nolan of caberg?

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Sjarel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2009 17:08

Bericht door Sjarel »

itchy schreef:Ik heb mij ook net een caberg met just speak aangeschaft
de comunicatie met de gps gaat prima als ook met de duo
wat ik wel minder vind is dat dit niet samen kan zowel comunicatie met gps en duo is hier een oplossing voor?
Hej Itchy,

Ik wil ook de Caberg Justissimo GT Mirage helm aanschaffen in combinaties met de Just Speak bluetooth-uitrusting. Aangezien ik ook met een duo-helm wil gaan communiceren tijdens het GPS-en vraag ik mij af of jij hier al een oplossing voor hebt gevonden? Kun jij inmiddels én van de intercomfunctie gebruikmaken én daarbij ook nog de gps-instructies van tomtom horen?

itchy
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2009 18:06
Locatie: Boom

Bericht door itchy »

Hej Itchy,

Ik wil ook de Caberg Justissimo GT Mirage helm aanschaffen in combinaties met de Just Speak bluetooth-uitrusting. Aangezien ik ook met een duo-helm wil gaan communiceren tijdens het GPS-en vraag ik mij af of jij hier al een oplossing voor hebt gevonden? Kun jij inmiddels én van de intercomfunctie gebruikmaken én daarbij ook nog de gps-instructies van tomtom horen?[/quote]

Tot nu toe heb ik er nog geen oplossing voor gevonden spijtig genoeg.
Ik kan wel zeggen dat de intercom zeer goed werkt.
We zullen verder op zoek moeten. Als ik toch nog een oplossing zou vinden laat ik het hier wel weten.
Honda ST1300,Zumo 550, Caberg just speak

Gebruikersavatar
janwa
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 sep 2009 22:29
Locatie: lommel

zumo 550 in combinatie met 2xjustissimo GT

Bericht door janwa »

Ik gebruik nu (zeer tevreden) een zumo 550 in combinatie met nokia gsm en een justissimo GT helmset. Ik wil nu voor de duorijder een idem set kopen met de bedoeling om te communiceren ,maar tevens mijn GPS te gebruiken, én mijn gsm.
Het is blijkbaar niet echt duidelijk of dit nu wel of niet lukt ????

graag antw van iemand met ervaring met deze combinatie.
bijkomende vraag is dan ook, wie hoort het geluid van gps, en mp3 van de zumo? beiden ? of is dit ook nog te kiezen?
Hoe communiceren? via vox of knop?

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Bericht door FBO »

Ik gebruik een Zumo 550 en een Nolan "Classic" helm, verbonden met een kabeltje.
Allereerst de helm.
Na twee jaar gebruik komt bij elke verkeersdrempel het zonnescherm naar beneden. Het visier heeft moeite om op een kier te blijven staan en valt steeds dicht.
N-com headset.
Ik heb de headset in de helm gehad. bij gebruik met kabeltje is de headset MONO. Dit komt omdat er bezuinigd is door het contactje in de helmplug weg te laten. In combinatie met het bijbehorende kabeltje tbv de Zumo bleek het ene kanaal harder als het andere kanaal.
N-Com kabeltje.
Aan de Helm kant heeft de 4 polige plug 2x massa.
Aan de Zumo kant zijn het linker en rechter kanaal met elkaar doorverbonden. Het is nooit verstandig van een stereo versterker Li en Re door te verbinden. Stereo houdt in dat het geluid Li en Re verschillen. Hierdoor zullen Li en Re elkaar gaan tegenwerken met mogelijk schade aan de versterker.
Gezien de prijs had in het kabeltje best een extra ader mogen zitten, en in de headset het weggelaten contact.
Bij gebruik bleek verder dat de plug telkens over je schouder schuurt.
Ik heb de N-com headset verwijderd, en de door WayPoint bij de Zumo geleverde headset ingebouwd. (het kabeltje is op de plaats waar hij de helm verlaat al een keer kapot gegaan)
In het kort, volgende helm en headset, zeer zeker geen Nolan.
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Gebruikersavatar
J@
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 281
Lid geworden op: 4 jan 2007 15:18
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

Al 3 jaar gebruik ik de Zumo 550 met een Nolan 102 met Ncom bluetooth tot grote tevredenheid: geen touwtje en altijd goede geluidsverbinding, ook de telefoon (Nokia) werkt prima met deze combinatie samen.
Als de helm 5 jaar geworden is is voor mij de volgende helm weer een Nolan (dan wèl de 103, want de zonneklep van de 102 is idd. niet zo'n succes: er is mee te leven maar gelukkig is de uitwendige klep niet).
vr. gr., J@.

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Bericht door FBO »

@ J@, is de versie met interne zonneklep, N103
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Gebruikersavatar
oldman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 33
Lid geworden op: 6 feb 2007 18:32
Locatie: Terneuzen

Bericht door oldman »

Waarom geen C3 Schubert met SRC systeem? Alle problemen opgelost.
BMW R1200GS adv + Zumo 550

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Bericht door FM »

Misschien de prijs ? :roll:
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
panmanbos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:59
Locatie: Schagen

Bericht door panmanbos »

oldman schreef:Waarom geen C3 Schubert met SRC systeem? Alle problemen opgelost.
moet je wel een schuberth hoofd hebben, en het nadeel is dat de schuberth opgeklapt veel hoger uitsteekt dan de nolan, omdat de nolan excentrisch scharniert en dus vlak boven de helm blijft.
ik gebruik ook de zumo headset en heb perfect stereo in de helm wat ik van een verkoper op de beurs begreep is dat de bluetooth geluidsverbinding niet stereo is en een lekker mp3tje in stereo vindt ik wel belangrijk.
de zonneklep van de N102 heb ik verwijdert ook omdat ik vaak met opgeklapte helm rij en met mijn rayban pilot veel minder last heb van de wind in je ogen, zelfs bij hogere snelheden gaat dit perfect.(geldt alleen voor de st1300 en 1200rt) omdat deze een hoge ruit hebben.

greetz Theo 8)

Gebruikersavatar
J@
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 281
Lid geworden op: 4 jan 2007 15:18
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

oldman schreef:Waarom geen C3 Schubert met SRC systeem? Alle problemen opgelost.
'k Heb ooit een Schubert gekocht, maar die bleek toch nogal veel herrie op te leveren.
Gelukkig voor een redelijke prijs verkocht en weer een Nolan gekocht (N102): veel stiller. Typisch geval van kombinatie hoofdvorm en helm.
Al de woeste verhalen over "Schubert, de stilste helm" zullen vaak wel opgaan, maar tòch altijd persoonlijk testen !!!
vr. gr., J@.

Ronwammes
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 nov 2012 22:25

caberg just speak en zumo 559

Bericht door Ronwammes »

Wie kan mij helpen. Heb een just speak easy van caberg setje en wil deE koppelen aan een zumo 550. Het koppelen lijkt te lukken, ik hoor geruis in ds helm, maar verder niet de muziek die ds zumo afspeel of het geluid van de instructies. Wie kan mij helpen??

Gr. Ron

Edoposthumus
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 aug 2017 17:06

Re: nolan-n com verbinding met zumo550

Bericht door Edoposthumus »

Hoi, ik heb een nolan helm met een n-com bleutooth kit 3+ en een zumo 550, de koppeling bike to bike is na vallen en opstaan gelukt. De gekoppelde bleutooth verbinding van mijn zumo is goed zolang hij maar geen opdracht geeft welke richting dan ontkoppelt hij de bike to bike verbinding. Wie geeft raad ?

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”