Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Waar vind ik de nieuwste Garmin-software?

Aankondigingen van nieuwe toestellen en nieuwe software.

nieuwe software

Berichtdoor pv » 5 sep 2008 12:06

scheurneus : Breek mij de BEK niet open . Dat ik als oudere zijnde de site niet duidelijk genoeg is . Ben ik naar Een zaak van Garmen in Moordrecht geweest . Als ik géén gele bon heb van meer als twee jaar geleden wilt men niet updaten .Reden dat hij van diefstal afkomstig kan zijn. Nou ik vindt dit een hele groven belediging voor een Garmen klant. Heeft vast met klantenbinding te maken.!!!!!!?????
Ga wel een ander merk bij een ander kopen.

----------------------------------- Garmen mag hier ook zelf op reageren ..........met hele goede excuseses Of goed verhaal , wel vandaag nog .
pv
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 4 sep 2008 13:57

Berichtdoor Hans Vaessen » 5 sep 2008 14:13

Ach, we zijn niet de beroerdste, en ook de collega's in Moordrecht zijn best bereid hun best te doen. Zelfs al is het toestel niet door ons geleverd (want waypoint in Moordrecht is geen Garmin, slechts een winkel waar Garmin-spullen verkocht worden) willen we nog wel enige moeite doen, zeker als ons dat vriendelijk gevraagd wordt.


In dit geval vermoed ik echter twee zaken:
- het is geen kwestie van 'niet willen' maar 'niet kunnen'
- men zal u geadviseerd hebben wat te doen, maar dat was niet het antwoord dat u wilde horen.

Wellicht een goed idee om te rade te gaan bij de winkel waar u het toestel aanschafte? Of wellicht bij garmin Nederland (0900 - 427 64 61)
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

nieuwe software

Berichtdoor pv » 5 sep 2008 14:20

Hans Vaessen
WayPoint GPS specialist

Oke u reageert : Wil alleen maar updaten .Heb nog wel de kassabon
Als u zich kan legitimeren via een telefoonnummer of op een andere manier . En de kosten omschrijf kun u mij er dan een doen toekomen.
pv
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 4 sep 2008 13:57

Berichtdoor Hans Vaessen » 5 sep 2008 14:26

Dat is net wat ik hierboven duidelijk probeer te maken: het is geen kwestie van niet wìllen maar van niet kùnnen. De update van deze toestellen verloopt louter via internet. Komt u daar niet uit, dan adviseer ik u een beroep te doen op de winkel waar u het toestel kocht.

Lukt ook dat niet, dan adviseer ik u contact te leggen met Garmin Nederland.

Bij de nieuwere toestellen zou het anders liggen: daar kunt u gewoon bij ons een DVD voor aanschaffen en de update installeren. Bij de oudere types zoals de i3 is dat eenvoudigweg niet mogelijk.

Overigens geef ik u ter overweging of upgrade nog wel zinvol is: de toestellen zijn zodanig in prijs gezakt dat u voor iets meer dan het dubbele van het upgrade-bedrag een compleet nieuw toestel heeft; met (groter) touchscreen en betere ontvangst.
En als bijkomend voordeel dat een eventueel volgende upgrade dan wèl via de winkel kan.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

nieuwe software

Berichtdoor pv » 5 sep 2008 14:35

Hans Vaessen
WayPoint GPS specialist

Moet wel zeggen dat dit een zeer bevredigend antwoord is.
Maar wat er vaak met winkel is ,ook de onwilligheid .
Heb daar ervaring mee met een handfree-set zelfs in de garantietijd .
Hierbij ben ik zelf naar een serviceafdeling gereden wel met een voorafgesproken tijd.
Was niet te repareren en kreeg een ander { kostenloos}
Had mijn legimitatie wel bij me maar er is niet eens om gevraagd.
Dat gaat naar mijn idee naar een oude manier van service geven.
pv
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 4 sep 2008 13:57

Berichtdoor Hans Vaessen » 5 sep 2008 14:43

Als Waypoint zijn we er trots op dat we nu juist bekend staan als winkel met 'ouderwetse service'. Lees maar eens rond op dit forum. Maar helaas wil dat nog niet zeggen dat we ijzer met handen kunnen breken; hoe zeer we ook onze best doen...
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

nieuwe software

Berichtdoor pv » 5 sep 2008 14:45

Maar helaas wil dat nog niet zeggen dat we ijzer met handen kunnen breken;


Nee hoor dat hoefd niet , zoek alleen maar een update. :lol:
pv
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 4 sep 2008 13:57

Berichtdoor Hans Vaessen » 5 sep 2008 16:27

:lol: :lol:
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor Scheurneus » 5 sep 2008 16:31

Als internet, mygarmin, registreren, bestellen dvd en afrekenen unlock code met creditcard te moeilijk voor je is, dan heb je in dit geval een aantal opties:

- upgrade doen in hardware (nieuwe GPS)
- handige vriend/kennis/buur vragen om het voor je te doen.
- gewoon niets doen en lekker zo doorrijden

Waarbij de optie 2 wel afhankelijk is van mogelijke codes van toestel en kaartmateriaal. Alleen een factuur helpt hier neit direct, mogelijk dat bij direct contactopnemen met Garmin zij iets kunnen doen. Maar dan nog dien jij en je toestel eerst geregistreerd te zijn op de mygarmin site.

Succes.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

nieuwe software

Berichtdoor pv » 7 sep 2008 10:47

Scheurneus : Doos van de navigatie heb ik nog met de gebruiksaanwijzingen . En heb de USB drivers CD-Rom ook gevonden. En de aankoopbon. Zou garmen meer nodig hebben. :evil:

Scheurneus: even al leek denkende Het garmen-navigatie i3 moet
geregistreerd staan . Gebeurt dat dan als je de CD installeert wordt dan gelijk gezien door Garmen.
pv
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 4 sep 2008 13:57

Berichtdoor Scheurneus » 7 sep 2008 14:32

Voor Garmin (lees Sailtron in deze) zou dat voldoende kunnen zijn, bel ze.

En nee, tijdens installatie werd er in het verleden geen contact met Garmin opgenomen om je product te registreren. Tegenwoordig word er wel wat gecontroleerd en doorgegeven, maar nog steeds geen volautomatische installatie+registratie proces.

Tijdens de registratie in MyGarmin heb je trouwens voldoende aan je naam, e-mail adres , type apparaat en het fysieke serienummer die op de doos en onder/achterop je I3 staat. Meer niet
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.
Avatar gebruiker
Scheurneus
 
Berichten: 9195
Geregistreerd: 2 jun 2006 15:58
Woonplaats: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

nieuwe software

Berichtdoor pv » 7 sep 2008 15:33

Scheurneus ( bedankt voor je behulpzaamheid )
Oké geregistreerd en een mail naar Garmin@ Garmin .
En nu maar kijken of wij er uitkomen.

Hans Vaessen .idem dieto .
En nu kijken wat de service gaat doen :wink:
Een korting of een andere attentie :D
Laatst bijgewerkt door pv op 7 sep 2008 15:37, in totaal 1 keer bewerkt.
pv
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 4 sep 2008 13:57

Berichtdoor ++ Lex ++ » 7 sep 2008 15:35

PV, je blijft ijzerenheinig Garmen schrijven i.p.v. Garmin. Niet zo erg, want we begrijpen je toch wel. Maar als je een email gaat versturen moet je wel de goede naam gebruiken.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st
Avatar gebruiker
++ Lex ++
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 16620
Geregistreerd: 2 mei 2004 10:56
Woonplaats: Mellieha, Malta

Berichtdoor sade » 7 sep 2008 15:39

Wist niet dat service alleen korting of andere attentie inhield :?
Zo heeft één ieder zijn eigen ideeën.
Laatst bijgewerkt door sade op 7 sep 2008 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Als gevoel van vrijheid je wat waard is, ga je toch niet in een koekblik zitten.
BMW R1200GS LC
Avatar gebruiker
sade
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 5 nov 2005 17:29

nieuwe software

Berichtdoor pv » 7 sep 2008 15:39

++ Lex ++
:D Heeft denk ik met dialect te maken en het schrijven daarop. :D
Maar heb het veranderd. :lol:
pv
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 4 sep 2008 13:57

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuwe toestellen en software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten