Magellan eXplorist GC

Gebruikersavatar
Speedy70
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2009 23:23
Locatie: Twentûh

Bericht door Speedy70 »

Die vooringestelde caches heb ik er al uit gehaald.
Die paar die in de buurt zitten zet ik er wel weer opnieuw in met de query via CG, de rest is te ver weg want ze zitten over de hele wereld.
De kaart.... Ik kom uit Almelo en mijn reverentie is de nieuwe rondweg in Nijverdal vlakbij ons, die staat er op dus het kaart materiaal is zeer recent.
Het zijn, een beetje vreemd voor een geocache gps, wegenkaarten.
Er staan geen wandelwegen op.

Maar ik vind in mijn geval dat niet zo erg. Als het moet spiek ik op mijn iPhone die een geweldige topo kaart heeft. Standaard Google maar de wandelwegen en huizen zijn goed zichtbaar. Kan zelfs switchen tussen topo kaart, wegenkaart en satt kaart (foto kaart zoals met Google earth)
Zal je denken wat moet ik dan met een CG?
Nou, de iPhone is perfect voor paperless cachen enzo maar is
1. Niet water dicht
2. Niet zo heel nauwkeurig
3. Misschien wel de belangerijkste, als mijn zoontje van 4 er mee valt op steen of in een plas water is de iPhone om zeep.

Vandaar de CG waar de kleine geocacher mooi achter het pijltje kan aanlopen en het hem een 'zorg' zal zijn of de nieuwe weg erop staat of een gebouw ed.

Lekker eropuit met z'n allen met soms als doel een schat vinden.

Vandaar de, in mijn ogen, goed advies van notter.

Screenshots wil ik wel maken, voorkeur voor een bepaalde plek?

Praktijk ervaring wil ik hier ook nog wel neer zetten tzt.

Groeten en fijne kerstdagen,
Jan
No risk = no fun.
Honda VFR750 RC36II >125.000Km. SP2610

Gebruikersavatar
Speedy70
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2009 23:23
Locatie: Twentûh

Bericht door Speedy70 »

Gisteren 2 caches gedaan, ik met de iPhone en Miranda met de Megallan, terwijl de iPhone nog liep te zoeken waar ik was stond Miranda al binnen 2 mtr van de cache af.
De Megallan eXplorist blijkt dus erg nauwkeurig te zijn tov de iPhone.
No risk = no fun.
Honda VFR750 RC36II >125.000Km. SP2610

Gebruikersavatar
LaRoseNoir
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1869
Lid geworden op: 10 okt 2010 23:00

Bericht door LaRoseNoir »

Ber2 schreef:nog wat zoeken op het internet leert dat de 1000 meest gevonden caches, wereldwijd, er op voorgeinstalleerd zijn.
:)
dat bedoel ik met : verkooptruc !
heb je in NL weinig aan vermoed ik, dus je kunt er echt niet meteen mee aan de slag.
Speedy heeft ze er dan ook meteen afgehaald :)

ben verder wel benieuwd naar de ervaringen. Nu doet Speedy het met Iphone (voor de gedetailleerde kaart) en de Megallan GC (voor de nauwkeurige GPS) samen.

Zou wel willen zien hoe het Kennemerduingebied er in detail uitziet op de GC.

Gebruikersavatar
Ber2
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 294
Lid geworden op: 27 sep 2009 20:25

Bericht door Ber2 »

Speedy70 schreef:Vandaar de CG waar de kleine geocacher mooi achter het pijltje kan aanlopen en het hem een 'zorg' zal zijn of de nieuwe weg erop staat of een gebouw ed.
Lekker eropuit met z'n allen met soms als doel een schat vinden.
Dat is inderdaad het belangrijkste!
Wat dat betreft is voor het doel geocaching het wel een goed en betaalbaar device. Wil je op dit moment meer mogelijkheden zoals een kaart, routing en weet ik wat meer. Dan denk ik dat op dit moment voor Europa althans de Garmin's nog steeds de voorkeur genieten. Overigens is een Explorist 710 kwa prijs en spec's vergelijkbaar met b.v. een Oregon 450t + City Navigator

Plaats reactie

Terug naar “Geocaching”