Welk rapportcijfer verdient Notter??
Idd en meteen maar gestemd.
Voor mij een 10, uitstekende service, prijzen zijn goed te noemen.
Inruil altijd mogelijk en zeker je krijgt zeker niet te weinig retour voor je oude spullen.
After sales super, ipv opsturen naar garmin, wordt vaak ter plaatste gerepareerd, ook al wordt er een nieuwe GPS voor gedemonteerd
Soms moet je even wachten, maar dan is er altijd nog de koffie en gezelligheid
Rob
Voor mij een 10, uitstekende service, prijzen zijn goed te noemen.
Inruil altijd mogelijk en zeker je krijgt zeker niet te weinig retour voor je oude spullen.
After sales super, ipv opsturen naar garmin, wordt vaak ter plaatste gerepareerd, ook al wordt er een nieuwe GPS voor gedemonteerd
Soms moet je even wachten, maar dan is er altijd nog de koffie en gezelligheid
Rob
Nuvi 750T in Camper + Megane Station en Quest in Kia Picanto en op Target Cross Bike, Forerunner 201 en Dakota 20 op de benenwagen
De populariteit is jullie grootste probleem. Soms zijn de wachttijden in de winkel wel erg lang. Maar hopelijk bied het openen van de tweede vestiging op dat gebied verbetering. Verder is de informatie voorziening en de persoonlijke betrokkenheid van de medewerkers erg goed, en dat maakt het wachten al snel weer de moeite waard
- zoefdehaas
- WayPoint relatie
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 1 feb 2006 09:53
- Locatie: N 52° 47.364' E 004° 48.094'
Ik ga mee met de rest en geef een 9.
Dit is voor de perfecte uitleg van de apparatuur, de omgang met de klanten, de service en de perfecte homepage waar je snel antwoord op al je vragen krijgt.
Is het niet van Waypoint zelf dan wel van de gemotiveerde klanten die het vanzelfsprekend vinden nieuwe en oude gps gebruikers weer op weg te helpen.
Fantastisch, ik maak nog dagelijks gebruik van het forum en ben daar erg goed over te spreken.
Keep up the good work.
Dit is voor de perfecte uitleg van de apparatuur, de omgang met de klanten, de service en de perfecte homepage waar je snel antwoord op al je vragen krijgt.
Is het niet van Waypoint zelf dan wel van de gemotiveerde klanten die het vanzelfsprekend vinden nieuwe en oude gps gebruikers weer op weg te helpen.
Fantastisch, ik maak nog dagelijks gebruik van het forum en ben daar erg goed over te spreken.
Keep up the good work.
Ik heb tot nu toe twee ervaringen met Notter. Allereerst de uitleg van Jop toen ik mijn 2720 kocht en vervolgens de basiscursus. Over het "adviesgesprek" kan ik zonder twijfel zeggen dat dit uitstekend was. Goede uitleg en geen enkel spoor van "aansmeergedrag". Over de basiscursus ben ik wat minder enthousiast. Hier gaat naar mijn mening een rol spelen dat het cursusmateriaal gebaseerd is op de 2610 terwijl er steeds meer mensen een 2720 hebben en dan gaan we al weer richting de 2820. De instellingen van de verschilende systemen verschillen zodanig dat er dus iets van teleurstelling ontstaat (ondanks het enthousiasme van de cursusleider). Verder zou het naar mijn mening meer dan welkom zijn als er een specifieke cursus Mapsource zou worden ontwikkeld omdat over dit programma heel veel vragen leven. En misschien komt dan wel de hamvraag naar voren. Mogen wij van Notter verwachten dat zij als "verkooporganisatie" een actueel opleidingsinstituut zijn? Het is op dit moment naar mijn gevoel een extra service voor (potentiële) klanten die op het gebied van de doorontwikkeling van de cursussen belemmeringen ondervindt door het dagelijkse succes.
Gelukkig is daar het forum (ook een service instrument) dat zorgt voor oplossing van vele vragen. Hoe dan ook de vraag blijft voor Notter: wie willen wij als organisatie zijn voor onze klanten en welke consequenties heeft dit? Van alles een beetje zal op de langere duur ten koste gaan van de oorspronkelijke kwaliteit.
Dit is niet uniek, maar kenmerkend voor elk snel groeiend bedrijf.
Groeten,
Nico
Gelukkig is daar het forum (ook een service instrument) dat zorgt voor oplossing van vele vragen. Hoe dan ook de vraag blijft voor Notter: wie willen wij als organisatie zijn voor onze klanten en welke consequenties heeft dit? Van alles een beetje zal op de langere duur ten koste gaan van de oorspronkelijke kwaliteit.
Dit is niet uniek, maar kenmerkend voor elk snel groeiend bedrijf.
Groeten,
Nico
- Oetzi
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: 15 mar 2004 19:42
- Locatie: Doesburg
- Contacteer:
Nee, dat mag je niet, maar ........... er hangt ook een (stevig ?) prijskaartje aan en dan mag het weer wél, vind ik.Stoffel schreef: . Mogen wij van Notter verwachten dat zij als "verkooporganisatie" een actueel opleidingsinstituut zijn?
Nico
the one and only Trans-Alper
veni, vidi, foetsi met m'n GPS
veni, vidi, foetsi met m'n GPS
Als jouw opmerking over de prijs van de cursus gaat verschil ik van mening met je. Een volledige middag met 10 cursisten levert een omzet op die tussen de 300 en 400 Euro ligt (afhankelijk of het apparaat in Notter gekocht is). Als je dit zakelijk bekijkt kan dit niet of nauwelijks uit. Persoonlijk zou ik overwegen om de opleidingen te verzelfstandigen en er iemand dus volledig op te zetten (maar dat is mijn beroepsafwijking ). Maar nogmaals de vraag is of dit de koers is die iemand met zijn/haar bedrijf wil varen?Oetzi schreef: Nee, dat mag je niet, maar ........... er hangt ook een (stevig ?) prijskaartje aan en dan mag het weer wél, vind ik.
Maar dit item ging over het krijgen van een oordeel over de kwaliteit van Notter en dat was mijn bedoeling.
Groeten,
Nico
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Interessant, deze discussie; temeer omdat we hem intern ook voeren.
Als waypoint zijn we doende onze activiteiten te verbreden, vooralsnog passief, vooral op basis van vraag. Om die 'vreemde activiteiten' toch wat meer buddy te geven hebben we daartoe een aparte BV opgezet: Waypoint Traning, Travel en Consultancy. De naam zegt het al.
Vooralsnog heeft vooral training invulling gekregen, in de vorm van de verschillende cursussen die we bieden. We kijken daarbij continu naar de inhoud van de trainingen. Hebben overwogen een aparte cursus per toestel op te zetten, maar daar toch niet voor gekozen: het gaat veelal om de 'logica erachter' dan de functie van de knoppen.
Vandaar dat we één toestel als demo-toestel gekozen hebben; het meestvoorkomende. Tot dusverre was dat de 2610, bij de motor-basis is die balans inmiddels verschoven naar de 2720. Sinds kort gebruiken we de 2720 dan ook als 'basis-toestel' bij de motorbasis.
Bij de motorplus (die ondergetekende mag verzorgen) zien we meer oud-gedienden en is de 2610 nog basis. Maar omdat het daarbij om meer ervaren gebruikers gaat is het toestel minder van belang. Bij de plus gaat het meer over mapsource en vooral over de logica tussen toestel en mapsource.
Daarnaast overwegen we een aparte mapsource-cursus op te zetten; maar die zal dan met name zijn voor de mensen die in algemene zin wat weinig PC-vaardigheid hebben. Daarbij zal dan bijvoorbeeld ook ingegaan worden op 'hoe download ik een bestand en sla het op op de harde schijf'. Die laatste cursus zal wel najaar worden...
Al met al: een beetje off-topic. On topic nu: de cursussen zijn in basis bedoeld als commerciele, althans kostendekkende, activiteit. Voor Waypoint-relaties is er sprake van een korting, waardoor het kostendekkende aspect voorop staat.
Als waypoint zijn we doende onze activiteiten te verbreden, vooralsnog passief, vooral op basis van vraag. Om die 'vreemde activiteiten' toch wat meer buddy te geven hebben we daartoe een aparte BV opgezet: Waypoint Traning, Travel en Consultancy. De naam zegt het al.
Vooralsnog heeft vooral training invulling gekregen, in de vorm van de verschillende cursussen die we bieden. We kijken daarbij continu naar de inhoud van de trainingen. Hebben overwogen een aparte cursus per toestel op te zetten, maar daar toch niet voor gekozen: het gaat veelal om de 'logica erachter' dan de functie van de knoppen.
Vandaar dat we één toestel als demo-toestel gekozen hebben; het meestvoorkomende. Tot dusverre was dat de 2610, bij de motor-basis is die balans inmiddels verschoven naar de 2720. Sinds kort gebruiken we de 2720 dan ook als 'basis-toestel' bij de motorbasis.
Bij de motorplus (die ondergetekende mag verzorgen) zien we meer oud-gedienden en is de 2610 nog basis. Maar omdat het daarbij om meer ervaren gebruikers gaat is het toestel minder van belang. Bij de plus gaat het meer over mapsource en vooral over de logica tussen toestel en mapsource.
Daarnaast overwegen we een aparte mapsource-cursus op te zetten; maar die zal dan met name zijn voor de mensen die in algemene zin wat weinig PC-vaardigheid hebben. Daarbij zal dan bijvoorbeeld ook ingegaan worden op 'hoe download ik een bestand en sla het op op de harde schijf'. Die laatste cursus zal wel najaar worden...
Al met al: een beetje off-topic. On topic nu: de cursussen zijn in basis bedoeld als commerciele, althans kostendekkende, activiteit. Voor Waypoint-relaties is er sprake van een korting, waardoor het kostendekkende aspect voorop staat.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Bij de aankoop van mijn GPS produckten gaf ik Waypoint nog een 8/9 als schoolcijfer vanwege de goede hulp en ondersteuning. Echter de laaste weken heb ik mijn beoordeling in negatieve zin moeten herzien, en geef ik Waypoint nog maar een cijfer5/6 omdat Waypoint vind dat ik te veel naar de helpdesk gebeld hebt. Voor alle duidelijkheid ik heb recht hulp en ondersteuning na aankoop van GPS goederen. Volgens de algemene voorwaarden zou dat 2 jaar zijn, als ik met een probleem zit omtrent een Waypoint aankoop, dan doe ik een beroep op de helpdesk en moet ik niet bedreigt worden door mij als klant uit te sluiten door mij niks meer te leveren en mij een winkelverbod op te leggen!
Legend HCx (op de fiets). GPS map 60Cx of Colorado 300/400 komt er aan.
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Ik ben heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, Cornel... Naar mijn ervaring moet je het bij Notter wel heel bont maken voordat ze zelfs maar geirriteerd raken...
Als Notter je behandeld zoals jij nu verteld na 3x bellen met de helpdesk, dan geef ik je gelijk. Als je elke week een uur aan de lijn hangt, dan wordt het een ander verhaal. De helpdesk is tenslotte geen trainingsinstituut, daar hebben ze hun cursussen voor.
Dus, graag hoor ik getallen en zo... want dit klinkt niet als Notter.
Als Notter je behandeld zoals jij nu verteld na 3x bellen met de helpdesk, dan geef ik je gelijk. Als je elke week een uur aan de lijn hangt, dan wordt het een ander verhaal. De helpdesk is tenslotte geen trainingsinstituut, daar hebben ze hun cursussen voor.
Dus, graag hoor ik getallen en zo... want dit klinkt niet als Notter.
Is dat het enigste dat bij Waypoint teld?? , statistische gegevens en getallen. Helaas heb ik na een paar minuten bellen niet voldoende om meteen alles te begrijpen, vandaar dat ik vaker moet bellen voor uitleg. Dat computer en GPS gebeuren ligt bij veel dingen nog boven mijn nivo van denken en handelen, vandaar dat ik vaker moet bellen om het te begrijpen.elsinga schreef: Dus, graag hoor ik getallen en zo... want dit klinkt niet als Notter.
Het heeft mij al bijna 2 jaar gekost om met een computer te kunnen werken, en dan ook nog maar de basis van de computer. Mischien heeft het te maken omdat ik allleen maar lagere LOM school hebt gehad, ben al ruim 25 jaar van school af, en heb het GPS/computergebeuren niet vanaf het begin meegemaakt en gevolgd.
Legend HCx (op de fiets). GPS map 60Cx of Colorado 300/400 komt er aan.
Het probleem zit met de instalatie van de Duitse topo, indien ik 'm niet meer kan gebruiken, dan stuur ik die CD aangetekend met factuur terug naar Notter en wil ik gewoon een nieuwe CD hebben!
Heb er tenslotte ruim 200 euro voor betaald!
Oorzaak ligt echt niet aan de computer, want deze is opnieuw geformateerd!
Heb er tenslotte ruim 200 euro voor betaald!
Oorzaak ligt echt niet aan de computer, want deze is opnieuw geformateerd!
Legend HCx (op de fiets). GPS map 60Cx of Colorado 300/400 komt er aan.
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Geen idee, ik werk daar niet... maar ik probeer wel in te schatten hoe Notter zo heeft kunnen reageren...Cornel schreef:Is dat het enigste dat bij Waypoint teld?? , statistische gegevens en getallen.elsinga schreef: Dus, graag hoor ik getallen en zo... want dit klinkt niet als Notter.
Ik vermoed dat hier de crux zit... Notter is een GPS winkel, geen computer opleidingsinstituut. Dus hulp bij het gebruiken van de GPS, uiteraard. Ze gaan zelfs zo ver (zo is te lezen op dit forum) om mensen in hun winkel te helpen bij computerproblemen, wat voor een niet-computerwinkel al heel ver gaat... Zelfs een computerwinkel waar je de PC gekocht hebt, trekt al heel snel zijn handen af van software problemen. Eerste reactie is vaak "stop de restore CD er maar in en begin opnieuw, als het probleem zich dan nog voordoet, kom dan nog maar eens terug".Helaas heb ik na een paar minuten bellen niet voldoende om meteen alles te begrijpen, vandaar dat ik vaker moet bellen voor uitleg. Dat computer en GPS gebeuren ligt bij veel dingen nog boven mijn nivo van denken en handelen, vandaar dat ik vaker moet bellen om het te begrijpen.
Het heeft mij al bijna 2 jaar gekost om met een computer te kunnen werken, en dan ook nog maar de basis van de computer. Mischien heeft het te maken omdat ik allleen maar lagere LOM school hebt gehad, ben al ruim 25 jaar van school af, en heb het GPS/computergebeuren niet vanaf het begin meegemaakt en gevolgd.
Ik heb begrip voor je computer-analfabetisme en je frustratie, maar ergens moet Notter een grens trekken. Ook een vers geformatterde computer kan problemen geven, want niet iedereen kan een computer vanaf nul weer goed werkend opbouwen. Voor mij geen punt (ben IT-er), maar ik kan andere dingen weer absoluut niet...
Nou weet ik niet waar je woont, maar als jij me een factuur voor de Topo D kan laten zien, dan regel ik de installatie van de Topo D. En dat zonder gedoe met activaties en zo... Want als je de structuur van Garmin Mapsource een beetje kent, dan is dat geen probleem.
En nee, deze service is niet algemeen beschikbaar!
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Tjsa. Een beetje lastig. Enerzijds kan ik hier niet op reageren, anderzijds moeten we wel, gezien het 'gevelde oordeel'.
Daarom, met respect: Cornel: we hebben veel en veelvuldig via email, telefoon en forum contact met onze klanten. En doen daarbij altijd onze best. Sommige klanten hebben we vaker aan de telefoon als anderen.
Tuurlijk: je hebt recht op garantie op je toestel. Formeel 1 jaar, in de praktijk veel langer. Als Waypoint gaan we daar nog veel verder in, en bieden we ook ondersteuning bij het gebruik. Da's geen recht, da's service. En ook al zijn we daar bepaald niet kleinzielig in: ook dat kent z'n grenzen.
Soms springen bepaalde klanten er echt uit. Op basis van onze 'incoming calls' weten we dat we de afgelopen maanden totaal totaal zo'n 30 uur telefonisch contact met je hadden; en dan spring je er toch een beetje uit...
Zeker als je ons service-niveau dan 'downgrade' als gevolg over een probleem dat voortkomt uit het feit dat je je topo DE installeert op meerdere PC's terwijl je weet dat dat niet kan...
Al met al: we doen onze best, maar er zijn grenzen...
Ondertussen denk ik dat veel van de problemen en vragen die je tegen bent gekomen met een beetje geduld vrijwel altijd goed op te lossen zijn. En dat met name dit forum daar een prima medium voor is.. (beter als de telefoon ) Maar dan moet je ook bereid zijn nu en dan er van uit te gaan dat de oorzaak van een probleem ook aan gebruikerszijde kan liggen..
Daarom, met respect: Cornel: we hebben veel en veelvuldig via email, telefoon en forum contact met onze klanten. En doen daarbij altijd onze best. Sommige klanten hebben we vaker aan de telefoon als anderen.
Tuurlijk: je hebt recht op garantie op je toestel. Formeel 1 jaar, in de praktijk veel langer. Als Waypoint gaan we daar nog veel verder in, en bieden we ook ondersteuning bij het gebruik. Da's geen recht, da's service. En ook al zijn we daar bepaald niet kleinzielig in: ook dat kent z'n grenzen.
Soms springen bepaalde klanten er echt uit. Op basis van onze 'incoming calls' weten we dat we de afgelopen maanden totaal totaal zo'n 30 uur telefonisch contact met je hadden; en dan spring je er toch een beetje uit...
Zeker als je ons service-niveau dan 'downgrade' als gevolg over een probleem dat voortkomt uit het feit dat je je topo DE installeert op meerdere PC's terwijl je weet dat dat niet kan...
Al met al: we doen onze best, maar er zijn grenzen...
Ondertussen denk ik dat veel van de problemen en vragen die je tegen bent gekomen met een beetje geduld vrijwel altijd goed op te lossen zijn. En dat met name dit forum daar een prima medium voor is.. (beter als de telefoon ) Maar dan moet je ook bereid zijn nu en dan er van uit te gaan dat de oorzaak van een probleem ook aan gebruikerszijde kan liggen..
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Ik heb topo Duitsland helemaal niet op meerdere PC gezet, wel topo NL staat nog ergens op mijn oude laptop. Maar die werkt gewoon goed!Hans Vaessen schreef:
Zeker als je ons service-niveau dan 'downgrade' als gevolg over een probleem dat voortkomt uit het feit dat je je topo DE installeert op meerdere PC's terwijl je weet dat dat niet kan...
Al met al: we doen onze best, maar er zijn grenzen...
Om een lang verhaal kort te maken, ik stuur die CDrom met factuur terug naar Waypoint, en ik wil een nieuwe CD hebben!
Legend HCx (op de fiets). GPS map 60Cx of Colorado 300/400 komt er aan.