Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Erik82
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2008 12:33

Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door Erik82 »

Hallo,

ik was laatst in oostenrijk met de zumo 660 aan het rijden, alles ok. en van het een op andere moment kan hij geen addressen meer vinden. dwz, zodra ik op 'Waarheen' -> 'Adres' druk krijg ik de melding 'geen gegevens beschikbaar'. Is dit een bekend probleem? ik kreeg het hier niet gevonden... :(

De kaart kan ik wel gewoon bekijken en hij geeft ook aan waar je bent, maar zodra je een adres in wilt voeren krijg je die melding.

Enige tips zijn erg welkom!

Erik82
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2008 12:33

Bericht door Erik82 »

niemand? probleem was niet van tijdelijke aard, dus heb het nu nog steeds..kan 'm niet echt meer gebruiken dus

Gebruikersavatar
mikkola
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 532
Lid geworden op: 8 okt 2004 19:30
Locatie: Groningen

Bericht door mikkola »

Wat vind de verkoper van jouw toestel ervan ?
Op de rechte stukken zijn anderen altijd sneller.

Theorie is ,wanneer men alles weet en niets klopt.
Praktijk is ,wanneer men niets weet ,alles klopt en niemand weet waarom.

Erik82
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2008 12:33

Bericht door Erik82 »

toestel is bij waypoint vessem gekocht.. ik dacht ik probeer het eerst hier voordat ik hen ermee 'lastig' val. maar zal ze maar eens bellen dan.

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

kijk eens bij Extra - Instellingen - Kaart - en dan midden onder bij Over kaart staat de kaart wel aan? En zie je niets anders dan de basiskaart?
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Danwel is daar misschien het 'vinkje' voor CN weggehaald??

Kom er anders gerust mee langs hoor. Liefst in Notter, daar zit de technische dienst en is de kans het grootst dat het probleem ter plekke opgelost kan worden.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Erik82
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2008 12:33

Bericht door Erik82 »

vinkje stond aan...
heb het keer uitgezet, herstart en daarna weer aan, maar probleem blijft.
ik ga binnenkort wel een keer langs vessem, notter is een heel eindje uit de richting :)
bedankt voor de tips

Gebruikersavatar
Jeroen D.
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 1265
Lid geworden op: 3 sep 2008 07:31
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door Jeroen D. »

Misschien een mSD-kaartje erin zitten met kaartbestanden of andere bestanden die voor problemen kunnen zorgen? Even kaartje eruit en testen....
Of anders misschien een kaartdeel meegeladen met een route...
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!

Henk Staelens
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2018 17:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door Henk Staelens »

Dag,
Ik heb zowat hetzelfde probleem met mijn zumo 660.
Bij klikken op 'adres' krijg ik melding 'geen gegevens beschikbaar".
Als ik kijk bij instellingen - kaarten - enz... kan ik zelf knopje 'Krt info" niet aanklikken want het is uitgeschakeld.

Hetzelfde gebeurt wanneer ik sd-kaartje verwijder.

Bij gebruik van javawa: sd-card zou geen kaart bevatten.

Iemand hier raad mee?

Bedankt.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door HaWee »

a: het is niet gebruik JaVaWa (dat is een persoon) maar waarschijnlijk JDM (het programma JaVaWa Device Manager) .

stop de sd terug in de gps en run JDM met de gps aan de computer , klik Extra-Rapportage en maak een rapport op de JaVaWa site en plak de link hier.

Dan kunnen we kijken wat er mogelijk aan de hand is, kennelijk heb je geen kaart in de gps maar als we zien wat er wel in zit kunnen we beter inschatten wat er aan de hand is.
"Always Look on the Bright Side of Life"

Henk Staelens
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2018 17:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door Henk Staelens »

Welk bestandtype is dat rapport. Nu krijg ik hele lijst.

Er zit wel een sd card in hoor.

Op sd card staat gmapsup1.img ...
Inhoud: CN Europe NT 2018.20 ALL
En hierbij staat dat dit bestand geen kaarten bevat.

Henk Staelens
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2018 17:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door Henk Staelens »

Link1 voor oudere kaartje 32Giga

http://jdm.javawa.nl/WkA0
Laatst gewijzigd door Henk Staelens op 21 mei 2018 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Henk Staelens
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2018 17:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door Henk Staelens »

Link met nieuwe 8giga kaartje

http://jdm.javawa.nl/WkA0
Laatst gewijzigd door Henk Staelens op 21 mei 2018 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Staelens
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2018 17:42

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door Henk Staelens »

Ik heb mijn vroeger sd-card er ingestoken en nu werk dat 'adres' terug goed.

Ik,had een ander geheugenkaartje gebruikt op advies van Garmin-dealer omdat ik eerst een kaartje gebruikte van 32 Giga. En dit zorgde ervoor dat mijn gps zeer traag werkte en meestal blokkeerde onderweg na ongeveer een uur rijden.
Nu had ik een kaartje van 8 giga.
Maar hierdoor dus dat probleem met geen adressen meer kunnen invoeren.

2 verschillende geheugenkaartjes en 2 verschillende problemen die niet opgelost geraken.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: Melding *geen gegevens beschikbaar* zumo 660

Bericht door HaWee »

wil je aub deze waslijsten wissen en gewoon doen wat ik vraag?

In JDM kies Extra en daarna Rapportage en dan de standaardkeuze rapport op de JaVaWa site, dan krijg je een internet adres te zien en die link plak je hier in je bericht. Dat geeft echte info .

Dus je plakt hier niet een rapport maar de link naar dat rapport.

edit: zie net je opmerking over het andere kaartje.
Hoe heb je de kaart op dat 8GB kaartje gezet? Met Express of met verkenner oid?

Je kunt nog steeds een rapport maken op de JaVaWa site maar pas op: je kunt niet 2 rapporten maken, als je opnieuw een rapport maakt dan overschrijft dat het oude.

Je kunt dus een rapport maken met een van de sd kaartjes en dan wachten tot we je een duidelijk antwoord hebben gegeven wat het probleem oplost en pas dan mag je een nieuw rapport maken ofwel met het gecorrigeerde kaartje of met het andere kaartje.
"Always Look on the Bright Side of Life"

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”