Geen satelliet ontvangst
Geen satelliet ontvangst
Ik heb sinds kort geen ontvangst meer op mijn Zumo 550. Er is eigenlijk niets gebeurd. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen? Toestel al gereset maar dat maakt niets uit.
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22861
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
welke reset heb je gedaan?
een soft reset verhelpt dit probleem niet, een harde reset misschien maar daarna de gps een half uurtje buiten leggen omdat hij dan denkt in de US te zijn (Olathe, Kansas) en hij moet weer alle satelietinfo vinden.
Wat je beter eerst kunt doen is in het gps info scherm kijken daar staat ergens de firmware versie en de gps versie , soms gaat er iets fout en staat daar 00 en dan hebt je ook dit effect. In dat geval opnieuw firmware laden evt even kijken op het Zumo Wiki of daar een speciale truc voor is.
een soft reset verhelpt dit probleem niet, een harde reset misschien maar daarna de gps een half uurtje buiten leggen omdat hij dan denkt in de US te zijn (Olathe, Kansas) en hij moet weer alle satelietinfo vinden.
Wat je beter eerst kunt doen is in het gps info scherm kijken daar staat ergens de firmware versie en de gps versie , soms gaat er iets fout en staat daar 00 en dan hebt je ook dit effect. In dat geval opnieuw firmware laden evt even kijken op het Zumo Wiki of daar een speciale truc voor is.
"Always Look on the Bright Side of Life"
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22861
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
het is een computer en er kan een bitje omvallen zoals ze dat noemen.
je kunt hier http://garminzumo.wikispaces.com/ eens kijken naar zowel de harde reset als hoe de firmware uit te lezen en als dat het probleem is het te verhelpen.
je kunt hier http://garminzumo.wikispaces.com/ eens kijken naar zowel de harde reset als hoe de firmware uit te lezen en als dat het probleem is het te verhelpen.
"Always Look on the Bright Side of Life"
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22861
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
aangezien Notter dacht ik op maandag dicht is kun je beter even op de wiki kijken (of in de gebruiksaanwijzing) hoe de sw versie te checken en als dat inderdaad 00 is dan ofwel via de procedure herstellen of het in Notter laten herstellen.
Als het niet 00 is dan zou ik toch een echte harde reset proberen, ook in de wiki te vinden schat ik.
Als het niet 00 is dan zou ik toch een echte harde reset proberen, ook in de wiki te vinden schat ik.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Ik heb de GPS SW versie gecontroleerd en bij mij is dat gewoon 3.0. Staat ook op wiki als laatste versie. Heb ook een harde reset gedaan alles weer ingesteld en wederom het toestel meer dan een uur buiten gehad. Nog steeds geen ontvangst. Je zou eigenlijk "even" een externe antenne moeten hebben, dan zou ik de interne antenne kunnen uitsluiten maar ja. Wel bedankt voor de tips en ik blijf er natuurlijk open voor staan.
vandaag gebeld maar telefonisch konden ze me ook niet verder helpen. Service was inderdaad gesloten. Morgen even naar Heerhugowaard denk ik, dat is voor mij het dichtst bij. Weet niet of ze er daar wat kunnen of dat ze hem op moeten sturen. Het uitproberen van die externe antenne kan ik misschien daar ook even proberen. Blijft waardeloos en elke keer probeer ik het toch nog een keer, waarschijnlijk tegen beter weten in.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3857
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Raar, mijn 550 heeft sinds deze week precies hetzelfde probleem.HaWee schreef:welke reset heb je gedaan?
een soft reset verhelpt dit probleem niet, een harde reset misschien maar daarna de gps een half uurtje buiten leggen omdat hij dan denkt in de US te zijn (Olathe, Kansas) en hij moet weer alle satelietinfo vinden.
Geen ontvangst. Ook niet na 4 uur buiten liggen.
En wat nog vreemder is, na een harde reset (wissen gegevens) denkt hij dat hij in London (UK) is.
Ook in een landenkeuzebalk staat United Kingdom.
Iemand hiervoor een verklaring?
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Ben bij Waypoint in Heerhugowaard geweest. Ook daar hebben ze de zumo gereset maar ook daar heeft het geen resultaat opgelevert. Wisten me wel te vertellen dat het toestel niet gerepareerd kan worden en dat er na opsturen een omruil voorstel wordt gedaan. Beetje teleurstellend wel moet ik zeggen ook omdat ze geen moeite nemen om hem sowieso open te maken. Wat wel gezegd werd is dat ik twee jaar garantie heb en mijn toestel is nog geen twee jaar. Dus even terug naar amdparts in Heerhogowaard waar ik hem destijds gehaald heb. Wordt vervolgt.
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22861
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
als je hem elders hebt gekocht is het al een goede service dat ze hem resetten om het probleem misschien op te lossen, en dan vind jij het tegenvallen dat ze hem niet openmaken??
Ze hadden ook direct kunnen zeggen ga maar naar je leverancier.
Trouwens, de medewerker in de winkel mag hem niet openmaken want dan vervalt de garantie, dat mogen alleen de speciaal gekwalificeerde service technici in Notter, die mogen ook namens Garmin een toestel dood verklaren en een nieuwe laten geven. (maar dat doen ze natuurlijk alleen voor bij Waypoint gekochte toestellen)
Ze hadden ook direct kunnen zeggen ga maar naar je leverancier.
Trouwens, de medewerker in de winkel mag hem niet openmaken want dan vervalt de garantie, dat mogen alleen de speciaal gekwalificeerde service technici in Notter, die mogen ook namens Garmin een toestel dood verklaren en een nieuwe laten geven. (maar dat doen ze natuurlijk alleen voor bij Waypoint gekochte toestellen)
"Always Look on the Bright Side of Life"
Nee zo bedoel ik het niet. Over de service heb ik niets te klagen, ik ben prima geholpen. Er is overleg geweest met Notter en die hebben aangegeven dat het toestel niet gerepareerd kan worden en dus ook niet daarvoor opgestuurd hoeft te worden. Het zal misschien hun ervaring zijn bij dit soort problemen maar toch. Over Notter heb ik overigens ook over de service niet te klagen hoor maar heerhugowaard is een stukje dichterbij en ten tijde van aanschaf was dit filiaal er nog niet en kwam ik over internet bij de garmin dealer amdparts uit.