Dakota 20 Aan/uit knop kwijt !

De Outdoor-modellen met touchscreen: Oregon 300/400/500 serie, Dakota 10/20 en Colorado. De Oregon 600 serie vindt je bij de Montana.
Plaats reactie
Dussel
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2012 21:59

Dakota 20 Aan/uit knop kwijt !

Bericht door Dussel »

Hallo,
Even wat ervaringen.......
Na bijna 3 jaar vrij regelmatig gebruik van Dakota 20 is het rubber aardig versleten en bemerkte ik enkele dagen geleden dat de "rubberen" aan/uit knop er uit gevallen was (kwijt).
Met behulp van paperclip daarna nog wel enkele malen het contact aan/ uit kunnen zetten.
Maar al snel brak het piepkleine schakelmechanisme van de printplaat.

Tja, wat nu.....
Open schroeven.. , kijken... en zien dat schakelaartje 4 aansluitingen had op printplaatje. (twee bij twee)
Goede raad is duur dus maar geprobeerd om twéé aansluitingen (links en rechts) met draadje aan elkaar te solderen.....
batterijen erin en ja hoor.... de boel start weer op... Plakker over het gat en het apparaat is weer dicht.

Alleen is nu nagebootst dat er "30 seconden ingedrukt houden" actief is, dus telkens na start opnieuw toestel kalibreren.
Allemaal geen probleem... met batterij erin/eruit werkt de boel weer.

Heeft iemand tip voor andere keuze van doorverbinden (bijv twee bij twee) ? Verder geen probleem
Aanmelden bij Garmin gaf optie om een omruiltoestel te verkrijgen voor ca 105 euro!.
Voorlopig kan ik weer even vooruit.

Dussel
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2012 21:59

Re: Dakota 20 Aan/uit knop kwijt !

Bericht door Dussel »

Na ruim een jaar alternatief gebruik van de verdwenen aan/uit knop op mijn Dakota 20 laat ik even weten dat de ( weliswaar omslachtige) start van de GPS nog steeds werkt.
Wel is het zo dat ik nu na gebruik de GPS spanningsloos maak door een stukje hardplastic tussen een van de batterijpolen te duwen. Dan hoef ik niet steeds de losse batterij(-en) apart te bewaren.
Tja .... en na verwijderen hiervan moet je wel eerst weer op de gepresenteerde kalibratiepunten drukken, om verder te kunnen.

Verder tevreden, al gaat het vandaag de dag met een smartphone en daarop c.geo, MapsME ook steeds beter.
Ik denk geen nieuwe separate GPS in toekomst nog aan te schaffen.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Colorado, Oregon 3/4/5x0 en Dakota”