Garmin Express voor Mac 5.2.0.0.

Software voor Apple, behalve Basecamp
Plaats reactie
VForce
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 okt 2004 16:28

Garmin Express voor Mac 5.2.0.0.

Bericht door VForce »

Het installeren van CN 2017.30 via GE op zowel mijn BMW Navigator V als Nuvi 3597 wilde vanwege de in twee delen gesplitste kaart (ALL North en ALL South) niet lukken ondanks dat in beide toestellen een SD-kaart aanwezig is met nog meer dan voldoende ruimte. Iedere keer werd slechts enkel op het toestel zelf ALL North geïnstalleerd en na vele pogingen ontstond bij mij het vage vermoeden dat GE de SD-kaart niet ziet. Het probleem doet zich zowel op mijn iMac voor als op mijn MacBook Pro.

Dit deed bij mij het vermoeden ontstaan, dat GE de SD-kaart zoals hiervoor al gesteld niet ziet en daarom heb ik vanavond GE geïnstalleerd op mijn Microsoft Surface Pro en ben ik met beide toestellen aan de slag gegaan. Aan het einde van de installatieprocedures bleek in beide toestellen de volledige kaart geïnstalleerd te zijn. ALL North op het interne geheugen en ALL South op de SD-kaart.

Een bug in GE voor Mac of iets anders?

VForce
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 okt 2004 16:28

Re: Garmin Express voor Mac 5.2.0.0.

Bericht door VForce »

Ik heb het probleem ook aan de helpdesk van Garmin NL voorgelegd en onderstaand een integrale weergave van het antwoord. Ik ga dit uitvoeren en kijken hoe de volgende update gaat verlopen. Draadje kan gesloten worden.
____________________________________________________________________________________________________________
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.

Ik help u graag verder.

Om eerlijk te zeggen is het moeilijk om te zien wat er precies fout is gegaan maar ik zou u willen adviseren om met de MAC computer het XML gestand te verwijderen en nog een keer te proberen maar aangezien het goed gelukt is met een Windows computer moet nu alles toch weer goed gaan.

Ik zou u willen adviseren om het garmindevice.xml bestand uit het toestel te verwijderen.
Windows:

Sluit het toestel aan op de computer
Druk tegelijk op de toetsen ‘Windows’ en ‘E’
Open de Garmin schijf
Open de map Garmin
Verwijder het garmindevice.xml
Koppel het toestel los van de computer en start het opnieuw op.
Mac:

Sluit het toestel aan op de computer
Open de Garmin schijf vanaf uw bureaublad
Open de map Garmin
Verwijder het garmindevice.xml
Maak de prullenbak op de Mac leeg
Koppel het toestel los van de computer en start het opnieuw op.
Hierna dient u het toestel opnieuw te koppelen met de computer en de update uit te voeren.

Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.

Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website:http://www.garmin.com/nl/support/

Met vriendelijke groeten,

Melanie
Garmin Europe
_____________________________________________________________________________________________________________

Plaats reactie

Terug naar “Garmin op de Apple Mac”