64s wil niet verbinden met smartfoon

De nieuwste outdoor-toestellen, met knop-bediening.
Plaats reactie
Doorloper
Berichten: 137
Lid geworden op: 8 dec 2012 23:49

64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door Doorloper »

Als onderwerp erder is behandeld is verwijzing voldoende. Ik kan via de zoekfunctie het onderwerp niet vinden.
Na introducie 64s kon ik smartfoon koppelen aan 64s. Kon je mailmeldingen en inkomende telefoongesprekken zien. Kostte veel stroom, dus mee opgehouden. Nu moet ik bereikbaar zijn tijdens fietsen, maar hoor niet altijd de telefoon. Wil de zaak weer koppelen, maar dat lijkt een verdwenen functie te zijn bij Garmin. Ik krijg beide toestellen niet meer gepaird.
Moet ik berusten in het verdwenen zijn van de functie of is er nog een handige omweg?

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door ankeric »

Zie: Synchroniseren met Samsung S7

Hier kun je lezen dat koppelen met een iPhone ooit gelukt is (zie linkje met Procedure), maar dat ik het koppelen met de Samsung heb opgegeven.

Twee kreten uit mijn geheugen:
Garmin ondersteunt niet alle toestellen.
Om - opnieuw - te koppelen: begin met "vergeet dit toestel" zowel op gps als Smartphone en dan opnieuw koppelen.
En Bleutooth moet aanstaan op gps en Smartphone.

En: het is geen verdwenen functie...
Garmin Connect, menu, Garmin toestellen... mijn GPSMAP 64st is daar nog steeds bekend.
En anders krijg je de optie: voeg toestel toe...
Of die koppeling nog werkt weet ik niet en wil ik ook niet weten.
Niet meer actief op dit forum...

Doorloper
Berichten: 137
Lid geworden op: 8 dec 2012 23:49

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door Doorloper »

Bedankt. Voor de zekerheid alles nog eens nagelopen, ook aan de hand van de info via de link. Ifoon wil wel een vorig exemplaar 64s koppelen, alleen die is er dus niet meer, want ooit kapot gegaan en vervangen door nieuw exemplaar. En dat exemplaar wordt niet herkend. Ik geef het op.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door HaWee »

ankeric schreef:Om - opnieuw - te koppelen: begin met "vergeet dit toestel" zowel op gps als Smartphone en dan opnieuw koppelen.
En Bleutooth moet aanstaan op gps en Smartphone.
heb je dit gedaan?
je moet eerst zeggen dat hij de oude moet vergeten (op beide toestellen)
"Always Look on the Bright Side of Life"

Doorloper
Berichten: 137
Lid geworden op: 8 dec 2012 23:49

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door Doorloper »

Mogelijk zie ik wat over het hoofd. Op mijn GPS wordt via Stel in/Bluetooth alleen maar schermpje zichtbaar met 'Koppel mobiel toestel' en 'OK'. Na 'OK' verschijnt 'Ready to pair' en 'Annuleer'. Op mijn Ifoon komt het hele toestel niet voor in de lijst met Bluetooth apparaten. Als ik op de Ifoon de Garmin Connect mobile app open en de GPSMap 64 heb geselecteerd, wordt in het scherm gevraagd of ik wil koppelen met een toestel dat ik dus niet meer in bezit heb of dat ik opnieuw wil zoeken. Als ik opnieuw zoeken aanklik, krijg ik de melding 'Toestel niet gevonden'.
Ik zie niet meer mogelijkheden om toestellen af te voeren of toe te voegen.

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door ankeric »

Deze "toestand" heb ik in het draadje over verbinding met iPhone ook gehad en besproken.
Hoe gooi ik het toestel van Anke weg als dat toestel niet in de buurt is?
Ik heb zelfs gemopperd: "nieuwe gps kopen?"
Maar het kan dus wél. Lees het hele iPhone draadje nog even door. Zou zelfs kunnen dat het op een onlogische plaats zit, bij de Bleutooth verbindingen.
Niet meer actief op dit forum...

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door ankeric »

Overigens als work-around:
Bindt telefoon bovenop je stuurtas met Ducktape en riempje. Dan zie je dat je gebeld wordt.
Of zet trilfunctie aan en stop de telefoon in een zakje van je shirt. Dan voel je dat je gebeld wordt.
Niet meer actief op dit forum...

Doorloper
Berichten: 137
Lid geworden op: 8 dec 2012 23:49

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door Doorloper »

Gaat allemaal cf 'draadje' tot de GPS blijft steken op Ready to Pair en de Ifoon blijft zoeken naar 'andere apparaten' in bluetooth of in GCmobile vraagt of ik wil koppelen met een toestel dat ik niet meer heb en zo niet of ik opnieuw wil zoeken. In laatste geval kan het toestel niet gevonden worden.
Voor alle duidelijkheid: toen ik aantal jaren geleden die 64s kost, heeft dat allemaal zo gewerkt als in 'draadje' aangegeven met pincode en emailmeldingen en telefoonoproepen in scherm GPS. Of het onder garantie vervangende GPS-toestel heeft een bug of Garmin heeft iets in de aansturing gewijzigd, lijkt mij. Aan de werkwijze lijkt het niet te liggen.
Overigens: de helpdesk van Waypoint bevestigt min of meer de Garmin-optie en verwijst naar de helpdesk van Garmin zelf. Die had gisteren een wachttijd van 20 minuten en is vandaag alleen nog maar in gesprek geweest.

Doorloper
Berichten: 137
Lid geworden op: 8 dec 2012 23:49

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door Doorloper »

Beste Ankeric. Je hebt gelijk, soms zijn wat ik dan maar 'Cubaanse' oplossingen noem het beste. Dan kun je zelfs wegwerpaanstekers vullen (wat hier natuurlijk buiten de orde is)

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door ankeric »

Precies :lol:
Ik neem wel aan dat je begrijpt dat ik met Ducktape bedoel: dubbel aan de voorkant want zelfs in Cuba wil je geen Ducktape op je touchscreen plakken...
Niet meer actief op dit forum...

Doorloper
Berichten: 137
Lid geworden op: 8 dec 2012 23:49

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door Doorloper »

Voor de volledigheid: Volgens de helpdesk van Garmin is deze functionaliteit inderdaad een 1,5 jaar geleden uit de applicatie verwijderd.

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door ankeric »

Dank voor je "volledigheid"...

Ik neem aan dat ik dit verkeerd begrijp.

Het is natuurlijk niet zo dat ik twee weken bezig ben geweest om de synchronisatie tussen iPhone en GPSMAP 64st werkend te krijgen. Wat gelukt is met enige functionele beperkingen die standaard zijn voor Garmin.

Waarna ik met deze ervaring dacht onze twee Samsungs nu probleemloos te kunnen koppelen. Wat niet is gelukt.

Waarna ik heb besloten, mede op dwingend advies van Anke, om met deze zinloze exercitie te stoppen.
Zoals ik al eerder schreef: "Het is efficiënter om langs mijn provider te fietsen en daar de email te printen. En rustiger...."

Hetgeen uiteraard ook logisch is, immers de GPSMAP 64st staat niet in het overzicht "compatibel Garmin toestel". Één "t" teveel!

Het is natuurlijk wel zo dat ik niet goed heb opgelet.
Ik lees braaf de Change logs, maar dat deze functionaliteit 1,5 jaar geleden is verwijderd, daar heb ik - beetje dom - overheen gelezen.
Ik las alleen maar:
Garmin Connect werkt voortdurend aan de verbetering van uw ervaring, zodat u uw prestaties van gisteren kunt verbeteren. We brengen elke maand nieuwe functies en updates voor de app uit.
En regelmatig werd "stabiliteitsverbeteringen" genoemd.

En uiteraard krijg ik nu binnen afzienbare tijd - na 1,5 jaar - een update van de GPSMAP 64st waarin deze niet meer ondersteunde functionaliteit is verwijderd.

Probleem opgelost!

Terug naar duck tape (ducttape), riempjes en trilalarm.

Of zou de "Helpdesk van Garmin" het spoor inmiddels ook volledig bijster zijn?

Helaas is bovenstaande cynische woedeuitbarsting in strijd met de forumregels.
Dit forum is geen klaagmuur!

Gelukkig zijn anderen in hun recensies in de Android App Store veel milder in hun oordeel:

Sinds 24 augustus (2017) werkt de synchronisatie met Bluetooth niet meer! Echt ruk!

Annoying Bleutooth troubleshooting notifications keeps popping up. Known issue for more then 2 years and Garmin refuses to fix it!

Sinds 15 augustus  (2017) al geen synchronisatie meer. Heb 17 augustus nieuwe telefoon gekocht en dacht dat het daaraan lag maar er is dus vanaf de 15e al geen sync meer geweest. Ligt aan de laatste update dan?!


En, Garmin Helpdesk:
Is 15 en 24 augustus (2017) óók al 1,5 jaar geleden?

En, @Doorloper, wanneer heb jij voor het laatst met jouw vorige toestel succesvol gesynchroniseerd? Korter of langer dan 1,5 jaar geleden?
Niet meer actief op dit forum...

Doorloper
Berichten: 137
Lid geworden op: 8 dec 2012 23:49

Re: 64s wil niet verbinden met smartfoon

Bericht door Doorloper »

Langer dan 1,5 jaar. Ik maak me er niet meer druk om, maar het blijft raar dat G eerst reclame maakt voor de 64 met die specifieke telefoonfunctie en dat dan na een tijdje uitgerekend die functionaliteit, waarvoor ik die 64 ooit kocht, naast m'n 62, weghaalt. Misschien best logisch voor een firma die nu weer met een nieuwe Edge komt voor een €600 met een reserve accu voor € 125. M'n 62 en 64 doen het nog met 2 oplaadbare batterijen van €1. Maar die Toestellen zijn dan ook 'koelkasten'. Kopersboycot is niet te verwachten, dat weer G ook wel.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 62, 78, 64, 65, 66 en 67”