Geheugen kaart voor Colorado

De Outdoor-modellen met touchscreen: Oregon 300/400/500 serie, Dakota 10/20 en Colorado. De Oregon 600 serie vindt je bij de Montana.
Plaats reactie
boomhaak
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:29

Geheugen kaart voor Colorado

Bericht door boomhaak »

Beste mensen,
Is het wellicht nog relevant of er gebruik wordt gemaakt van b.v. Sandisk
waarbij naast grootte ook de shrijf- en leessnelheid groter of lager is.
bv leest 10MB per sec. / schrijft 9MB per sec.of leest en schrijft 20MB per sec.

Wie heeft een antwoord of ervaring.

Gebruikersavatar
Dirk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 mar 2004 16:47
Locatie: Brussel
Contacteer:

Bericht door Dirk »

Data wegschrijven naar een datacard is vooral belangrijk voor fototoestellen, dus daar is de schrijfnelheid belangrijk.

Een GPS gaat vooral lezen van de datacard, dus je leessnelheid is 't belangrijkste. Waar de grens ligt weet ik niet, maar op een gegeven moment zal de kaart sneller kunnen aanleveren dan dat de processor vraagt.
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB

Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962

Blijf jezelf !

Gebruikersavatar
fireman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 aug 2004 16:28

Bericht door fireman »

Ik had me een SD kaartje van Traveler aangeschaft van 2 GB en hij laat mijn kaarten niet . Daarvoor had ik eentje van scandisk 1 GB en dacht dat hij het wel deed . Ik had Benelux geladen ( 18 kaarten 68.3 MB ) dit lukte prima . Wat blijkt nu : ik haal het SD kaartje eruit en alle kaarten staken nog in het toestel en werkte prima . Nu wil ik europa erop zetten totaal 850 MB en deze zegt : te weinig geheugencapaciteit ( nog 374.5 MB ) .
- Heeft hij de kaarten op het geheugen van Colorado gezet ?
- Is dit het intern geheugen van de colorado ? is dit 460 MB ?
- Hoe laad ik deze kaarten dan op het SD kaartje ?
- Hoe kan ik het overblijvent geheugen en plaats op SD kaartje zien in de Colorado ?
Groeten Fireman met de Perfect Pilot 2610 op de BMW R1200RT en Colorado 300 (Fiets en boot)

Gebruikersavatar
fireman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 aug 2004 16:28

Bericht door fireman »

Heb het gevonden : Hij gaf verzenden naar Colorado ,maar achter het pijltje zat ook nog de verwisselbare schijf . Nu lukt het wel . :oops:
Groeten Fireman met de Perfect Pilot 2610 op de BMW R1200RT en Colorado 300 (Fiets en boot)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Colorado, Oregon 3/4/5x0 en Dakota”