GPSMAP 66ST spontaan uitvallen en niet aan gaan

De nieuwste outdoor-toestellen, met knop-bediening.
Plaats reactie
oregon600
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2016 20:54

GPSMAP 66ST spontaan uitvallen en niet aan gaan

Bericht door oregon600 »

Hallo,

Ik heb regelmatig het probleem dat ik mijn nieuwe GPSMAP 66ST niet aan krijg. Wat ik ook probeer, nieuwe batterijen, aan/uit knop meer dan 30 sec vast houden etc, het ding gaat niet aan !!!
Pas als ik hem aan de laptop hang en en aantal keren in en uit de usb poort stop dan gaat hij ineens weer aan. Maar ja als ik in het bos ga wandelen dan neem ik geen laptop mee, dus super lastig !!
Ook valt mijn gps regelmatig spontaan uit onder het wandelen, waardoor mijn spoor niet opgenomen wordt , ik moet dus voortdurend mijn display in de gaten houden.
Het type batterijen wat in de GPS zit is NiMH en dat heb ik ook zo ingesteld bij de instellingen !
Ook krijg ik de update van Topo Active V4 (west) niet geïnstalleerd. Heb in mijn gps een sd-kaartje van 32 GB met daarop alleen Topo Benelux Pro
Ik werk met software versie 2.1.

Graag advies

Groet Cees

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: GPSMAP 66ST spontaan uitvallen en niet aan gaan

Bericht door e.vdwerf »

Dag Cees,

Over het updateprobleem loopt dit draadje
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=89& ... ve#p433296

Bekend probleem.

Dat steeds uitvallen en niet op willen starten is hinderlijk. Hij maakt ook geen begin met opstarten.. dus dat hij niet doorstart?

Kan meer oorzaken hebben...
Workaround ... Je zou eens een harde reset kunnen uitvoeren.. of wat ik als eerste probeer is zonder sd kaartje opstarten.
Een corrupt bestand of corrupt kaartje kan ook wel eens de oorzaak zijn. , maar waarom plots uitvallen?

Ook kun je met het Programma JaVaWa devicemanager (JDM) je toestel op corrupte bestanden controleren.

Het kan natuurlijk ook nog een mechanisch probleem zijn. Dan is het iets voor de TD van Waypoint.

Ben benieuwd,

Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 62, 78, 64, 65, 66 en 67”