2820 maps locked bluetooth uitval

DE mobiele GPS voor de auto, HET toestel voor op de motor
Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Bericht door FM »

Ik heb geen 2820, maar mijn vriend wel, en hij heeft meerdere keren ook al het fenomeen meegemaakt. En er zullen er nog zijn. Kan de utleg niet publiek gepost worden, zoals het eigenlijk hoort op een forum als dit ?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
KARST
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1288
Lid geworden op: 28 apr 2006 21:33
Locatie: Genemuiden

Bericht door KARST »

Ik heb dit bericht verwijderd n.a.v. het
bericht van Hans K.
Laatst gewijzigd door KARST op 25 jun 2009 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten ,

Karst

Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT

Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!

Hans K
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 156
Lid geworden op: 9 mei 2007 18:40
Locatie: Leiden

2820 maps locked bluetooth uitval

Bericht door Hans K »

Het bericht met de omschrijving had ik even gewijzigd daar bleek dat het bij een aantal mensen fout ging en ik dus niet zeker was van de correctheid,.
Ook het wissen en weer laden van de kaartset bleek verwarring en fouten op te leveren.

Ik heb de oplossing aan Waypoint doorgegeven en hierop reactie gekregen, tevens heb e.e.a. extra getest.
Op basis van deze gegevens heb een word document gemaakt waar het probleem, de oorzaak en hoe je het kunt voorkomen in staan.
Tevens staat hierin hoe je de zaak kunt herstellen. Dus hoe je de gelockte kaartset kunt verwijderen hoe je deze vanuit MapSource weer opnieuw kunt laden en hoe je de bluetooth weer aan de gang krijgt.

Ik heb nu alle mensen die mij een mail adres gestuurd hebben dit file toegestuurd en goede reacties ontvangen.

Zodra mij duidelijk is hoe ik op dit forum een word document moet plaatsen zal ik het oorspronkelijke bericht uitbreiden met dit document.
Rijdersgroet, Hans K

Zumo595, SW 4.40; CN NTU 2020-30; OnRoute Eur 5.15; Nokia 6310I; Scala rider powerset G4 2.3; BaseCamp v4.6.2; HD-StreetBob; HD-XLH-1200; Duc-Chiara-900; Cagiva-600.; Kever 1200 '62.

Gebruikersavatar
KARST
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1288
Lid geworden op: 28 apr 2006 21:33
Locatie: Genemuiden

Bericht door KARST »

Goedemorgen Hans ,

ik zal dan direkt mijn bericht weer verwijderen .
Je kan volgens mij de text uit het worddocument
gewoon selecteren , kopieren naar het klembord en dan
weer plakken in je bericht !!!
groeten ,

Karst

Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT

Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!

Hans K
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 156
Lid geworden op: 9 mei 2007 18:40
Locatie: Leiden

2820 maps locked bluetooth uitval

Bericht door Hans K »

OK volgens mij is het gelukt.
De complete omschrijving en oplossing staan nu weer in mijn origineele bericht.
Rijdersgroet, Hans K

Zumo595, SW 4.40; CN NTU 2020-30; OnRoute Eur 5.15; Nokia 6310I; Scala rider powerset G4 2.3; BaseCamp v4.6.2; HD-StreetBob; HD-XLH-1200; Duc-Chiara-900; Cagiva-600.; Kever 1200 '62.

Gebruikersavatar
KARST
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1288
Lid geworden op: 28 apr 2006 21:33
Locatie: Genemuiden

Bericht door KARST »

Hans bedankt voor de duidelijke uitleg !!

Ik heb de info maar direkt opgeslagen als word document :)

Op dezelfde manier , kopieren en plakken :wink:
groeten ,

Karst

Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT

Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door pheufk »

Hans ook van mijn kant bedankt voor de heldere uitleg :D
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

oartvanzus
Berichten: 16
Lid geworden op: 1 jun 2006 17:11
Locatie: Oosterwolde

Re: Resetten bluetooth van SP2820 niet gelukt!!

Bericht door oartvanzus »

ik heb dit geprobeerd, met als gevolg geen detailkaarten meer op mijn streetpilot 2820, als ik probeer die er weer op te zetten geeft de computer aan dat er een fout is opgetreden in mapsource en sluit dat vervolgens af met als gevolg dat ik geen kaarten op mijn device heb. KUT !!!!
wat nu ?
Groet André


De fout ontstaat indien de SP2820 op de pc is aangesloten voor “USB massa opslag” en de verbinding word losgemaakt zonder dat eerst op de juiste wijze de pc softwarematig van de SP2820 is losgekoppeld.
De SP2820 voert een soort van algehele reset uit waardoor alle gebruikersgegevens (instellingen, kaarten, routes, waypoints, POI’s, enz) verloren gaan.
De SP2820 is dan alle instellingen kwijt, alle kaarten zijn gelocked en de bluetooth is niet meer in te schakelen.

Alle instellingen zult u weer handmatig goed moeten zetten, inclusief de te vermijden gebieden / wegen.

De routes, waypoints en POI’s zult u opnieuw moeten laden vanaf de pc.

De kaarten gaan lastiger omdat ze nog wel op de SP2820 staan, maar gelocked zijn. Hierdoor is het geheugen van de SP28290 behoorlijk vol. (De complete kaarset van europa is ruim 1,6MB)
Hieronder wordt uitgelegd hoe de gelockte kaarten van de SP2820 vewijderd kunnen worden en ook weer opnieuw werkend op de SP2820 gezet kunnen worden.
Deze methode is inmiddels door meerdere mensen uitgevoerd en steeds succesvol gebleken.
Wel is gebleken dat sommige niet wisten hoe m.b.v. MapSource de kaartenset naar de SP2820 overgezet moet worden. Hierom heb ik ook hierover een uitleg opgenomen.

Voor de bluetooth was er tot voorkort geen oplossing behalve omruilen voor een gebruikte maar wel goede SP2820 of een Zuimo550 of 660, hiervoor moest wel iets van €300,- betaald worden, maar dan was het wel weer ok.
Met de onderstaande methode is het gelukkig iets simpeler.
Deze methode om dit weer op orde te maken is bij Waypoint getest en werkt goed, ook bij diverse andere mensen heeft dit steeds goed gewerkt.
Ook deze uitleg staat hieronder.

Het overzetten van MP3’s is dus op zich niet echt gevaarlijk, maar als je de SP2820 in ‘USB massa opslag’ aangesloten hebt op je pc dien je altijd eerst de SP2820 af te melden op de PC voordat je het snoertje lostrekt of de SP2820 uitzet.
Zie hiervoor stap 3 hieronder.
Dit hoeft niet als je de SP2820 in ‘Garmin modus’ gebruikt zoals normaal.

Graag verneem ik of er op- of aan-merkingen zijn.
Ook ben ik erg benieuwd of alles weer werkt.


Methode om de, door een usb fout, gelockte kaarten weer te herstellen.

Voorwaarden: (Meestal is dit al op orde.)
De kaarten dienen correct in MapSource geïnstalleerd te zijn met de voor de betreffende SP2820 bestemde unlock codes.
De communicatie tussen de computer en de SP2820 dient goed geïnstalleerd te zijn en te werken.

Stap 1: Verbind de SP2820 met de computer via de USB-kabel.
Zet de SP2820 aan, kies op de SP2820 voor ‘USB massa opslag’.

Stap 2: Open ‘Mijn computer’/ ‘My computer’ (tip: gebruik de sneltoets Windows+E).
Klik met de rechtermuis op ‘Garmin [J:]’ en kies ‘Verkennen’/ ‘Explore’.
De letter J tussen de haakjes kan ook een andere zijn, onthoud deze letter welke uw SP2820 hier heeft.
Open in Windows Verkenner de ‘Garmin’ map. Hierin vind u verschillende bestanden. Lokaliseer het bestand ‘gmapprom.img’ en/of ‘gmapsupp.img’ en verwijder deze van uw SP2820 door er met de rechtermuis toets op te klikken en ‘Verwijderen’/ ‘Delete’ te kiezen.
Sluit de Windows Verkenner en eventueel alle Garmin software op uw PC.

Stap 3: Klik met de linker muisknop op het “Hardware veilig verwijderen” icoontje rechts onder op de Windows menu balk.
Klik op de Drive letter van de SP2820 uit stap 2.
Wacht tot de PC meld dat de hardware veilig kan worden verwijderd.

Stap 4: De SP2820 zal als gevolg van stap 3 opnieuw opstarten.
Kies op de SP2820 nu voor ‘Garmin modus’.

Stap 5: Start op de pc het programma MapSource.
Download op de standaard methode alle gewenste kaarten naar de SP2820.
Let op: dit duurt bij heel Europa meer dan twee uur!!

Indien je niet weet hoe dit gaat:
In MapSource dien je eerst de over te zetten kaarten te selecteren.
Dat doe je als volgt: (met aangesloten SP2820)
• Zoom m.b.v. min toets zover uit dat alles dat je wilt overdragen in beeld komt. (Ik doe altijd alles, maar dat duurt dan wel ruim 2 uur.)
• Klik in de boven menubalk op “Extra” en dan op “Kaart”
• Trek nu met de muis een rechthoek om het deel dat je wilt overdragen.
(In mijn geval dus om de hele kaart).
Je ziet nu dat er kaarten geselecteerd zijn.
• Klik nu op “Overdragen” en “Verzenden naar apparaat”
• Kies jouw SP2820 en zet alleen het vinkje bij “Kaarten” aan en de andere 3 uit.
• Klik op verzenden en neem een tijdje rust.
Nu zou alles weer op de SP2820 moeten staan




Methode om de, door een usb fout, defecte bluetooth weer te repareren.

Het lijkt erop dat het probleem veroorzaakt wordt doordat de bluetooth van de SP in een (gedeeltelijke) testmode komt.
Door de onderstaande handelingen uit te voeren is dit dan weer op te lossen.

Het eerste is om “Remote Device” uit te zetten omdat het niet om het remote device gaat maar om het local device.
Daarna de test starten en dan zal deze netjes afsluiten met een reset van het toestel waarna alles weer goed is.[/i]

Mijn omschrijving is als volgt:

• Druk op [MENU] en houd deze vast, zet de SP2820 aan.

• Blijf [MENU] vasthouden tot het (witte) scherm "General" verschijnt.

• Druk 3x op menu tot het scherm "Bluetooth" verschijnt.

• Druk op [Remote Device], houd even vast en laat los, [Remote Device] en [BT Test Mode] zullen nu dimmen.

• Druk op [BB Test] houd even vast en laat los, blijf nu overal af tot de SP2820 opnieuw opstart.

• Als dit niet werkt dan i.p.v. [BB Test] op [Start Test] drukken eventueel eerst [BB Test] en dan [Start Test] indrukken.

Het kan zijn dat na de opstart het scherm verschoven wordt weergegeven, maar dat is na uit en aan zetten weer goed.


Misschien iets om ook aan Garmin door te geven????[/quote]

mikebrandt71
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:38

2820 kaarten vergrendeld

Bericht door mikebrandt71 »

Ik heb dus het zelfde probleem maar met kaarten copieren zegt de computer ook nog dat de kaarten niet ontgrendeld zijn voor deze unit terwijl di wel is gebeurt?

denk ik

Gebruikersavatar
toeternietoe
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 apr 2006 19:36

Bericht door toeternietoe »

Dit draadje bevat gouden informatie. :D
2820 was gebrickt en werkt nu terug als vroeger (dwz nogal nukkig :? ) Met dank aan de auteur van de tekst.

Eén bemerking: na het doorsturen van de kaarten, kwam de melding dat er een fout was opgetreden in het doorsturen van de data. Alles bleek in de praktijk toch te werken.
Diligentia, Vis, Celeritas
To Ride, Shoot Straight, And Speak The Truth (jeff Cooper)

Gebruikersavatar
Cor Glorie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 255
Lid geworden op: 30 dec 2004 12:50

Bericht door Cor Glorie »

En dit draadje heeft ook mij gered! Had een Amerikaanse 2820, en daarvan heb ik nu de Amerikaanse kaart vervangen door een Europese kaart. Heb de aanwijzingen hiervoor gevolgd en het werkte subliem!

:D
Don't sneeze in your full face helmet

Topdude
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 feb 2006 11:59
Locatie: Nijmegen

Bericht door Topdude »

Hier nog een dankbare klant.

Ik had een update naar 2011.32 gedaan. Eerst alle kaarten naar de pc en vandaar via mapsource een aantal naar de gpc gestuurd. Ging goed em waren ook als zodanig als noeuwe kaartset te herkennen in de gps, maar toen deed blauwe tand het niet meer.

Beschreven stappen gevolgd en in 3 minuten weer alles ok!

:D
StreetPilot 2820 op BMW R 850 RT

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Bericht door guzzi vero »

Heb steeds een uitprint van dit draadje bij me op vakantie. je weet maar nooit en dan moet ik niet zoeken. Raar is dat mijn 2820 steeds in de soep draait nadat ik bv nieuwe mp3's of flitspalen heb opgeladen. Zelfs met "hardware veilig verwijderen". Bluetooth blijft heropstarten en moet dan de hier beschreven reset uitvoeren.

panneman
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2006 20:14
Locatie: mortsel
Contacteer:

Re: 2820 maps locked bluetooth uitval

Bericht door panneman »

Hans K,


Subliem, had dit probleem na jaren zorgeloos gebruik van de Sp2820 gisteren ook.
Even opgezocht op dit schitterende forum en de juiste oplossing gevonden.
Bedankt Hans K en Waypoint voor dit leerrijke (vernieuwde) forum :!: :!:
BE A MAN RIDE A PAN

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Streetpilot 2820/2720/2610/2620/2650 -- Perfect Pilot Red&Blue”