Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin

Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor Erik82 » 10 nov 2009 08:47

Hallo,

ik was laatst in oostenrijk met de zumo 660 aan het rijden, alles ok. en van het een op andere moment kan hij geen addressen meer vinden. dwz, zodra ik op 'Waarheen' -> 'Adres' druk krijg ik de melding 'geen gegevens beschikbaar'. Is dit een bekend probleem? ik kreeg het hier niet gevonden... :(

De kaart kan ik wel gewoon bekijken en hij geeft ook aan waar je bent, maar zodra je een adres in wilt voeren krijg je die melding.

Enige tips zijn erg welkom!
Erik82
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 maart 2008 12:33

Berichtdoor Erik82 » 12 nov 2009 11:26

niemand? probleem was niet van tijdelijke aard, dus heb het nu nog steeds..kan 'm niet echt meer gebruiken dus
Erik82
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 maart 2008 12:33

Berichtdoor mikkola » 12 nov 2009 13:09

Wat vind de verkoper van jouw toestel ervan ?
Op de rechte stukken zijn anderen altijd sneller.

Theorie is ,wanneer men alles weet en niets klopt.
Praktijk is ,wanneer men niets weet ,alles klopt en niemand weet waarom.
Avatar gebruiker
mikkola
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 8 okt 2004 18:30
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Erik82 » 12 nov 2009 16:51

toestel is bij waypoint vessem gekocht.. ik dacht ik probeer het eerst hier voordat ik hen ermee 'lastig' val. maar zal ze maar eens bellen dan.
Erik82
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 maart 2008 12:33

Berichtdoor Scheurneus » 12 nov 2009 18:51

kijk eens bij Extra - Instellingen - Kaart - en dan midden onder bij Over kaart staat de kaart wel aan? En zie je niets anders dan de basiskaart?
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

Berichtdoor Hans Vaessen » 13 nov 2009 20:13

Danwel is daar misschien het 'vinkje' voor CN weggehaald??

Kom er anders gerust mee langs hoor. Liefst in Notter, daar zit de technische dienst en is de kans het grootst dat het probleem ter plekke opgelost kan worden.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor Erik82 » 14 nov 2009 11:17

vinkje stond aan...
heb het keer uitgezet, herstart en daarna weer aan, maar probleem blijft.
ik ga binnenkort wel een keer langs vessem, notter is een heel eindje uit de richting :)
bedankt voor de tips
Erik82
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 maart 2008 12:33

Berichtdoor Jeroen D. » 14 nov 2009 15:36

Misschien een mSD-kaartje erin zitten met kaartbestanden of andere bestanden die voor problemen kunnen zorgen? Even kaartje eruit en testen....
Of anders misschien een kaartdeel meegeladen met een route...
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
Avatar gebruiker
Jeroen D.
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 1217
Geregistreerd: 3 sep 2008 06:31
Woonplaats: Uden

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor Henk Staelens » 21 mei 2018 13:57

Dag,
Ik heb zowat hetzelfde probleem met mijn zumo 660.
Bij klikken op 'adres' krijg ik melding 'geen gegevens beschikbaar".
Als ik kijk bij instellingen - kaarten - enz... kan ik zelf knopje 'Krt info" niet aanklikken want het is uitgeschakeld.

Hetzelfde gebeurt wanneer ik sd-kaartje verwijder.

Bij gebruik van javawa: sd-card zou geen kaart bevatten.

Iemand hier raad mee?

Bedankt.
Henk Staelens
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 apr 2018 16:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor HaWee » 21 mei 2018 14:29

a: het is niet gebruik JaVaWa (dat is een persoon) maar waarschijnlijk JDM (het programma JaVaWa Device Manager) .

stop de sd terug in de gps en run JDM met de gps aan de computer , klik Extra-Rapportage en maak een rapport op de JaVaWa site en plak de link hier.

Dan kunnen we kijken wat er mogelijk aan de hand is, kennelijk heb je geen kaart in de gps maar als we zien wat er wel in zit kunnen we beter inschatten wat er aan de hand is.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21391
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor Henk Staelens » 21 mei 2018 15:39

Welk bestandtype is dat rapport. Nu krijg ik hele lijst.

Er zit wel een sd card in hoor.

Op sd card staat gmapsup1.img ...
Inhoud: CN Europe NT 2018.20 ALL
En hierbij staat dat dit bestand geen kaarten bevat.
Henk Staelens
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 apr 2018 16:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor Henk Staelens » 21 mei 2018 15:54

Link1 voor oudere kaartje 32Giga

http://jdm.javawa.nl/WkA0
Laatst bijgewerkt door Henk Staelens op 21 mei 2018 17:47, in totaal 2 keer bewerkt.
Henk Staelens
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 apr 2018 16:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor Henk Staelens » 21 mei 2018 15:56

Link met nieuwe 8giga kaartje

http://jdm.javawa.nl/WkA0
Laatst bijgewerkt door Henk Staelens op 21 mei 2018 17:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Henk Staelens
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 apr 2018 16:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor Henk Staelens » 21 mei 2018 16:10

Ik heb mijn vroeger sd-card er ingestoken en nu werk dat 'adres' terug goed.

Ik,had een ander geheugenkaartje gebruikt op advies van Garmin-dealer omdat ik eerst een kaartje gebruikte van 32 Giga. En dit zorgde ervoor dat mijn gps zeer traag werkte en meestal blokkeerde onderweg na ongeveer een uur rijden.
Nu had ik een kaartje van 8 giga.
Maar hierdoor dus dat probleem met geen adressen meer kunnen invoeren.

2 verschillende geheugenkaartjes en 2 verschillende problemen die niet opgelost geraken.
Henk Staelens
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 22 apr 2018 16:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Berichtdoor HaWee » 21 mei 2018 16:16

wil je aub deze waslijsten wissen en gewoon doen wat ik vraag?

In JDM kies Extra en daarna Rapportage en dan de standaardkeuze rapport op de JaVaWa site, dan krijg je een internet adres te zien en die link plak je hier in je bericht. Dat geeft echte info .

Dus je plakt hier niet een rapport maar de link naar dat rapport.

edit: zie net je opmerking over het andere kaartje.
Hoe heb je de kaart op dat 8GB kaartje gezet? Met Express of met verkenner oid?

Je kunt nog steeds een rapport maken op de JaVaWa site maar pas op: je kunt niet 2 rapporten maken, als je opnieuw een rapport maakt dan overschrijft dat het oude.

Je kunt dus een rapport maken met een van de sd kaartjes en dan wachten tot we je een duidelijk antwoord hebben gegeven wat het probleem oplost en pas dan mag je een nieuw rapport maken ofwel met het gecorrigeerde kaartje of met het andere kaartje.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21391
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Volgende

Keer terug naar Zumo 660, 220 en 210

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten