OFK

Volwaardige routerende FIETSkaart voor het maken van routes op zowel PC àls in het toestel zelf. Vindt automatisch de mooie wegen en paden.
LighterThanAir
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jul 2004 16:39

Bericht door LighterThanAir »

HaWee schreef: ad hoc onderweg route bepalen is wel erg lastig als de kaart niet routerend is.
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik bedoelde echter visueel, dus vanaf het scherm van de GPS even van de route afwijken en een 'groen' binnendoorweggetje pakken.
Mattheus schreef: Ik gebruik al een poosje de OFM, waarvan ik de typ file heb aangepast, en nu kan ik pas mooie fietsroutes maken. Ik weet nu waar de verharde fietspaden, schelpenpaden, en kleine landwegen liggen. Ik weet ook welke wegen ik moet vermijden.
Dit is juist mijn probleem: ik kan aan het type weg niet zien of het een 'mooie' weg is om te fietsen. Dit zou nu juist de kracht van OFK moeten zijn, ware het niet dat (imho) te veel wegen onterecht groen zijn gemaakt om maar te kunnen routeren.

Gebruikersavatar
Rekel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 828
Lid geworden op: 11 okt 2008 22:30
Locatie: 118971,479582

Rekel

Bericht door Rekel »

Dit is juist mijn probleem: ik kan aan het type weg niet zien of het een 'mooie' weg is om te fietsen. Dit zou nu juist de kracht van OFK moeten zijn, ware het niet dat (imho) te veel wegen onterecht groen zijn gemaakt om maar te kunnen routeren.
Inderdaad, in Zuid-Limburg belande ik en mijn volgeladen fiets eens in een gevaarlijke situatie toen ik door de OFK over een onverhard pad met flinke keien en dat steil naar beneden ging werd gestuurd. Ook de routering via pontjes gaat helaas niet goed en je moet omrijden, terwijl er een gewone pont is, die 7 dagen in de week vaart. Ik gebruik nu voornamelijk de OpenFietsMap en tracks. De OFK gebruik ik, in de stand voetganger om naar een station of camping te navigeren.

Ik hoop op een update die eerdaags uitkomt (en niet als het fietsseizoen voorbij is), waar de fouten die door de gebruikers zijn gemeld in verwerkt zijn. Ik ben zelfs bereid om een redelijk bedrag hiervoor te betalen.

Ik ben bang dat als het nog langer gaat duren dat mensen geen correcties meer insturen. Ik heb gekeken naar OpenStreetmap, maar ik vind het zelf aanbrengen van correcties te ingewikkeld.
Frank
Colorado 300, eTrex 30, GPSmap 62, Oregon 700, een Santos Travelmaster 26 chromo fiets en  iPhone, iPad & Macs

Mattheus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 169
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:02

Re: Rekel

Bericht door Mattheus »

Rekel schreef:
Ik heb gekeken naar OpenStreetmap, maar ik vind het zelf aanbrengen van correcties te ingewikkeld.
Het lijkt moeilijker dan het is. Als je het een paar keer hebt gedaan, valt het reuze mee.
Garmin Nüvi 1340 LMT, Garmin Etrex 20(X) en Garmin 25T

Gebruikersavatar
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1363
Lid geworden op: 22 mar 2008 23:12
Locatie: Zoetermeer

Re: Rekel

Bericht door BikePC »

Mattheus schreef:
Rekel schreef:
Ik heb gekeken naar OpenStreetmap, maar ik vind het zelf aanbrengen van correcties te ingewikkeld.
Het lijkt moeilijker dan het is. Als je het een paar keer hebt gedaan, valt het reuze mee.
En het is reuze bevredigend omdat je eigen aangebrachte wijzigingen / toevoegingen bij de volgende kaartupdate al beschikbaar zijn. De OpenFietsMap wordt bijna wekelijks vernieuwd. Installeren in Mapsource en kaart update op het apparaat of SD-kaart zijn zo gefikst.
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Gebruikersavatar
Rekel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 828
Lid geworden op: 11 okt 2008 22:30
Locatie: 118971,479582

Re: OFK

Bericht door Rekel »

Dat geloof ik best, maar ik heb totaal geen idee hoe ik op de juiste manier de nieuwe fietstunnel onder de A2 bij Abcoude moet toevoegen.
Ik heb een poging gewaagd, maar ik kwam er niet uit. Dit is de track die ik heb ge-upload. Misschien te moeilijk voor een beginneling. :wink:
Frank
Colorado 300, eTrex 30, GPSmap 62, Oregon 700, een Santos Travelmaster 26 chromo fiets en  iPhone, iPad & Macs

Gebruikersavatar
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1363
Lid geworden op: 22 mar 2008 23:12
Locatie: Zoetermeer

Re: OFK

Bericht door BikePC »

Staat erop. Vraag: is dat doodlopende stukje Winkeldijk aan de oostkant er nog, of moet dat eigenlijk weg? Verder aan de westkant: ik neem aan dat de parallelweg Vinkenkade over de tunnel heen loopt en dat de oude aansluiting van de Winkeldijk op de Vinkenkade nog bestaat?
Dank voor de tip van die tunnel, we fietsen daar nog wel eens met de Toerclub. Scheelt weer omrijden :) .
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Gebruikersavatar
Rekel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 828
Lid geworden op: 11 okt 2008 22:30
Locatie: 118971,479582

Re: OFK

Bericht door Rekel »

BikePC schreef:Staat erop. Vraag: is dat doodlopende stukje Winkeldijk aan de oostkant er nog, of moet dat eigenlijk weg?
Ja, dat stukje is er niet meer en kan weg.
Verder aan de westkant: ik neem aan dat de parallelweg Vinkenkade over de tunnel heen loopt en dat de oude aansluiting van de Winkeldijk op de Vinkenkade nog bestaat?
De Vinkenkade gaat inderdaad over de tunnel heen, maar de aansluiting van de Winkeldijk met de Vinkenkade is veranderd, ongeveer zo. Dat oude stukje Winkeldijk loopt door , zodat het huis langs de Winkel bereikt kan worden. Als je de track wil, dan moet je het zeggen.
Afbeelding
Dank voor de tip van die tunnel, we fietsen daar nog wel eens met de Toerclub. Scheelt weer omrijden :) .
Ja, het is een mooie tunnel, vroeger moest je je fiets een trap af- en opdragen om daar onder de snelweg te komen. De Winkeldijk aan de oostkant is wel smal, dus rij voorzichtig. Bedankt voor de wijziging op de kaart.
Frank
Colorado 300, eTrex 30, GPSmap 62, Oregon 700, een Santos Travelmaster 26 chromo fiets en  iPhone, iPad & Macs

Gebruikersavatar
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1363
Lid geworden op: 22 mar 2008 23:12
Locatie: Zoetermeer

Re: OFK

Bericht door BikePC »

@Rekel, we raken wel een beetje off-topic hier...?
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Gebruikersavatar
Rekel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 828
Lid geworden op: 11 okt 2008 22:30
Locatie: 118971,479582

Re: OFK

Bericht door Rekel »

Eigenlijk wel ja, maar de kaartenmaker van Waypoint kan er ook zijn voordeel mee doen. :wink:
Frank
Colorado 300, eTrex 30, GPSmap 62, Oregon 700, een Santos Travelmaster 26 chromo fiets en  iPhone, iPad & Macs

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Fietskaart NL”