knoppenbalk aanpassen

Software voor Apple, behalve Basecamp
Plaats reactie
Tom All
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 jul 2017 20:15

knoppenbalk aanpassen

Bericht door Tom All »

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb zelf een macbook pro (onlangs aangeschaft) en sedert vorige week een Garmin zumo 395.
Ik doorliep de online cursus basecamp van mrgps, maar ben noodgedwongen moeten overstappen naar mijn oude windows PC om de cursus te volgen.
De layout van basecamp op de macbook ziet er volledig anders uit dan op een windows PC en het leek me nuttiger (en efficiënter) om eerst de basis onder de knie te krijgen op de windows PC om daarna over te schakelen naar de macbook.

Nu ik een klein beetje vertrouwd ben met de basis van basecamp, heb ik geprobeerd om een route te maken of te importeren op mijn macbook, maar meteen al bij de knoppenbalk ging het mis omdat ik bepaalde symbolen nergens terug vind...
Ik vind nergens de knoppen voor "invoegen, punt verplaatsen, wissen en deel" (de zogenaamde bewerkingsfuncties).
Kan iemand mij zeggen waar ik die kan vinden op de macbook? Ik dacht de oplossing te vinden bij "Toon" en daarna knoppenbalk aanpassen, maar ook daar kan ik ze niet meteen terugvinden.

Op de windows Pc kan je de knoppenbalk naar eigen voorkeur aanpassen (detailniveau, bewerken, afspelen, kaartprodcuten, tekengereedschap, bewerkingsfuncties,...) door simpelweg met de rechtermuisknop op die balk te gaan staan en aan te vinken welke symbolen je in de knoppenbalk wil.
Misschien is dit voor jullie een heel simpele vraag, maar ik ben nog onvoldoende vertrouwd met zowel de Mac als Basecamp.

Ik hoop dat iemand mij hieromtrent duidelijkheid kan geven. :D

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: knoppenbalk aanpassen

Bericht door GPS Expert »

Handje! Voor invoegen en verplaatsen viapunt.
Via punt verwijderen door eigenschappen route te openen, viapunt kiezen, backspace.
Probeer regelmatig de rechtermuisknop met en op items.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Re: knoppenbalk aanpassen

Bericht door Tallguy »

Euh, rechter muisklik op de knoppenbalk en onderaan kun je de knoppenbalk aanpassen aanklikken, niet zo moeilijk toch?

Gert-Jan

Tom All
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 jul 2017 20:15

Re: knoppenbalk aanpassen

Bericht door Tom All »

fullsizeoutput_ce9.jpeg
fullsizeoutput_ce9.jpeg (913.27 KiB) 2470 keer bekeken
Bedankt voor de reacties. Klopt. Ik had uiteraard al op de rechtermuisknop geklikt in de knoppenbalk, maar zoals gezegd, ik ben helemaal nieuw, zowel als apple gebruiker als zijnde basecampgebruiker.
In windows kan je echter symbooltjes voor invoegen, punt verplaatsen, wissen en deel toevoegen op de werkbalk.
Deze symbolen vind ik niet terug, vandaar.
Als je bovenstaande afbeelding opent in een nieuw tabblad, heb ik het over de symbolen aan de rechterkant.

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: knoppenbalk aanpassen

Bericht door Mgent »

Je kan eigenlijk meer met minder tools op de macversie.
Neem eens een paar filmpjes basecamp for mac door dan krijg je visueel inzicht.
https://www.youtube.com/results?search_ ... secamp+mac
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin op de Apple Mac”