Update Colorado

De Outdoor-modellen met touchscreen: Oregon 300/400/500 serie, Dakota 10/20 en Colorado. De Oregon 600 serie vindt je bij de Montana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1140
Lid geworden op: 10 mei 2004 20:48
Locatie: Scherpenzeel
Contacteer:

Update Colorado

Bericht door ErikS »

Vandaag zag ik ineens een update voor de Colorado (370), die het datumprobleem van de RollOver problematiek zou oplossen.
Toestel aangesloten, geüpdatet en opnieuw gestart en de datum versprong ineens van 17 oktober 1999 naar 10 juni 2019!

RollOver probleem is voor de Colorado dus opgelost.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Update Colorado

Bericht door keesm »

Even een opmerking/vraagje:
de update naar softwareversie 3.70 is er al sinds 2011: https://www8.garmin.com/support/downloa ... sp?id=3887
Dat zal je rollover problematiek niet hebben opgelost.
De Colorado heeft waarschijnlijk de Mediatek GPS chipset (type M) daar was laatst een update voor: https://www8.garmin.com/support/downloa ... sp?id=3733 , deze heeft waarschijnlijk je rollover probleem opgelost (zoals ook voor de Zumo 660).
Heb je bij info gecheckt welke versie je voor de gps chipset te zien krijgt?

Gebruikersavatar
ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1140
Lid geworden op: 10 mei 2004 20:48
Locatie: Scherpenzeel
Contacteer:

Re: Update Colorado

Bericht door ErikS »

OK.
Ik dacht toch echt dat Garmin Express aangaf dat het de update met versie nummer 3.70 was. Maar goed. De GPS software versie geeft hij aan als 3.0. Iets anders kan ik zo niet vinden
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Update Colorado

Bericht door keesm »

Als het maar opgelost is, dat is van belang.
Gps chipset is in ieder geval actueel en dat is belangrijkste.
Kan zijn dat je toestel nog 3.60 als software had en daarom GE die melding gaf. Maar voor "hetzelfde geld" was je software al up to date.

Gebruikersavatar
ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1140
Lid geworden op: 10 mei 2004 20:48
Locatie: Scherpenzeel
Contacteer:

Re: Update Colorado

Bericht door ErikS »

Nee, Ik had al 3.70 dus snapte ik het al niet helemaal. Naar ik heb even terug gekeken naar de screenshot die ik voor Garmin Nederland gemaakt had en daar zie ik inderdaad dat de GPS software nog 2.90 was.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Colorado, Oregon 3/4/5x0 en Dakota”