Oregon 450t, defecte aan/uit knop.

De Outdoor-modellen met touchscreen: Oregon 300/400/500 serie, Dakota 10/20 en Colorado. De Oregon 600 serie vindt je bij de Montana.
Plaats reactie
Jos van Eekelen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mei 2010 13:51
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Oregon 450t, defecte aan/uit knop.

Bericht door Jos van Eekelen »

Sinds gisteren kan ik de power knop van mijn 450t veel verder indrukken dan gebruikelijk en daarbij schakelt de GPS niet in. Op internet heb ik al veel langer gezien dat dit een veel (?) voorkomend euvel is van de Oregon toestellen. Ook is er een oplossing waarbij een gummetje van een potlood in de aan/uit knop gelijmd wordt, (fiets)bandenplakker er overheen en het werkt weer maar voordat ik hier aan ga sleutelen wil ik graag weten of ander Oregon gebruikers ervaringen hebben met dit euvel en eventuele oplossingen? Alernatieve oplossingen?

Aanvulling na plaatsen van dit bericht:
Alsof de duvel er mee speelt: in eerste instantie niets gevonden op het forum, na posten weer even rondgekeken en snel op dit: https://www.youtube.com/watch?v=D1HZhUw6Iss youtube filmpje gestuit. Is de aan/uit schakelaar inderdaad een microswitch en is het terugveren van de rubberknop slechts een gevolg van het rubber?

Bij voorbaat dank voor jullie meedenken.
GPS gebruik voornamelijk voor wandelen waaronder het bedenken van wandelingen. Ook Geocaching en geotaggen van foto's. Tevreden gebruiker van een Oregon 450t en altijd geïnteresserd in alternatieven.

AadM
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2004 20:02
Locatie: Zaandam

Re: Oregon 450t, defecte aan/uit knop.

Bericht door AadM »

Hi Jos,
Had hetzelfde probleem, rubber van de drukknop wordt gaar. De oplossing die Youtube toont had ik zelf al bedacht. Je moet zorgen dat het stukje rubber van het potloodgum kan meebewegen met de microswitch.
Als alternatief voor isolatietape kun je ook een reparatieplakkertje voor een fietsband gebruiken.
Welke oplossing je ook kiest, de toets schakelt een stuk gemakkelijker/lichter dan met het originele rubber.
Betekent, wanneer je hem verkeerd pakt of uit een jaszak haalt, hij heel gemakkelijk aan of uit schakelt. Dus stop je hem in een koffer, batterijen eruit.

Succes.
Aad M.

Jos van Eekelen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mei 2010 13:51
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Oregon 450t, defecte aan/uit knop.

Bericht door Jos van Eekelen »

Na het plaatsen van mijn eerste bericht stuitte ik op het Waypoint forum op de volgende thread: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=75&t=49439 Hierin wordt een vervangende aan/uit knop aangeboden. Ook nog even op ebay rondgekeken, daar worden deze ook aangeboden. Artikel besteld bij yohammer, werd snel geleverd. Montage was niet al te moeilijk, is allemaal goed verlopen. Alleen het randje tussen GPS en rubber is wat smal, daar ga ik nog wat extra lijm op aanbrengen om de waterdichtheid te kunnen vertrouwen.

Overigens: Ik ben bijzonder tevreden over de Oregon 450t maar de constructie van de aan/uit knop verdient geen schoonheidsprijs. Deze lijkt nog al 'ns kapot te gaan. M.i. zou Garmin daar een betere oplossing voor moeten kiezen. Of in de handleiding benadrukken dat het een microswitch is waarbij harder duwen geen enkel extra resultaat biedt. Maar een steviger constructie heeft mijn voorkeur.
GPS gebruik voornamelijk voor wandelen waaronder het bedenken van wandelingen. Ook Geocaching en geotaggen van foto's. Tevreden gebruiker van een Oregon 450t en altijd geïnteresserd in alternatieven.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Colorado, Oregon 3/4/5x0 en Dakota”