Reisgenoten midweek Andreasberg 25 t/m 28 augustus 2008
Reisgenoten midweek Andreasberg 25 t/m 28 augustus 2008
Maar even een nieuw draadje opgestart voor de reisgenoten van de midweek Andreasberg van 25 t/m 28 augustus.
We kunnen hier afspraken maken om gezamelijk richting het hotel te rijden vanaf een bepaald punt (als dat een beetje uitkomt) en andere dingen die nuttig kunnen zijn.
Om een voorzetje te geven, ik kom zelf uit de richting Leeuwarden.
Groeten,
Johan
We kunnen hier afspraken maken om gezamelijk richting het hotel te rijden vanaf een bepaald punt (als dat een beetje uitkomt) en andere dingen die nuttig kunnen zijn.
Om een voorzetje te geven, ik kom zelf uit de richting Leeuwarden.
Groeten,
Johan
Boris
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
Andreasberg
Voor de midweek van 25 - 28 augustus naar Andreasberg heb ik ook geboekt. Mijn woonplaats is Meppel. Het is een goed idee om samen naar het Sauerland te rijden.
Re: Andreasberg
Meppel is te doen....dus de route gaat van Leeuwarden via Heerenveen, Meppel ....V-50rider schreef:... Mijn woonplaats is Meppel. Het is een goed idee om samen naar het Sauerland te rijden.
Wachten we even af of er zich nog meer melden die op de route liggen.
Boris
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
Noord Nederland
Zijn er nog meer Sauerland reizigers uit het Noorden?
Route heen- en terugweg Andreasberg
In overleg met Leo (V-50rider) hebben we de route voor de heen reis als volgt vastgesteld: we vertrekken vanaf de McDonnald Meppel om binnendoor naar de McDonalds Oldenzaal te rijden (via de snelste route is maar een paar minuten korter maar is kwa afstand 17 km langer). Vanaf de McDonalds gaan we de Bxx en Axx wegen nemen tot het lunch punt (om even lekker op te kunnen schieten) aan de A1 (Rastplatz Eichengrund). Vanaf het lunch punt nog een klein stukje A1 en daarna binnendoor naar het hotel.
Voor de terugweg gaan we het eerste stuk van het hotel naar het lunchpunt via een andere (mooie binnendoor) wegen nemen en vanaf het lunchpunt gewoon weer dezelfde route via de Axx en de Bxx wegen tot aan de McDonalds van Oldenzaal, en vanaf daar weer binnendoor naar de McDonalds van Meppel.
De reden om eerst naar de McDonalds van Oldenzaal te rijden is zodat eventuele last minute motorrijders een kans te geven om zich daar bij ons te voegen (Die Mac ligt aan de A1) als ze bv uit het midden van het land komen.
MapSource geeft daarbij de volgende tijden:
Traject 1 (en 6): McDonalds Meppel => McDonalds Oldenzaal: 1 uur en 12 minuten
Traject 2 (en 5): McDonalds Oldenzaal => Lunch: 1 uur en 4 minuten
Traject 3 (en 4): Lunch => Hotel: 2 uur en 5 minuten
Een mooie lunchtijd lijkt mij zo rond 13:00 uur dus dan zouden we zo rond 12:00 uur vanaf Oldenzaal moeten vertrekken.
Als we zelf in Oldenzaal een bakje koffie gaan drinken dan moeten ze zo tussen 10:15 uur en 10:30 uur vanaf de McDonalds van van Meppel vertrekken.
Als we voor de lunch een uurtje rekenen dan zouden we met de reistijd van het 3de traject zo tussen 16:00 en 17:00 uur in Andreasberg kunnen zijn (misschien onderweg nog ergens een bakje koffie drinken als daar behoefte aan is) dus dan zijn we mooi op tijd want vanaf 17:00 uur zijn we daar welkom.
Resumee:
+/- 10:15 uur vertrek McDonalds Meppel
12:00 uur vertrek McDonalds Oldenzaal
+/- 14:00 uur vertrek Lunchpunt
aankomst hotel +/- 17:00 uur
Voor de terugreis zal het er ongeveer zo uit kunnen zien:
+/- 10:30 uur vertekken
+/- 13:00 uur op het lunchpunt
+/- 15:00 uur bij de McDonalds Oldenzaal
+/- 16:30 uur bij de McDonalds Meppel
De routes zijn klaar (zowel voor MapSource als OnRoute 2008/2009) die kun je hier downloaden: http://www.jelzinga.com/GPS_Cursus_Andr ... -07-27.zip
De gebruikte instellingen staan in het zip bestand m.b.v. afbeeldingen.
Alle mee rijders worden verzocht om ook even de aanwijzingen te lezen voor het rijden in een groep zoals ze hier staan: http://www.jelzinga.com/rijden_in_een_groep.txt
Groeten,
Johan
Voor de terugweg gaan we het eerste stuk van het hotel naar het lunchpunt via een andere (mooie binnendoor) wegen nemen en vanaf het lunchpunt gewoon weer dezelfde route via de Axx en de Bxx wegen tot aan de McDonalds van Oldenzaal, en vanaf daar weer binnendoor naar de McDonalds van Meppel.
De reden om eerst naar de McDonalds van Oldenzaal te rijden is zodat eventuele last minute motorrijders een kans te geven om zich daar bij ons te voegen (Die Mac ligt aan de A1) als ze bv uit het midden van het land komen.
MapSource geeft daarbij de volgende tijden:
Traject 1 (en 6): McDonalds Meppel => McDonalds Oldenzaal: 1 uur en 12 minuten
Traject 2 (en 5): McDonalds Oldenzaal => Lunch: 1 uur en 4 minuten
Traject 3 (en 4): Lunch => Hotel: 2 uur en 5 minuten
Een mooie lunchtijd lijkt mij zo rond 13:00 uur dus dan zouden we zo rond 12:00 uur vanaf Oldenzaal moeten vertrekken.
Als we zelf in Oldenzaal een bakje koffie gaan drinken dan moeten ze zo tussen 10:15 uur en 10:30 uur vanaf de McDonalds van van Meppel vertrekken.
Als we voor de lunch een uurtje rekenen dan zouden we met de reistijd van het 3de traject zo tussen 16:00 en 17:00 uur in Andreasberg kunnen zijn (misschien onderweg nog ergens een bakje koffie drinken als daar behoefte aan is) dus dan zijn we mooi op tijd want vanaf 17:00 uur zijn we daar welkom.
Resumee:
+/- 10:15 uur vertrek McDonalds Meppel
12:00 uur vertrek McDonalds Oldenzaal
+/- 14:00 uur vertrek Lunchpunt
aankomst hotel +/- 17:00 uur
Voor de terugreis zal het er ongeveer zo uit kunnen zien:
+/- 10:30 uur vertekken
+/- 13:00 uur op het lunchpunt
+/- 15:00 uur bij de McDonalds Oldenzaal
+/- 16:30 uur bij de McDonalds Meppel
De routes zijn klaar (zowel voor MapSource als OnRoute 2008/2009) die kun je hier downloaden: http://www.jelzinga.com/GPS_Cursus_Andr ... -07-27.zip
De gebruikte instellingen staan in het zip bestand m.b.v. afbeeldingen.
Alle mee rijders worden verzocht om ook even de aanwijzingen te lezen voor het rijden in een groep zoals ze hier staan: http://www.jelzinga.com/rijden_in_een_groep.txt
Groeten,
Johan
Boris
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
Leo, het lijkt erop dat het een trip met z'n 2en wordt aangezien er niemand anders heeft gereageerd om mee te gaan rijden...
Ik verwacht dat ik maandag zo tussen 9:50 en 10:00 uur bij de Mac in Meppel ben, doen we een bakje en gaan we dan op pad.... Ik heb er zin in
Ik verwacht dat ik maandag zo tussen 9:50 en 10:00 uur bij de Mac in Meppel ben, doen we een bakje en gaan we dan op pad.... Ik heb er zin in
Boris
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
- Fred Burgmans
- WayPoint relatie
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 14 feb 2005 15:20
- Locatie: Montfoort
Dank je wel Fred, dat zal vast wel lukken
Jammer dat je deze keer niet mee gaat broertje, het was vast wel gezellig geworden
Maar als je nog een leuke bergtraining/vakantie zoekt dan kan ik je deze aan raden: www.lcvm-bergtrainingen.nl
Heb ik dit jaar de Taunus training gedaan samen met Fred en paar kennisen. Volgend jaar gaan we de Dolomieten training doen .
Mocht je het serieus overwegen wacht dan niet te lang want die trainingen zijn vrij snel volgeboekt..
Jammer dat je deze keer niet mee gaat broertje, het was vast wel gezellig geworden
Maar als je nog een leuke bergtraining/vakantie zoekt dan kan ik je deze aan raden: www.lcvm-bergtrainingen.nl
Heb ik dit jaar de Taunus training gedaan samen met Fred en paar kennisen. Volgend jaar gaan we de Dolomieten training doen .
Mocht je het serieus overwegen wacht dan niet te lang want die trainingen zijn vrij snel volgeboekt..
Boris
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
Tis hier gezellig (update 26-8-3008)
Het is hier gezellig in Andreasberg... Leuke mensen, prima hotel en goed eten....
Gisteravond de eerste 'theorie' sessie gehad (met een zeer strenge doch rechtvaardige 'docent' Marco ) en toch nog wel enkele nieuwe dingen geleerd van mijn 2820.
Zo dadelijk gaan we eerst ontbijten en daarna routes laden en dan lekker touren... Het weer lijkt redelijk goed te worden ('s morgens wat mist, 's middags bewolkt maar droog) dus ik heb er zin in...
Morgen weer een updatje
Groeten vanuit Andreasberg,
Johan
Gisteravond de eerste 'theorie' sessie gehad (met een zeer strenge doch rechtvaardige 'docent' Marco ) en toch nog wel enkele nieuwe dingen geleerd van mijn 2820.
Zo dadelijk gaan we eerst ontbijten en daarna routes laden en dan lekker touren... Het weer lijkt redelijk goed te worden ('s morgens wat mist, 's middags bewolkt maar droog) dus ik heb er zin in...
Morgen weer een updatje
Groeten vanuit Andreasberg,
Johan
Laatst gewijzigd door Jelzin op 27 aug 2008 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Boris
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
Tis hier nog steeds gezellig (update 27-08-2008)
Gisterochtend eerst een lekker ontbijt tot ons genomen waarna om 9 uur iedereen aan het werk werd gezet om de routes voor die dag in je toestel te krijgen. Uiteraard eerst herbereken voor je eigen kaart materiaal en dat zorgde voor een lastig stukje route die maar niet wilde luisteren naar de cursisten (later tijdens het rijden zou blijken waarom )
Nadat MapSource getemd was en iedereen de route in zijn toestel had geladen konden we op pad. Mooie landschappen en uitzichten en goed afvalt rolde onder onze wielen door totdat we op het stukje route kwamen waar MapSource ons tegenwerkte...
Het was een stuk onverharde weg wat afgesloten was voor alle verkeer... Maar wij zijn natuurlijk hollanders en wel een beetje avontuurlijk aangelegd dus toch maar het bospad opgereden totdat we bij een afslag kwamen en de weg dusdanig slecht werd dat er alleen nog maar met een Offroad motor met goed fatsoen door te rijden was... Terwijl we even stonden te overleggen kwam er uit die afslag een jachtopzichter cq boswachter aan en die begon als een radechte duitser op een afstandje tegen ons te blaffen 'wat doen jullie hier...1000 meter terug ben je al een bord tegen gekomen dat jullie hier niet met de motor mogen komen....etc...' (volgens mij was het een mislukte leger sergant of zo.... pffff).
Aangezien we toch niet verder konden zijn we toen maar teruggekeerd en zijn op zoek gegaan naar een restaurant om een bakje koffie te gaan drinken. De optie omrijden stuurde ons iedere keer toch weer die bosweg op en aangezien het al 4 uur was zijn we toen maar weer richting het hotel gereden en hebben we de route maar gelaten voor wat het was (we hadden tenslotte al het grootste deel gereden).
Terug in het hotel hebben we het er toch nog even met Marco over gehad... mijn vermoeden is dat hij dat stukje erin heeft gestopt om ons zover te krijgen dat wij ook (net als hem) op een BMW GS gaan rijden
Na het opfrissen en een drankje was het om 6 uur tijd voor de volgende theorie sessie. Hierin werd het maken van routes met MapSource behandeld en wat daar allemaal nog meer bij komt kijken...
Een leerzame 2 uurtjes voor de meeste cursisten...
Na een prima diner werd de dag afgesloten met een drankje aan de bar en nog even wat nakletsen...
Tot moren,
Johan
EDIT: om verwarring en mogelijke 'angst' weg te nemen: het was niet de bedoeling van Marco om dat stuk onverhard in de route op te nemen!
Nadat MapSource getemd was en iedereen de route in zijn toestel had geladen konden we op pad. Mooie landschappen en uitzichten en goed afvalt rolde onder onze wielen door totdat we op het stukje route kwamen waar MapSource ons tegenwerkte...
Het was een stuk onverharde weg wat afgesloten was voor alle verkeer... Maar wij zijn natuurlijk hollanders en wel een beetje avontuurlijk aangelegd dus toch maar het bospad opgereden totdat we bij een afslag kwamen en de weg dusdanig slecht werd dat er alleen nog maar met een Offroad motor met goed fatsoen door te rijden was... Terwijl we even stonden te overleggen kwam er uit die afslag een jachtopzichter cq boswachter aan en die begon als een radechte duitser op een afstandje tegen ons te blaffen 'wat doen jullie hier...1000 meter terug ben je al een bord tegen gekomen dat jullie hier niet met de motor mogen komen....etc...' (volgens mij was het een mislukte leger sergant of zo.... pffff).
Aangezien we toch niet verder konden zijn we toen maar teruggekeerd en zijn op zoek gegaan naar een restaurant om een bakje koffie te gaan drinken. De optie omrijden stuurde ons iedere keer toch weer die bosweg op en aangezien het al 4 uur was zijn we toen maar weer richting het hotel gereden en hebben we de route maar gelaten voor wat het was (we hadden tenslotte al het grootste deel gereden).
Terug in het hotel hebben we het er toch nog even met Marco over gehad... mijn vermoeden is dat hij dat stukje erin heeft gestopt om ons zover te krijgen dat wij ook (net als hem) op een BMW GS gaan rijden
Na het opfrissen en een drankje was het om 6 uur tijd voor de volgende theorie sessie. Hierin werd het maken van routes met MapSource behandeld en wat daar allemaal nog meer bij komt kijken...
Een leerzame 2 uurtjes voor de meeste cursisten...
Na een prima diner werd de dag afgesloten met een drankje aan de bar en nog even wat nakletsen...
Tot moren,
Johan
EDIT: om verwarring en mogelijke 'angst' weg te nemen: het was niet de bedoeling van Marco om dat stuk onverhard in de route op te nemen!
Laatst gewijzigd door Jelzin op 28 aug 2008 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Boris
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA
(Johan)
Streetpilot 2820 op een Honda Deauville NT700VA