Kaartupdate 2008 (=versie 10) nu beschikbaar

Nieuws en informatie rond de dienstverlening van WayPoint.
Gesloten
Ivo
Berichten: 1128
Lid geworden op: 1 jun 2006 20:29
Locatie: Bonheiden (B)

Bericht door Ivo »

Jacob_Bax schreef:Waarom zet garmin die updates niet gewoon online, bij zijn importeurs en andere leveranciers, zodat iedereen hem kan downloaden.
Ligt nogal voor de hand, wie geeft nu alles gratis weg?
Dan hebben ze helemaal geen zicht meer op legale en illegale kaarten.
Tja, nu ik erover nadenk, nu ook niet want ze zenden aan iedereen gratis DVD's toe zonder eerst de unlock te laten betalen. Beetje vreemde wijze van zaken doen.
Zumo 340 en 350LM voor de motor (Triumph Bonneville T100 JPS black, Tiger 800ABS, Street Triple) - Oregon 450 wandelen - 1x 60CSx retour, 2x in de kast - Oregon 300 in de vuilbak. Triumph 1200 XTR met Zumo XT2.

jang
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2005 15:21
Locatie: Zoetermeer

Re: Update DVD

Bericht door jang »

jang schreef:Ik heb de dvd op 21-2-2008 besteld. Op 14-3-2008 een reactie van Garmin International ontvangen: levering duurt 4-6 weken na besteldatum...
Vandaag nog steeds niet ontvangen. Deze ellende heb ik nu al twee keer eerder meegemaakt. Waar een groot bedrijf arrogant in kan worden. Niet eens de moeite nemen om bestellingen gewoon fatsoenlijk af te werken. Zeker typisch amerikaans. Doen andere firma's dat ook zo slecht? Ga nu serieus naar andere mogelijkheden zoeken.


Vervolg: Grote verrassing: vandaag ontvangen (9-4-2008). Na twee uur staan de nieuwe kaarten erop en is m'n creditcard $88,12 lichter.
Maar wat een teleurstelling. De nieuwe wijk Ypenburg bij Den Haag is nog steeds niet toegevoegd. Weg $ 88.12, want dat geld krijg ik niet terug.
Wie is in staat om een overzicht van alle verschillen van te voren te publiceren, zodat je dan wel of geen nieuwe update kunt kopen?
Dit is pure diefstal.




Peter Steehouwer schreef:en nog steeds afwachtende...

Inmiddels zit ik al ruim een m a a n d te wachten op die update DVD na ellende om hem uberhaupt te bestellen
(Zie mijn verhaal op page 10 van deze thread)

Het verbaasd mij van Garmin... honderden mensen die geld uit willen geven voor update aan Garmin en het lukt niet een GRATIS DVD op te sturen binnen een aceptabele tijd en waar niet eens een financiele afhandeling aanvast zit
Waarom is dit zo moelijk voor een gerenommeerd bedrijf als Garmin (slecht voorteken??)

Ik zou bijna voorstellen de topic tekst te veranderen van deze draad waarin valt wel te raden

Ik laat het maar weer hierbij ofwel nog steeds afwachtende... :roll:

Peter Steehouwer
StreetPilot C320 / Nüvi 550 / Dezl 560

VFROOD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 672
Lid geworden op: 11 jun 2005 01:46
Locatie: Prov. Groningen

Bericht door VFROOD »

De kaart is altijd te zien op de site van Garmin, dus diefstal kun je het beslist niet noemen!

Als je wilt weten hoe of wat en welk weggetje nou wel en welk niet, kun je gewoon naar maps toe surfen en daar de huidige versie aanklikken.
garmin 2610 op RODE vfr vtec en zumo 660 op dezelfde motor.
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!

Gebruikersavatar
Dirk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 mar 2004 16:47
Locatie: Brussel
Contacteer:

Bericht door Dirk »

Klopt in theorie...

Helaas is enkel CN Europe v9 te zien op

http://www8.garmin.com/cartography/

Oooops correctie, op deze link is hij wel te bekijken:
http://www8.garmin.com/cartography/mapS ... avEuro.jsp#
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB

Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962

Blijf jezelf !

CARO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:10

Bericht door CARO »

@ Jang.
Reeds lang vanwege dat ergelijke gedoe bij kaart-updates van Garmin overgestapt naar TomTom.
Een ervaring als je bij TomTom een nieuwe kaart koopt.
Probeer het en je wil nooit meer anders.
Wie maar 'n èèn is en meer wil worden moet zien dat hij de nullen achter zich krijgt.

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Moeten ze toch eerst met een toestel ala 60CSx komen
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Peter Steehouwer
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 apr 2004 14:02
Locatie: Odijk
Contacteer:

Bericht door Peter Steehouwer »

...Vandaag Vrijdag 11 April 2008 na 42 dagen (6 weken) levertijd,
een flinke (1.705.00 MB groot) klap op deurmat.. ofwel de Update DVD ontvangen.. :shock:

Afbeelding

En.. is het me ondanks zorgen daarover gelukt op PC én laptop deze NT 2008 versie te installeren :D

Hopelijk een hoop meer info in de NT 2008 maps, en kan ik de vele komende trips (http://www.steehouwer.com) eindelijk met 'up to date' info zorgvuldig voorbereiden..

Kan ik alvast de NT 2009 versie bestellen ????... :wink: :!:

Groet, en allen succes en sterkte die het hele proces nog door moeten..

Peter Steehouwer
Since 1993 > Magellan GPS2000 | Garmin Summit | Garmin Vista | Garmin GPS Map 60CS | GPS Map 60CSx | Oregon 550T | Oregon 600 | Montana 610 | Montana 700

lightvisor
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 jan 2006 12:27

update naar 2008 gaat niet goed

Bericht door lightvisor »

Een vraag:

Had vandaag de dvd mogen ontvangen en de betaling via Internet geregeld zodanig ene unlockcode verkregen.

Mapsource op de pc gaat goed
De firmware naar 7.x verliep goed via usb.
De kaarten installatie op de 2720 gaat niet goed, bij 15% stopt deze met een medling dat de streetpilot niet meer reageert.

Uiteindelijk het geheel opnieuw gestart en krijg nu steeds de melding dat de kaarten goed geinstalleerd zijn. In mijn 2720 zie ik dat alleen de v9 versie actief is.

Hoe nu verder ??

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Bericht door Mr. M »

Ik kan je helaas niet helpen, maar waarom wordt niemand hier ziedend over?
Ander draadje 2620, hier 27xx en 278, etc . ...

Weten de mensen van Waypoint het ook niet meer? T'is gewoon niet leuk meer. Die stilte. Al weken.

Gebruikersavatar
Anne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2652
Lid geworden op: 1 sep 2005 11:04
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Anne »

heb je v2008 op je pc ge-installeerd, of op je gps.

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

elsinga schreef: Grootste nadeel voor Garmin zou zijn dat ze geen controle hebben over wie 'm uiteindelijk krijgt.
Die controle hebben ze nu ook niet want bvb roadrunner heeft er nu al vier en ik zag nog iemand met meerdere update dvd's, ik heb hem 3 april besteld maar het is nog maar de vraag of ik hem installeer. De enige controle die ze hebben kunnen ze volgens mij alleen halen uit het aantal unlock codes die ze uitgeven. Bij CN9 was het ook zo, na maanden wachten wordt je overspoeld met update dvd's. En terwijl menigeen hier in europa nog zit te wachten op CN EU 2008...........

http://www.gpsinformation.biz/phpBB2/vi ... 4ee169a14e
Mr. M schreef: Weten de mensen van Waypoint het ook niet meer? T'is gewoon niet leuk meer. Die stilte. Al weken.
De mensen van Waypoint kunnen hier ook niks aan doen, alle kans dat ze die janboel nu voor de 9de keer langs zien komen. De enige die invloed zou kunnen hebben is misschien Sailtron.
Hoe werkt die procedure bij TomTom eigenlijk?
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Bericht door Mr. M »

Ok, dat begrijp ik, van WayPoint, maar dit is geen RocketScience en het is 2008. Kijk in de startpost staat dit (1 maart):
Heb je vervolgens toch nog vragen: tuurlijk mag je ons mailen of bellen. Maar stel ze het liefst hieronder. Je zult niet alleen sneller antwoord krijgen; bovendien hebben ook anderen dan wat aan het antwoord. En omgekeerd: binnen enkele weken zal het antwoord op vrijwel alle resterende vragen vermoedelijk hieronder al te vinden zijn!
Vandaar mijn verbazing dat het zo stil is, behalve dan dat je niet moet opgraden bij een 278.

Bij TT kan dat op twee manier:

1. Via TT Home installeren
2. Via de Verkenner Copy/Paste en klaar

De kaarten zitten in een .cab file die Home herkent en dan installeert.
Dezelfde .cab file kun je uitpakken en dan de files naar root copieren.

Datzelfde geldt voor de software, kan ook op deze dezelfde twee manieren.

TT is op Linux gebaseerd, net als de Zumo, wellicht dt het daarom gemakkelijker gaat. IK weet niet hoe dat zit met de andere Garmins.

Garmin natuurlijk wel gecompliceerder omdat de software uitgebreider is. Maar nog steeds geen RocketScience.

Je ziet nu dat mensen de mensen de nieuwe NAvCore 8 bij TT domweg op de oudere machines gooien en dat werkt gewoon. (Behalve uiteraard sommige functies, omdat de hardware die niet ondersteunt).
gr Marten

Gebruikersavatar
Grasmaaie RT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 okt 2007 22:11

In welke Provincie is het adres ??

Bericht door Grasmaaie RT »

Vandaag CN Europe NT 2008 geïnstalleerd op mijn ZUMO 550. Installatie verliep probleemloos.
De Firmware werd echter ook van 3.90 naar 4.0 opgewaardeerd. Dat gebeurt direct als eerste.
Schijf in de PC, ZUMO aansluiten, en dan gaat ie direct de Firmware upgraden. Zumo ontkoppelen, laten opstarten, en vervolgens weer aan de PC hangen. Dan komen de kaarten er pas op.
Een eerdere poging tot opwaardering van de Firmware naar 4.0 eind maart gaf bij mij problemen. Zie dit Dit draadje

Als ik nu via de knop NAVIGEER ---> ADRES een bestemming wil intoetsen krijg ik de vraag:
"In welke provincie is het adres ?? En kan ik de naam van een provincie gaan spellen.
Als ik dat vervolgens doe herkent hij geen enkele provincienaam.
Oorzaak zit wederom in de combinatie met Topo NL. Als ik Topo NL uitvink loopt alles op rolletjes.

Kan ik CN Europe NT 2008 ook draaien op Firmware 3.90 ????
Als je het niet kunt beïnvloeden, zou ik me er ook maar niet druk over maken. :D :D
www.bmwmcnnl.nl

Gebruikersavatar
djmshell
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 53
Lid geworden op: 1 mar 2006 09:49
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Bericht door djmshell »

wanneer komterdan de update voor de gpsmap276c?????
komt die uberhaupt???
Groeten uit Krabbendijke
Michel
______________________
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
GPSMap276c (FW 5.40) en GPSV (FW 2.60) HTCTytnII met Gamin Mobile XT en CN 2008 NT,
Mapsource 6.14.5, CS Europe 5,6,7 + CN Europe V8, V9 en 2009
+ Onroute 2008/2009

egberto
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 76
Lid geworden op: 6 jun 2007 11:46

Bericht door egberto »

djmshell schreef:wanneer komterdan de update voor de gpsmap276c?????
komt die uberhaupt???
Voor mijn 276C heb ik half maart een nieuwe versie kunnen bestellen
En daar wachten we nu dus op

EgbertO

Gesloten

Terug naar “WayPoint Nieuws en Informatie”