 14:08
Locatie: achterhoek

Bericht door jdiekman »

Dat is natuurlijk ieder zijn eigen afweging. En ik vind 20 euro toch een hoop geld voor die paar caches die ik per jaar doe.

En bedankt voor de extra info.
Correct me if I'm wrong...
------------------------------------------------------------------
Garmin eTrex - Garmin Zumo 550 - CellularLine InterPhone - Honda Varadero
...planning a trip to Norway...

Bascy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:37
Locatie: Nuenen

Bericht door Bascy »

jdiekman schreef:Dat is natuurlijk ieder zijn eigen afweging. En ik vind 20 euro toch een hoop geld voor die paar caches die ik per jaar doe.
Daar heb je helemaal gelijk in. Voor een paar per jaar is het best duur
Zumo 550 (V4.80) op de motor en in de auto / Lifetime Update. Sena SMH5 intercom op motor

Plaats reactie

Terug naar “Geocaching”