Krasgevoeligheid display 62st

De nieuwste outdoor-toestellen, met knop-bediening.
Plaats reactie
Rix
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 36
Lid geworden op: 7 jun 2007 13:41
Locatie: Den Haag

Krasgevoeligheid display 62st

Bericht door Rix »

Ik heb de GPSmap62st nu een paar weken in bezit heb kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de bouwkwaliteit duidelijk minder is dan die van de GPSmap60Csx. Niet alleen is er het extreme gekraak bij stevig vastpakken en bedienen van de aan/uit-knop. Wat mij nu opvalt is dat er al kleine krasjes zitten op het scherm :( . Dergelijke krasjes heb ik na 4 jaar intensief gebruik op mijn 60Csx nog niet kunnen ontdekken. Al met al begin ik langzamerhand iets minder vrolijk van dit apparaat te worden.
Legend C - soms nog op de fiets
Map60CSx - fiets, wandelen, kayakken etc. GPSmap62st - idem.
Nüvi 3760t - auto.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Bericht door MPX-NL »

Dat is bijna met alles zo, wel mooier maar niet degelijker :shock:
Ik gebruik sowieso altijd een screenprotector.

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Ik gebruik naar volle tevredeheid de screenprotectors van DuraSec, alleen hebben ze er nog geen voor de 62 en 78

Er is, waarschijnlijk door het gebruik van de screenprotector, zelfs een krasje op mijn 60SCx verdwenen...of opgevuld.
Hij is in elk geval niet meer te zien.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Bericht door Mr. M »

Ik ook en dan de DuraSec NanoTec vloeistof Display Beschermer.
Blijft het scherm mooi helder en makkelijk te reinigen.

Die is er natuurlijk voor alle modellen :mrgreen:

Gebruikersavatar
JesseN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 782
Lid geworden op: 27 aug 2008 20:37
Locatie: N 53°06' E 6°44'
Contacteer:

Bericht door JesseN »

Welk van de drie gebruik je Jacob?
GPS 60, GPSmap 60Cx, - 60CSx, Forerunner 310XT, Nüvi 765T
Sinds kort weer een "bakkie" in de auto. tti cb1200 + Santiago 1200. In de buurt van 53º 6' - 6º 44'? Roept u maar op 19fm of 27am.

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

HighTec, die van 9,95 per stuk, tot nog toe kreeg ik er steeds 2 voor die prijs.

De Cleartec zijn harde velletjes, ik krijg die niet zonder luchtbellen op het scherm geplakt.

Weet niet hoe het met de NanoTec zit maar de HighTec heeft niet het eeuwige leven, bij mij ging hij 2 jaar mee.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Bericht door Mr. M »

Nano Tec om de 6 maanden eraf poetsen met oplosmiddeltje en weer opbrengen. Dat kun je wel een keer of 4 doen met dezelfde flesjes.
(setje bestaat uit 2 flesjes, 2 sponsjes en 2 doekjes voor schoonmaken en opbrengen)

Ik doe het maar 1 x per jaar, maar een outdoor toestel heb je natuurlijk steeds vast, zit in je zak, etc. Dat is wat anders als een ding wat voorop je motor zit.

Gebruikersavatar
JesseN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 782
Lid geworden op: 27 aug 2008 20:37
Locatie: N 53°06' E 6°44'
Contacteer:

Bericht door JesseN »

OK, dank voor jullie antwoorden. Kan ik wat mee. Heb zojuist de HighTec besteld. Ik ben benieuwd. De beide 60-apparaten die ik bezit zien er nu nog mooi uit (op een onverklaarbare schaafplek op de CSx na) maar ik hoop ze ook nog lang goed te houden.

Sorry voor deze zijsprong, Rix. Maar ook daar is een forum een nuttig instrument. Wellicht nog meer ervaringen van andere 62-gebruikers?
GPS 60, GPSmap 60Cx, - 60CSx, Forerunner 310XT, Nüvi 765T
Sinds kort weer een "bakkie" in de auto. tti cb1200 + Santiago 1200. In de buurt van 53º 6' - 6º 44'? Roept u maar op 19fm of 27am.

uswhite
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 jul 2006 13:10
Locatie: Panningen
Contacteer:

Bericht door uswhite »

Op mijn 60 CSX gebruikte ik een screenprotector van InvisibleShield. Sterk, gemakkelijk aan te brengen, op maat gesneden en glashelder daardoor wel wat meer reflectie. Voor de 62 is deze nog niet leverbaar daarom als alternatief gekozen voor de Anti Glare Screenprotector van Brando 3.5 inch welke ik wel zelf op maat heb moeten snijden.
Door de "anti-glare" verminderd de reflectie maar het beeld is wat grijziger echter heb ik dit niet als hinderlijk ervaren.

Rix
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 36
Lid geworden op: 7 jun 2007 13:41
Locatie: Den Haag

Bericht door Rix »

Mensen, bedankt voor de tips, ik had nog niet eerder bij dit soort middelen stilgestaan. Zoals gezegd is mijn 60Csx nog altijd krasloos maar misschien is dat slechts een kwestie van geluk. Dat het venster van de 62st nu al krasjes vertoont deed mij vermoeden dat er bij dat apparaat ander materiaal is gebruikt.
Ik ga zeker zo'n protector uitproberen.
Legend C - soms nog op de fiets
Map60CSx - fiets, wandelen, kayakken etc. GPSmap62st - idem.
Nüvi 3760t - auto.

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Ik ga niet echt heel voorzichtig om met m'n spullen, dus ook niet met de 78s.
Tot nu toe is er nog geen krasje te bekennen op het scherm.

Het is natuurlijk altijd vervelend als je ergens een beschadeging ontdekt, ook al zijn ze onvermijdelijk.
Maar ik heb niet het idee dat het scherm van de 78 anders/minder stevig, zou zijn als die van de 60CSx.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Bericht door MPX-NL »

Als ik mijn screenprotector goed bekijk ben ik blij dat er eentje op zit.
Tis maar een simpel ding ergens van Ebay maar werkt prima.
Wel even tobben om zonder luchtbellen erop te krijgen maar als dat gelukt is zie je amper dat ie erop zit.

gfaverey
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2008 09:46
Locatie: Zoetermeer

Bericht door gfaverey »

Kijk ook even hier:

http://www.schutzfolien24.de/artikel/vi ... 37688.html

Screenprotectors van deze leverancier worden al enige jaren naar tevredenheid door mij gebruikt. Ze zijn duurzaam in gebruik, redelijk betaalbaar en met enig beleid zonder problemen op het toestel te plaatsen. Voor diegenen die aan hun eigen handigheid twijfelen; bestel er twee en je krijgt drie stuks opgestuurd :)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 62, 78, 64, 65, 66 en 67”