Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen
Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen
In de laatste bijdragen hier blijkt dat de ontvangstmogelijkheden van de nieuwe commerciële TMC-provider BEMOBILE ($) niet overhouden terwijl er wel € 35 voor moet worden neergeteld.
Ik rijd dagelijks tussen Eindhoven en Apeldoorn, tot nu toe heb ik onderweg nog geen enkele keer een update van BEMOBILE gehad. Wel de melding dat er al geruime tijd geen verkeersinformatie was ontvangen en of ik dan misschien een andere provider wil.
Nu wil ik dat helemaal niet. Ik wil BEMOBILE met uitgebreide informatie. Daar heb ik voor betaald en volgens de kaart van Q-Music moet ik die overal (behalve in Limburg) kunnen ontvangen. Uit het diagnosescherm op de Nüvi blijkt ook dat ik signalen ontvangen van zowel 100.4, 100.5 als 100.7 FM maar blijkbaar weet de Nüvi dat signaal slechts zelden om te zetten naar TMC-informatie.
De enige momenten tot nu toe wanneer ik wel goede ontvangst had was bij mij thuis op de parkeerplaats. Fraai is dat!
De kwaliteit van de informatie kan ik nog niet echt goed beoordelen. Ik kan slechts in de avonduren kijken en dan zijn de meeste files al verdwenen en blijven slechts wegwerkzaamheden over. Daarvan worden er wel veel gemeld valt me op.
Wellicht kunnen we hier wat ervaringen uitwisselen en daar op enig moment Garmin NL mee bestoken.
€ 35 uit onze beurs kloppen zonder daar serieus iets tegenover te zetten lijkt me niet de bedoeling.
Ik rijd dagelijks tussen Eindhoven en Apeldoorn, tot nu toe heb ik onderweg nog geen enkele keer een update van BEMOBILE gehad. Wel de melding dat er al geruime tijd geen verkeersinformatie was ontvangen en of ik dan misschien een andere provider wil.
Nu wil ik dat helemaal niet. Ik wil BEMOBILE met uitgebreide informatie. Daar heb ik voor betaald en volgens de kaart van Q-Music moet ik die overal (behalve in Limburg) kunnen ontvangen. Uit het diagnosescherm op de Nüvi blijkt ook dat ik signalen ontvangen van zowel 100.4, 100.5 als 100.7 FM maar blijkbaar weet de Nüvi dat signaal slechts zelden om te zetten naar TMC-informatie.
De enige momenten tot nu toe wanneer ik wel goede ontvangst had was bij mij thuis op de parkeerplaats. Fraai is dat!
De kwaliteit van de informatie kan ik nog niet echt goed beoordelen. Ik kan slechts in de avonduren kijken en dan zijn de meeste files al verdwenen en blijven slechts wegwerkzaamheden over. Daarvan worden er wel veel gemeld valt me op.
Wellicht kunnen we hier wat ervaringen uitwisselen en daar op enig moment Garmin NL mee bestoken.
€ 35 uit onze beurs kloppen zonder daar serieus iets tegenover te zetten lijkt me niet de bedoeling.
Nüvi 765T SW 4.40
Nüvi 360T SW 5.20
Gebruik ook eens de (zoek-)functie op het forum. Veelgevraagde antwoorden zijn zo al te vinden.
Ik heb geen klachten.
Maar misschien is het toch ook regiogebonden. In de randstad heb ik vrijwel altijd uitgebreide verkeersinformatie op mijn Carminat TomTom.
Nadeel van dit navigatiesysteem is wel, dat bij binnendoorwegfiles alleen de lengte wordt vermeld en niet de vertragingstijd. Deze laatste wordt wel op mijn 660 weergegeven.
Echter met de 660 heb ik nog niet uitgebreid getest.
Maar misschien is het toch ook regiogebonden. In de randstad heb ik vrijwel altijd uitgebreide verkeersinformatie op mijn Carminat TomTom.
Nadeel van dit navigatiesysteem is wel, dat bij binnendoorwegfiles alleen de lengte wordt vermeld en niet de vertragingstijd. Deze laatste wordt wel op mijn 660 weergegeven.
Echter met de 660 heb ik nog niet uitgebreid getest.
: Garmin Zumo XT2, Garmin Zumo 595LM TE (te koop!), Garmin Dakota 20.
: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
: Suzuki GSX-1250FA.
: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).
: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
: Suzuki GSX-1250FA.
: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).
Als het regiogebonden zou zijn, dan moet Garmin naar mijn mening op zijn webshoppagina niet aangeven dat de ontvangst overal (behalve Limburg) uitstekend is. Dat vind ik dan nogal misleidend.
Overigens ontvang ik het signaal ook wel, maar kennelijk doet mijn toestel er bijna nergens iets mee (behalve tot nu toe op mijn parkeerplaats). Dat is echter niet wat ik op basis van deze wervende informatie (inclusief de veelgestelde vragen) verwacht.
Ik heb hierover zojuist trouwens ook een vraag gesteld bij Garmin Support. Eens afwachten wat zij zeggen.
Overigens ontvang ik het signaal ook wel, maar kennelijk doet mijn toestel er bijna nergens iets mee (behalve tot nu toe op mijn parkeerplaats). Dat is echter niet wat ik op basis van deze wervende informatie (inclusief de veelgestelde vragen) verwacht.
Ik heb hierover zojuist trouwens ook een vraag gesteld bij Garmin Support. Eens afwachten wat zij zeggen.
Nüvi 765T SW 4.40
Nüvi 360T SW 5.20
Gebruik ook eens de (zoek-)functie op het forum. Veelgevraagde antwoorden zijn zo al te vinden.
Ook bij mij (Nuvi 765T) heb ik in de randstad geen info van BEMOBILE ($). En ik denk dat het niks te maken heeft met de dekking van Q-music, maar met de combinatie Nuvi en BEMOBILE; de file-info wordt wel ontvangen, maar niet gepresenteerd. Wel een slechte zaak van Garmin; waarom werkt het nou niet in een keer goed? E-mail gestuurd naar garmin.nl
Het probleem, naar mijn vermoeden wel ontvangen maar niet presenteren van file-info, is niet per definitie te wijten aan BEMOBILE. In mijn vorige reactie bedoelde ik dat de combinatie van (huidige) software op de Garmin GPS en de provider BEMOBILE niet functioneert; het probleem zou dus opgelost kunnen worden door een software update. Of door een aanpassing aan de kant van BEMOBILE. Ik denk dat de dekking van BEMOBILE/Q-music niet de veroorzaker van het probleem is. De enige die het probleem kan onderzoeken en oplossen is Garmin NL; er kunnen op de GPS geen gebruikersinstellingen worden gewijzigd. Dus moeten we ze van alle kanten informeren over deze niet functionerende, maar wel betaalde optie!
Zo is dat!
Ik heb trouwens nog geen reactie ontvangen, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Eerdere vragen aan Garmin Support werden bij mij altijd vrij snel beantwoordt (binnen 1 à 2 werkdagen).
Ik denk trouwens ook niet dat het aan BEMOBILE ligt (en indien wel, waarom gaat Garmin daar dan mee in zee?), maar verdenk de op sommige aspecten brakke software van Garmin van een nieuwe (of extra) onhebbelijkheid.
Ik heb trouwens nog geen reactie ontvangen, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Eerdere vragen aan Garmin Support werden bij mij altijd vrij snel beantwoordt (binnen 1 à 2 werkdagen).
Ik denk trouwens ook niet dat het aan BEMOBILE ligt (en indien wel, waarom gaat Garmin daar dan mee in zee?), maar verdenk de op sommige aspecten brakke software van Garmin van een nieuwe (of extra) onhebbelijkheid.
Nüvi 765T SW 4.40
Nüvi 360T SW 5.20
Gebruik ook eens de (zoek-)functie op het forum. Veelgevraagde antwoorden zijn zo al te vinden.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Het jammer dat jullie zo gemakkelijk ongefundeerde meningen als waarheden in het rond strooien.
Als er info wordt ontvangen krijg je het wel te zien.
Ook hieruit blijkt dat er wel iets te zien is.
Probeer eerst eens uit te vinden wat er aan de hand is en kom dan met een opmerking.
en blijven slechts wegwerkzaamheden over. Daarvan worden er wel veel gemeld valt me op.
Als er info wordt ontvangen krijg je het wel te zien.
en niet de vertragingstijd. Deze laatste wordt wel op mijn 660 weergegeven.
Ook hieruit blijkt dat er wel iets te zien is.
Dus als er info komt zie je het....doet mijn toestel er bijna nergens iets mee (behalve tot nu toe op mijn parkeerplaats)
knap dat je dat kan vaststellen. Je zie iets niet, maar weet wel dat het er is .... (zoiets als een echte Engelse Spokenjacht?)de file-info wordt wel ontvangen, maar niet gepresenteerd.
Probeer eerst eens uit te vinden wat er aan de hand is en kom dan met een opmerking.
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 7 dec 2005 17:57
- Locatie: Rotterdam
De wens van RonalT is al verhoord:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=30261&start=60
Ik ben overigens erg benieuwd of RonalT dan wel positieve ervaringen heeft... En zo ja, met welk toestel!
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=30261&start=60
Ik ben overigens erg benieuwd of RonalT dan wel positieve ervaringen heeft... En zo ja, met welk toestel!
Op die mededeling moet je niet letten.
Als je de uitgebreide TMC kan ontvangen, werkt je abonnement.
Als je de uitgebreide TMC kan ontvangen, werkt je abonnement.
: Garmin Zumo XT2, Garmin Zumo 595LM TE (te koop!), Garmin Dakota 20.
: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
: Suzuki GSX-1250FA.
: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).
: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
: Suzuki GSX-1250FA.
: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).
Dat is beslist mogelijk, en zelfs zonder spokenjacht. Gewoon in het diagnosescherm kijken op welke frequenties je informatie binnenkrijgt, en daar blijkt in het geval van afsluiten van het abonnement zonneklaar dat BEMOBILE een van de providers is waarvan je informatie ontvangt (op de frequenties van Q-Music).RonalT schreef:knap dat je dat kan vaststellen. Je zie iets niet, maar weet wel dat het er is .... (zoiets als een echte Engelse Spokenjacht?)
Spijtig dat je uit onze bijdragen slechts een enkel zinnetje aanhaalt en vervolgens alleen daarop focust.RonalT schreef: Probeer eerst eens uit te vinden wat er aan de hand is en kom dan met een opmerking.
Helaas weten we niet wat er aan de hand is, maar wel dat het resultaat is dat we niet overal en altijd ontvangst van BEMOBILE hebben. Terwijl Garmin beweert dat overal in het land (behalve Limburg) de ontvangst uitstekend is en de informatie bovendien maximaal om de 5 minuten (bij drukte maximaal 10) ververst.
Onze ervaringen tot nu toe zijn daarmee behoorlijk in strijd. Dat wil zeggen: misschien is de ontvangst inderdaad uitstekend en de verversingsfrequentie misschien inderdaad om de 5 minuten, maar op onze Nüvi's/Zümo's merk je daar bitter weinig van.
Nüvi 765T SW 4.40
Nüvi 360T SW 5.20
Gebruik ook eens de (zoek-)functie op het forum. Veelgevraagde antwoorden zijn zo al te vinden.
Dat komt omdat via WebUpdater deze update nog niet beschikbaar is gesteld.voormast schreef:Maar nog steeds geen activatie van het abonnement.
(Let op: dit is geen update voor Nüvi of Zümo!!!)
Daardoor wordt BEMOBILE nog niet herkend bij het lijstje abonnementen en en kan het ook niet worden geactiveerd. Als het goed is zie je in het lijstje abonnementen wel iets staan als "Nieuw abonnement". Dat is in dat geval dan BEMOBILE.
Nüvi 765T SW 4.40
Nüvi 360T SW 5.20
Gebruik ook eens de (zoek-)functie op het forum. Veelgevraagde antwoorden zijn zo al te vinden.