GPSmap 60CS stoort draadloze fietscomputer

Allemaal toestellen specifiek voor wandelen en fietsen
Gebruikersavatar
maarten1951
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 mar 2004 11:42
Locatie: leiderdorp

Bericht door maarten1951 »

Aan het eind van het jaar wil ik weten hoeveel ik gereden heb en op bekende ritten (woon werk verkeer) heb ik niet altijd de gps bij me.

maarten1951

Overigens kun je je fietscomputer prima calibreren aan de hand van de gps tripfunctie.
jan janssen impress/batavus florence/voordeelurenkaart/ov chipkaart/niets ontziend bestelbusje/mazda mx5

knijn
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 448
Lid geworden op: 31 aug 2004 23:56

Bericht door knijn »

Inderdaad. Ik gebruik de GPS ook voor andere doeleinden en gebruik de fietscomputer dus met name ook om de totaal gereden afstand op de fiets bij te houden.

Gebruikersavatar
djsomsen
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 dec 2006 21:37
Locatie: Bollenbak

Bericht door djsomsen »

We zijn ruim drie jaar verder dan de laatste post, en ik vraag me af of er inmiddels draadloze fietscomputers zijn die geen last hebben van de GPS. Heeft iemand (goede / slechte) ervaring met recente modellen draadloze fietscomputers?
1986: Decca; 1996: Magellan Meridian XL; 2006: Garmin GPSmap 60CSx (+2010: GPS60); 2016: Galileo...?

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Bericht door e.vdwerf »

Hoi,

'k Vind een aparte simpele fietscomputer wel handig. Die heeft in ieder geval geen last van driften en dus een te grote afstand. 'k Heb zelf rechts op het stuur een Track incite 8i (draadloos) en heb nog nooit gemerkt dat er vreemde dingen gebeuren. Links zit dan m'n garmin etrex vista hcx.

Soms geeft deze computer een snelheid ver boven de 100km/u aan. 'k rijd toch echt niet harder dan 50km/u. Nooit een verklaring voor kunnen vinden. Dat doet hij ook zonder de garmin ernaast.

Groet
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Bericht door e.vdwerf »

aanvulling

Met snelheid bedoel ik de maximum snelheid.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Borrie1973
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 123
Lid geworden op: 7 nov 2005 23:49
Locatie: Dronten

Bericht door Borrie1973 »

heb een draadloze teller van polar cs200(geloof ik) in combinatie met de 60CSX en heb dus ook regelmatig storing met de teller. Beide zitten vlakbij elkaar, soms doet de teller het lange tijd prima en dan in 1 keer geeft ie dode momentjes en dacht altijd dat het aan de afstand van teller naar sensor was, maar nu kan het iets anders zijn. Wel de moeite waard om dat uit te proberen. Had al bijna een andere teller gekocht.

Krispie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:07

Re: GPSmap 60CS stoort draadloze fietscomputer

Bericht door Krispie »

Ik heb me vandaag de oregon 700 aangeschaft. Zelfde probleem met draadloze cateye fietscomputer. De snelheidsaanduiding slaat tilt. Het probleem was weg van zodra ik de gps uitschakelde. De twee apparaten staan vlak naast elkaar. Ik zal eens proberen om beide verder van elkaar te plaatsen en hopelijk is het probleem dan weg. Indien niet dan zal ik snel terug een fietscomputer met draad monteren op mijn fiets.

Groeten,
Kris.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: GPSmap 60CS stoort draadloze fietscomputer

Bericht door MPX-NL »

Ik heb mijn fietscomputers al jaren vooraan op de bovenbuis, mooi plekkie en nergens last van.
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: GPSmap 60CS stoort draadloze fietscomputer

Bericht door sniekma »

Zou het niet aan de fiets computer liggen?
Heb hier nog nooit last van gehad, hoewel ze vlak naast elkaar zitten.
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Johanz
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 jul 2010 17:59
Locatie: Gouda

Re: GPSmap 60CS stoort draadloze fietscomputer

Bericht door Johanz »

Lang geleden had ik nog geen GPS maar wel een kilometerteller van Cateye draadloos en een verlichting aangedreven door een naafdynamo. Op het moment dat het licht aanging gaf de kilometerteller heel vaak aan: 0 km/h. Dus dat de apparaten op elkaar storen is wel degelijk mogelijk. Sinds mijn GPS heb ik eigenlijk de km-teller nooit meer gebruikt. En hij stoorde niet op mijn GPS maar ja de ene links en de andere rechts van het stuur.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: GPSmap 60CS stoort draadloze fietscomputer

Bericht door GPS Expert »

Krispie schreef:Ik heb me vandaag de oregon 700 aangeschaft. Zelfde probleem met draadloze cateye fietscomputer. De snelheidsaanduiding slaat tilt. Het probleem was weg van zodra ik de gps uitschakelde. De twee apparaten staan vlak naast elkaar. Ik zal eens proberen om beide verder van elkaar te plaatsen en hopelijk is het probleem dan weg. Indien niet dan zal ik snel terug een fietscomputer met draad monteren op mijn fiets.

Groeten,
Kris.
Oregon heeft ant+ en mogelijk Bluetooth, beide in de 2.4GHz range, zeer mogelijk dat de draadloze fietscomputer hier niet tegen kan. Storing van een 60 kan alleen door overspraak van electronica die dan niet goed is afgeschermd.

Probleem kan ook ontstaan met actioncameras waarvan de WiFi aan staat.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Krispie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:07

Re: GPSmap 60CS stoort draadloze fietscomputer

Bericht door Krispie »

Het probleem is inderdaad opgelost door oregon 700 en fietscomputer iets verder van elkaar te plaatsen. Ze staan nu plus minus 15 cm uit elkaar. Bedankt voor de tip.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPS60C/CS(x); 76C/CS(x); eTrex en geko”