Topo Benelux geeft alleen rechte lijn?

Auto-routerende topografische kaart, volledig gebaseerd op de Top-10 NL van het Kadaster.
Plaats reactie
Vanessa
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2007 19:48

Topo Benelux geeft alleen rechte lijn?

Bericht door Vanessa »

Ik probeer een route te maken van punt A naar punt B met Topo Benelux. Echter geeft hij de route niet weer in Mapsource. Maar trekt 1 rechte lijn van punt A naar punt B.

Ik heb de voorkeuren ingesteld zoals in de beschrijving gegeven wordt.

Dus Automatische Route bepaling aangevinkt
Voertuig Fiets
Onverharde wegen uit gevinkt staan

Wat gaat er fout?

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Bericht door keesm »

Hebben we het hier echt over de topomap Benelux ? want dan zou die routering gewoon moeten werken. Geef anders de coördinaten eens op van begin- en eindpunt.
Gr.
Kees

Vanessa
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2007 19:48

Bericht door Vanessa »

Even voor de adressen erbij. Dat is misschien wel makkelijk

Dillenburgstraat 1 Delft
Rottebandreef 50 Bergschenhoek

Ik woon op geen van beide adressen. Het is een voorbeeld :)

Als ik trouwens een route maak van een adres is Delft naar een adres in Rijswijk krijg ik wel een nette route als ik de 2 waypoints in het scherm bereken route nogmaals selecteer. Doe ik dit niet krijg ik ook hierbij 1 rechte lijn. Het extra selecteren voor de route naar Bergschenhoek werkt dan weer niet???

ik doe vast iets niet goed?

Vanessa
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2007 19:48

Bericht door Vanessa »

Het is Fam 1725 Topo Benelux.

ik heb in mijn vorige post de adressen erbij vermeld

Vanessa
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2007 19:48

Bericht door Vanessa »

Het rare is dat hij hem vanaf het adres is rijswijk wel gewoon netjes weergeeft naar de rottebandreef... ??

Gebruikersavatar
MarcusE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 341
Lid geworden op: 6 aug 2008 20:01

Bericht door MarcusE »

Bij Topo Benelux kun je geen adressen invoeren zoals bij de City-Navigator kaarten. Je moet dus op de kaart het begin en eindpunt aanklikken. Verder lijkt het erop dat je een track aan het tekenen bent, ipv een route.
Nüvi 760T / Oregon 450 / Nuvi 2460 LMT

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Bericht door keesm »

De opmerking van MarcusE is correct. In topo Benelux kun je geen adressen zoeken. Die opmerking over track tekenen kan ook correct zijn, maar kan ik niet beoordelen.
Nu heb ik even in City Navigator deze 2 adressen als waypoint ingevoerd en met deze 2 waypoints in CN een route gemaakt. So far so good. In Topo Benelux lukte me dat ook niet (rechte lijn). Andere plekken aanklikken op die kaart is geen probleem, geeft een route. Vanaf de omgeving Dillenburgstraat 1 Delft gaat het mis. Het eindpunt in Bergschenhoek niet. Als ik een ander punt rondom het adres in Delft aanklik om een route te maken lukt het ook niet.
Dus tot zover ga ik mee met Vanessa dat die routering aldaar niet werkt. Zal er nog eens verder onderzoek naar doen als ik er tijd voor heb. Vooralsnog een vreemd verschijnsel.
Gr.
Kees

Vanessa
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2007 19:48

Bericht door Vanessa »

Ik zoek ook eerst de waypoints op met CN en ga dan pas naar de Topo Benelux. Ik ben geen track aan het tekenen. Ik selecteer de 2 waypoints en zeg maak route.

Van de dillenburgstraat navigeren naar Rijswijk gaat prima. Het is idd de kant van Bergschenhoek op wat fout gaat...

Maar kies ik een ander punt navigeert hij wel goed...

Gebruikersavatar
MarcusE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 341
Lid geworden op: 6 aug 2008 20:01

Bericht door MarcusE »

Ik heb net in Mapsource met de CN kaart de waypoints aangemaakt en de route gemaakt. Werd netjes berekend. Ben vervolgens overgeschakeld naar de Beneluxkaart, heb de route geselecteerd en op herberekenen geklikt. Route werd berekend.
Afbeelding

De routeringsvoorkeuren heb ik dan wel op Auto/Motor staan en de voorkeur helemaal op snelwegen. Anders krijg ik ook een rechte lijn. Waarschijnlijk moet je daar kijken.
Nüvi 760T / Oregon 450 / Nuvi 2460 LMT

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Topografische wandelkaart NL”