ETA wordt niet juist bijgewerkt obv actuele snelheid

De nieuwste outdoor-toestellen, met knop-bediening.
Plaats reactie
Mdw

ETA wordt niet juist bijgewerkt obv actuele snelheid

Bericht door Mdw »

Heb onlangs een 86s aangeschaft, vergelijkbaar met de 66 volgens mij. Ook met bluechart waterkaarten voor gebruik op water. Als ik een route ingeef, dan geeft de ETA een onnauwkeurige tijd aan, terwijl de afstand tot bestemming en volgende waypoint wel klopt. Lijkt wel of de gps een gemiddelde snelheid aangeeft, en niet de eindtijd obv de snelheid die ik dan vaar. ETA zie ik ook alleen wanneer ik activiteit aanzet. Zie ik iets over het hoofd, zijn mijn instellingen verkeerd? Oude Garmin 72 berekende ETA bij een route met meerdere punten altijd zeer nauwkeurig obv actuele snelheid!

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Re: ETA wordt niet juist bijgewerkt obv actuele snelheid

Bericht door RonalT »

Is dit toestel niet lerend?
Ik ken het type niet, maar wat wij als motorrijder gebruiken leert van de history.

Dus over een maand (of misschien al eerder) kijken of de cijfers beter gaan kloppen.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR / Vivoactive 3 om te koppelen met een EDGE 25

FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door FM »

Mdw schreef:
30 jun 2020 20:42
Lijkt wel of de gps een gemiddelde snelheid aangeeft, en niet de eindtijd obv de snelheid die ik dan vaar. ETA zie ik ook alleen wanneer ik activiteit aanzet.
ETA wordt berekend aan de hand van de 'normale' snelheden die vermeld staan bij elke wegcategorie van de nog te volgen wegen.
Kan zijn dat die 'lerend' is, maar dan moet je wel al een hele tijd consequent overal sneller rijden. Dat duurt wel even. Ik heb het dan over tientallen ritten. En ik lees dat je je nieuwe toestel pas hebt, dus lijkt het me duidelijk dat je geduld moet hebben.

EDIT. Ik lees nu dat het gaat over varen ipv rijden. Ik weet niet of dat dezelfde werkwijze is. Maar ik veronderstel van wel. Want ook Basecamp moet een ETA kunnen berekenen, en moet dus ook een normale snelheid weten over die vaarwegen.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro

Mdw

Bericht door Mdw »

Dank: en het verplicht moeten aanzetten van een activiteit om sowieso een ETA te krijgen?
Overigens wordt de route volgens mij over de kaart gelegd, volgt dus de route via de waypoints, hij herkent nml geen vaarwegen, dus staat op off road. Zou denken dat de gps dan ETA moet berekenen obv actuele snelheid en afstand?

Henk de Jong
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Henk de Jong »

Bij de 66 moet je inderdaad de activiteit aanzetten om een ETA waarde te zien.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 62, 78, 64 en 66”