kaartweergave van de wandelkaart GPS 60

Auto-routerende topografische kaart, volledig gebaseerd op de Top-10 NL van het Kadaster.
Plaats reactie
harm pomp
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 apr 2007 21:00
Locatie: zutphen

kaartweergave van de wandelkaart GPS 60

Bericht door harm pomp »

Afgelopen weekend wij gewandeld van Baarn naar Hilversum over landgoed Groeneveld. De bospaden werden niet weer gegeven. Ik had een blauw scherm met daarop de route ( die ik in mapsoure heb gemaakt) en paarse lijn van waypoint naar waypoint. Zoals de kaart in mapsoure weergeven kreeg ik hem niet in de gps.
Vraag: Wat heb ik verkeerd ingesteld in de gps.
Schakel ik over naar de Fietskaart, dan heb ik wel een goede kaart weergave.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Bericht door e.vdwerf »

Dag Harm,

De nieuwste Typfile al gedownload? Op mijn etrex kreeg ik toen "groene" grasvelden.
http://www.onroute.nl/wandel/131/#20
Zie:
Ga met de windows verkenner naar c:\garmin\onroute\wandelkaart\. In die directory staat het bestand M0001414.TYP. Dat moet overschreven worden met een nieuwe versie die je HIER kunt downloaden.

Groet,
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

harm pomp
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 apr 2007 21:00
Locatie: zutphen

Bericht door harm pomp »

De nieuwste Typfile al gedownload?
Deze Typefile komt dan in mapsoure. Ik heb de Wandelkaart in z'n geheel in de gps zitten en zet alleen routes in tracks over.
Volgens mij heeft dan deze wijziging geen invloed op de kaarten van de Wandelkaart in de gps.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Bericht door e.vdwerf »

Dag Harm,

Je moet nog wel opnieuw de kaart(en) overdragen vanuit mapsource naar de GPS. Dan gaat de TYPfile mee.
Met een card-reader is het zo gepiept.

Groet,
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Michiel56
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jun 2007 20:02
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michiel56 »

e.vdwerf schreef:Dag Harm,

Je moet nog wel opnieuw de kaart(en) overdragen vanuit mapsource naar de GPS. Dan gaat de TYPfile mee.
Met een card-reader is het zo gepiept.

Groet,
Egbert
Misschien een domme vraag hoe zet ik de kaarten over met een card-reader.

grt Michiel

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Bericht door e.vdwerf »

Dag Michiel,

Dat is zeker geen domme vraag. In het begin kwam ik er pas na drie weken achter waar m'n fietskaart in het apparaat zat. Ik maar fietsen met de CNE kaart en denken dat het de fietskaart was.

Haal het kleine sd kaartje uit je gps. Doe hem in de adapter die bijgeleverd is toen je het sd-kaartje kocht. (Waar heb ik die toch gelaten?)

Dat doe je in de card-reader van de computer. Bij mij aan de voorkant.
Dan alle kaarten selecteren in mapsource en kiezen voor overdragen naar apparaat. Aangezien het apparaat niet is aangesloten ziet de computer vanzelf dat het sdkaartje in de reader zit. Bij mij F:
Heb je geen cardreader dan maar gewoon rechtstreeks naar de gps. (duurt wat langer) Je kunt ook losse cardreaders kopen die je op de usb kunt aansluiten.

Succes
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

zazoe
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 mar 2009 13:42

Bericht door zazoe »

Ik heb dit ook eens geprobeerd maar krijg dan één of andere melding dat het niet wil en dat ik contact moet opnemen met garmin. Iemand een idee wat dat is??

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Topografische wandelkaart NL”