navigeren met power pack

Adviesvragen, voor als je een 'schaap met vijf poten' zoekt dat multi-inzetbaar is
Plaats reactie
willms
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2008 13:10

navigeren met power pack

Bericht door willms »

Om de gebruikstijd van mijn Nuvi 350 te verlengen heb ik een powerpack gekocht. Echter, zodra ik deze aansluit, valt het beeld in de "computer mode" en kan er niet genavigeerd worden. Op de Nuvi 250 heb ik een verborgen knop gevonden waardoor je in een verborgen menu komt. Als je de powerpack binnen dat menu aansluit en weer terug gaat naar de kaart, blijft de kaart zichtbaar en kun je met de powerpack navigeren. Op de Nuvi 350 werkt dit niet met het verborgen menu. Ik heb het idee dat het aan de aansluiting van de mini-usb stekker ligt want bij 220 Volt voeding en 12 Volt voeding blijft de kaart ook zichtbaar. Heeft iemand een oplossing voor de Nuvi 350 zodat ik toch kan navigeren met een externe powerpack?

ted038
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 954
Lid geworden op: 19 jul 2005 12:30
Locatie: Zwolle

Bericht door ted038 »

verkeerd stekkertje gebruikt om powerpack aan te sluiten op de nuvi......

zaten er niet 2 stekkers bij, met verschillende kleuren ?
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)

willms
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 aug 2008 13:10

Bericht door willms »

Ik heb een Philips Powerpack met diverse stekkertjes waaronder een mini-usb. Ik heb ergens gelezen dat er misschien een weerstand ergens over 2 contacten moet worden gesoldeerd. Als je een 12 volt of 220 volt kabeltje uit elkaar zou halen zou je het denk ik wel kunnen zien. Bij deze laders kun je nl. wel gewoon doorgaan met navigeren.

ted038
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 954
Lid geworden op: 19 jul 2005 12:30
Locatie: Zwolle

Bericht door ted038 »

ok, ik ging er vanuit dat je de "waypoint" powerpack had.

Heb er zelf ook geen ervaring mee, ik "papagaai" anderen na als die eens iemand proberen te helpen met een vergelijkbaar probleem tussen zumo en waypoint powerpack :oops:
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)

mmrizio
Berichten: 379
Lid geworden op: 10 dec 2006 16:10

Bericht door mmrizio »

De meeste 220V laders hebben hetzelfde probleem. Toen ik aan het kijken was naar opties voor inbouw in m'n auto vond ik geloof ik op gpspassion.com een paar goede hints over de mini-USB kabel in het grote nuvi-inbouw topic.

Uiteindelijk was het niet nodig omdat ik in de auto de achteringang van de auto-houder gebruik. Die schakelt niet naar computer-modus. Maar da's voor jou waarschijnlijk geen optie?

Volgens mij heeft het te maken met de 5e pin aan de mini-USB (gewone USB heeft er 4) die met een weerstand aan één van de andere pinnen moet. Even naar gpspassion.com...

Maurice

Plaats reactie

Terug naar “Wandelen, fietsen EN auto of motor”