Probleem update Zumo 660
Probleem update Zumo 660
Ik ben de bezitter van een Zumo 660 met Lifetime maps. Met garmin Express heb ik steeds problemen gehad, waardoor ik vroeger teruggreep naar de oudere mapupdater.
Het probleem is dat je het toestel aansluit, garmin express opent. Hij vindt de nieuwe update en voert de update van de toestelsoftware uit, maar bij het installeren van de kaart update krijg je bovenaan: 1 item installeren > 3u resterend.
Ik heb het toestel al eens 12u aangesloten gelaten, zonder succes. hij blijft op datzelfde scherm staan
Ik heb een ander mini-usb kabel geprobeerd
ik heb een ander micro-sd kaartje geprobeerd
ik ben op zoek gegaan naar toch de oude mapupdater, zonder succes je komt steeds bij garming express uit
Ik heb zelfs eens een windows 7 machine geprobeerd ipv windows 10. Toen kreeg ik "item installeren 15minuten", maar ook daar ettelijke uren later geen progressie
Hebben jullie nog suggesties? Bedankt alvast!
Het probleem is dat je het toestel aansluit, garmin express opent. Hij vindt de nieuwe update en voert de update van de toestelsoftware uit, maar bij het installeren van de kaart update krijg je bovenaan: 1 item installeren > 3u resterend.
Ik heb het toestel al eens 12u aangesloten gelaten, zonder succes. hij blijft op datzelfde scherm staan
Ik heb een ander mini-usb kabel geprobeerd
ik heb een ander micro-sd kaartje geprobeerd
ik ben op zoek gegaan naar toch de oude mapupdater, zonder succes je komt steeds bij garming express uit
Ik heb zelfs eens een windows 7 machine geprobeerd ipv windows 10. Toen kreeg ik "item installeren 15minuten", maar ook daar ettelijke uren later geen progressie
Hebben jullie nog suggesties? Bedankt alvast!
- Frank
- WayPoint relatie
- Berichten: 2558
- Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
- Locatie: Helmond (Stiphout)
Re: Probleem update Zumo 660
En als je Garmin Express nu afsluit en weer Map Updater gebruikt?
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22863
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Probleem update Zumo 660
hier https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/293 vind je nog wel mapupdater
"Always Look on the Bright Side of Life"
Re: Probleem update Zumo 660
Op een toestel waar het nog wel lukt met die communicator plugin, vraagt hij op een gegeven moment een productcode die je normaal gezien terugvindt als je inlogt bij my garmin, op mijn kaarten klikt, je toestel details opvraagt dan krijg je dit te zien:
City Navigator Europe NT 2017.20 - Map+P+3D,Oct 16
Code: *****
Dit zou volgens mij de bewuste code moeten zijn, maar deze wordt niet geaccepteerd.
Bedankt voor je suggestie. Als je er nog 1 hebt, graag...
City Navigator Europe NT 2017.20 - Map+P+3D,Oct 16
Code: *****
Dit zou volgens mij de bewuste code moeten zijn, maar deze wordt niet geaccepteerd.
Bedankt voor je suggestie. Als je er nog 1 hebt, graag...
Laatst gewijzigd door Jan_d op 22 mei 2017 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22863
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Probleem update Zumo 660
edit (knop rechtsboven je bericht [Wijzigen] ) je bericht even en verwijder die code.
in je eerste bericht heb je het niet over de plugin of over een code, vertel duidelijker wat je doet en wat er precies gebeurt.
heb je het geprobeerd met Mapupdater via de link die ik heb gegeven?
in je eerste bericht heb je het niet over de plugin of over een code, vertel duidelijker wat je doet en wat er precies gebeurt.
heb je het geprobeerd met Mapupdater via de link die ik heb gegeven?
"Always Look on the Bright Side of Life"
- Frank
- WayPoint relatie
- Berichten: 2558
- Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
- Locatie: Helmond (Stiphout)
Re: Probleem update Zumo 660
Code is uniek voor ieder toestel, dus een code van een ander toestel kan je niet gebruiken voor je eigen toestel.
Jan_d: je hebt toch al eerder de MapUpdater gebruikt, wat is dan nu het probleem?
Jan_d: je hebt toch al eerder de MapUpdater gebruikt, wat is dan nu het probleem?
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Re: Probleem update Zumo 660
Hawee, ja, mapupdater werkt wel, maar de code die ik haal op mygarmin (volgens het gevolgde artikel dat je mij gaf)
die code geeft een foutmelding in mapupdater. Hij zegt dat het een ongeldige code is.
Frank, klopt, maar dat is inmiddels bijna 2 jaar geleden.
die code geeft een foutmelding in mapupdater. Hij zegt dat het een ongeldige code is.
Frank, klopt, maar dat is inmiddels bijna 2 jaar geleden.
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22863
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Probleem update Zumo 660
nu is het even onduidelijk
je schrijft:
Ik ben de bezitter van een Zumo 660 met Lifetime maps. Met garmin Express heb ik steeds problemen gehad, waardoor ik vroeger teruggreep naar de oudere mapupdater
en je schrijft:
Frank, klopt, maar dat is inmiddels bijna 2 jaar geleden , in antwoord op Frank's opmerking: Jan_d: je hebt toch al eerder de MapUpdater gebruikt, wat is dan nu het probleem?
als dat betekend dat je al 2 jaar niet hebt geupdated dan kan dat een probleem zijn. Als je 2 jaar niet update gaat garmin er van uit dat je toestel uit zijn lifetime is en werkt update niet meer. Dan moet je garmin bellen en vertellen dat je weer wilt updaten dan wordt het weer aan gezet.
verder zou ik het zo niet meer weten, Express heeft in het begin problemen gegeven en een enkele keer gaat er nog wel eens iets fout maar meestal werkt het dacht ik aardig goed.
Wel is het zonder meer mogelijk dat een update erg lang duurt, mogelijke oorzaken:
als je werkt met WiFi ipv met een bedrade aansluiting.
drukte op de garmin server
ergens onderweg drukte op het net
slaapstand oid van de computer
virusscanner of firewall van de computer.
Trouwens, je hebt het over de 660 , die heeft toch NT kaarten? ik dacht dat de laatste kaartupdate alleen nog voor NTU was en dat hij tegen het eind vd maand pas komt voor de NT
Welke kaartversie heb je nu in de gps?
Het kan zijn dat je toch Express moet gebruiken omdat de nieuwste kaartupdate zo groot is dat heel Europa niet meer in één bestand past, er komt nu een Europe North en een Europe South (en daar waren in het begin ook problemen mee , voor de pc werkt het nu dacht ik goed maar voor de Mac nog niet)
je schrijft:
Ik ben de bezitter van een Zumo 660 met Lifetime maps. Met garmin Express heb ik steeds problemen gehad, waardoor ik vroeger teruggreep naar de oudere mapupdater
en je schrijft:
Frank, klopt, maar dat is inmiddels bijna 2 jaar geleden , in antwoord op Frank's opmerking: Jan_d: je hebt toch al eerder de MapUpdater gebruikt, wat is dan nu het probleem?
als dat betekend dat je al 2 jaar niet hebt geupdated dan kan dat een probleem zijn. Als je 2 jaar niet update gaat garmin er van uit dat je toestel uit zijn lifetime is en werkt update niet meer. Dan moet je garmin bellen en vertellen dat je weer wilt updaten dan wordt het weer aan gezet.
verder zou ik het zo niet meer weten, Express heeft in het begin problemen gegeven en een enkele keer gaat er nog wel eens iets fout maar meestal werkt het dacht ik aardig goed.
Wel is het zonder meer mogelijk dat een update erg lang duurt, mogelijke oorzaken:
als je werkt met WiFi ipv met een bedrade aansluiting.
drukte op de garmin server
ergens onderweg drukte op het net
slaapstand oid van de computer
virusscanner of firewall van de computer.
Trouwens, je hebt het over de 660 , die heeft toch NT kaarten? ik dacht dat de laatste kaartupdate alleen nog voor NTU was en dat hij tegen het eind vd maand pas komt voor de NT
Welke kaartversie heb je nu in de gps?
Het kan zijn dat je toch Express moet gebruiken omdat de nieuwste kaartupdate zo groot is dat heel Europa niet meer in één bestand past, er komt nu een Europe North en een Europe South (en daar waren in het begin ook problemen mee , voor de pc werkt het nu dacht ik goed maar voor de Mac nog niet)
"Always Look on the Bright Side of Life"
Re: Probleem update Zumo 660
HaWee, bedankt voor je suggesties. ik zal Garmin eens contacteren.
Garmin express geeft aan dat er een update is he, 2017.20 (als ik me niet vergis), alleen blijft die eeuwig op 3u staan.
Nu staat er 2015.xx op
concreet zijn er 2 pistes:
- garmin express: deze geeft aan 3uur resterend en al reeds 12u zo laten staan
- mapupdater geeft een fout bij het invullen van de kaartcode
ik zal garmin contacteren om zeker te zijn dat de lifteime nog loopt.
Garmin express geeft aan dat er een update is he, 2017.20 (als ik me niet vergis), alleen blijft die eeuwig op 3u staan.
Nu staat er 2015.xx op
concreet zijn er 2 pistes:
- garmin express: deze geeft aan 3uur resterend en al reeds 12u zo laten staan
- mapupdater geeft een fout bij het invullen van de kaartcode
ik zal garmin contacteren om zeker te zijn dat de lifteime nog loopt.
- Frank
- WayPoint relatie
- Berichten: 2558
- Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
- Locatie: Helmond (Stiphout)
Re: Probleem update Zumo 660
Ik vermoed dat het inderdaad ligt aan het feit dat je al lange tijd geen update hebt uitgevoerd. Versie 2015.xx is waarschijnlijk van (eind?) 2014, en dat is (ruim) meer dan 2 jaar geleden. Ik denk dat Map Updater weer prima zal werken als Garmin de Lifetime update weer heeft geactiveerd.
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Re: Probleem update Zumo 660
Ik heb hen inmiddels een bericht gestuurd. Afwachten nu. Bedankt voor de reacties.
- guzzi vero
- Berichten: 1719
- Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
- Locatie: Oostduinkerke
Re: Probleem update Zumo 660
Als je binnen de 2 jaar geen mapupdate gedaan hebt dan komt de LT te vervallen denk ik
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820