Hard-reset Streetpilot III

Ook al zijn ze een jaartje ouder: nog steeds vele gebruikers!
Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Bericht door Toontje »

Heb je wel de juiste kaartdelen erop staan? Als de route maar een klein stukje kaart mist, gaat het al fout.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Bericht door FM »

Inderdaad. Selecteer in Mapsource je route(s) in het tabblad routes links op het scherm, klik er rechts op en kies de optie 'Kaarten rond route selecteren'. Dan ben je zeker dat je alle benodigde kaarten hebt.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Eric Hoogstraat
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 nov 2005 17:44
Locatie: Leidschendam

Bericht door Eric Hoogstraat »

Toontje en FM,

Bedankt voor jullie reacties.
Jawel, alle kaartdelen staan er op. Ik zet in MS kaartdetail laag en de hoogte op 20 km. Dan selecteer ik alle kaarten die ik hebben wil en dan is 't duidelijk te zien als je eventueel een kaartfragment mist. Voordat ik ze dan overzet naar de SP, zet ik voor alle zekerheid kaartdetail weer op hoog.
Wat FM voorstelt heb ik ook geprobeerd, dat werkt ook niet.

't Vreemde is ook dat 't grootste deel van de routes wel gewoon wordt weergegeven en gevolgd maar dat er stukjes uitvallen. En dat kunnen stukjes van een paar honderd meter zijn maar ook stukken van één of meerdere kilometers. En vooral dat laatste is lastig!

Eric

Aanvulling: we zijn nu ongeveer een half uurtje verder en ik heb ontdekt dat 't probleem waarschijnlijk niet in de SP gezeten heeft... :oops:
Sinds ik m'n vraag gisterenavond hier op 't forum zette heb ik CN 2009 opnieuw geïnstalleerd, de Benelux-kaarten op de geheugenmodule gezet en daarna ben ik naar bed gegaan (de wekker loopt om half 7 af...) Na mijn antwoord hierboven heb ik een route genomen waarbij ik de melding kreeg en heb die opnieuw gemaakt, in de SP gezet en geselecteerd. Voila, geen meldingen meer!
Dus òf CN 2009 stond er niet goed op òf in de route zat iets niet goed. Gelukkig weet ik ongeveer welke routes nog meer dat probleem hadden dus die ga ik ook zo bewerken. Wat dat oplevert meld ik nog wel.
Hou 't rubber waar 't hoort: op straat!

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Bericht door FM »

Waarschijnlijk is de route in een andere kaartversie gemaakt, waardoor de route gewoonweg niet exact op de weg van je huidige kaart in de SP3 valt. Dan krijg je ook die foutmelding.

Daar had ik zo dadelijk niet aan gedacht, omdat ik de kaarten in mijn SP3 al lang niet meer update, en ik dus altijd nog met dezelfde kaartversie blijf werken...

Je doet er dus goed aan alle routes in Mapsource even eerst te herberekenen voor je ze naar je SP3 stuurt.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2589
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: mijn SP III heeft na de hard-reset nog steeds kuren

Bericht door Erik »

FM schreef:Waarschijnlijk is de route in een andere kaartversie gemaakt, waardoor de route gewoonweg niet exact op de weg van je huidige kaart in de SP3 valt. Dan krijg je ook die foutmelding.
dat was ook mijn eerste gedacht maar ook ik was op het verkeerde been gezet door wat de vraagsteller schreef:
Eric Hoogstraat schreef:... Op de geheugenmodule en op de pc staan de kaarten van CN 2009. Als ik een route maak en die daarna oproep in de SP III krijg ik te lezen dat het kaartmateriaal niet overeen komt.
De tip van <Toontje> vond ik vanuit diezelfde informatie goed doorgedacht en herinnerde me aan mijn eigen, bijkans vergeten eerste toerervaring met een SP III

als je zeker weet dat op PC en Garmin exact hetzelfde kaartmateriaal staat en er komt de melding dat het kaartmateriaal niet overeenkomt, altijd de herberekeningsprocedure op de PC toepassen en daarna naar de Garmin laden.
NB: dit herberekenen geldt ook voor routes die je in een ver verleden in een veel oudere updateversie van MapSource dan je nu gebruikt, hebt opgeslagen.

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Bericht door Toontje »

Eric Hoogstraat schreef:Op de geheugenmodule en op de pc staan de kaarten van CN 2009. Als ik een route maak en die daarna oproep in de SP III krijg ik te lezen dat het kaartmateriaal niet overeen komt.
Volgens deze gegevens, kan het niet aan de kaartversie liggen. In vroegere versies zaten nog wel eens hele kleine stukjes, die je kon missen, maar daar heb je nu geen last meer van.

Dus dan maar verder:
- De route is gemaakt in MapSource?
- Kijk dan nog eens héél goed na, of de route zelfs niet voor een héél klein stukkie een hoekje van een "vreemd" kaartdeel meepakt.
- Met "oproepen" bedoel je toch wel "uploaden"?
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Plaats reactie

Terug naar “Streetpilots, Quest, iQue, GPS-V”