Ik was het Paasweekeinde in Denemarken en had m'n 2610 meegenomen. Op de vaste in de auto fabrieks navigatie naar onze vrienden daar genavigeerd, ging prima.
Tijdens een van de dagtochtjes in de omgeving van Hobro op noord Jutland vertelde mijn Deense vriending dat er in de buurt ergens een prachtig mooi meertje was om te picknicken, maar ze wist niet meer hoe daar te komen.
Inmiddels had ik de 2610 op het dashbord staan en prikte met mijn vinger op een blauw plekje op de kaart waarna de naam van een meertje in beeld verscheen en dat was inderdaad het watertje wat ze bedoelde.
Aan 2610 doorgegeven dat ik daar wel naartoe wilde en dan het liefst over de kleinste weggetjes.
Dat ging prima want we werden direct het bos in gestuurd ( gelukkig waren we niet op de motor maar met de Nissan Patrol) om vervolgens over kilometers onverhade wegen en blubber aan de rand van het meertje te belanden voor onze picknic. Onze Deense vrienden waren hoogst verbaast dat we dwars door het bos onze weg hadden gevonden en dat dat allemaal in zo'n klein kastje zat.
Later nog wat meer wetenswaardigheden (P.O.I's)kunnen opsporen met de 2610.
Nu ik hem bijna een jaar in bezit heb wordt het steeds leuker.
Over 2 weken gaan we ons eerste volledig Garmin gestuurde motorweekend aan de Moezel beleven, ik kijk er nu al naar uit.
Overigens was de tip van Hans na de aanschaf erg goed: "ga er gewoon mee aan de slag, dan leer je het apparaat het beste kennen"
Affijn allemaal niet zo belangrijk maar wel leuk op te vermelden dacht ik.
Groeten.
Rob Vonk
Mooi ding zo'n SP 2610
Had ik wel kunnen doen, maar m'n vrouw zat ook nog in de auto en 3 vrouwen die me de weg gaan wijzen is wat teveel van het goede.
Flauwekul natuurlijk, ik heb laatst eens met beide systemen aan gereden, frappant was dat op een afstand Lochem naar Utrecht de 2610 een kilometer of 20 meer nodig dacht te hebben dat het auto systeem.
Onderweg werd het verschil steeds kleiner en beiden brachten me op de plaats van bestemming. Overigens niet helemaal over de gelijke wegen, zou dat in het gebruikte kaartmateriaal kunnen zitten ? Nissan Origineel grbuikt volgens mij Navtech CDrom? Maar waarom ze nou weer een Belgische "Truus" in m'n luidsprekers hebben gestopt is mij een raadsel. Overigens heb ik niets tegen dat zachte Belgische accent hoor, ik mag er graag naar luisteren.
Rob.
Flauwekul natuurlijk, ik heb laatst eens met beide systemen aan gereden, frappant was dat op een afstand Lochem naar Utrecht de 2610 een kilometer of 20 meer nodig dacht te hebben dat het auto systeem.
Onderweg werd het verschil steeds kleiner en beiden brachten me op de plaats van bestemming. Overigens niet helemaal over de gelijke wegen, zou dat in het gebruikte kaartmateriaal kunnen zitten ? Nissan Origineel grbuikt volgens mij Navtech CDrom? Maar waarom ze nou weer een Belgische "Truus" in m'n luidsprekers hebben gestopt is mij een raadsel. Overigens heb ik niets tegen dat zachte Belgische accent hoor, ik mag er graag naar luisteren.
Rob.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Kijk! Dit zijn verhalen uit de praktijk waar we er niet genoeg van kunnen horen. Maar eigenlijk moet het dan wel verplicht zijn om ook het GPS-coordinaat van dat mooie meertje te melden 
Brengt me op het idee om binnen dit forum een onderdeel 'praktijkverhalen' toe te voegen.... Binnenkort eens doen..
Over dat verschil in afstand: is moeilijk van afstand te beoordelen wat de oorzaak was. De 2610 kent aanmerkelijk meer instelmogelijkheden dat een 'normaal' systeem. Het zou kunnen dat je 'vermijd snelwegen' aan had staan:
Een route met die instelling levert binnen Nederland in West-Oost (vv.) of Noord-zuid (vv.) vaak een kortere route via de snelweg: gewoon omdat die krengen (snelwegen) alsmaar rechtdoor lopen. Daarom zijn ze ook zo saai. Mag je niet over de snelweg; dan wordt vaak niet alleen de tijd langer, maar ook de afstand. Maar vaak is dat helemaal niet erg
Ik citeer een Duitse collegä: Nederland heeft prachtige wegen, ze zijn alleen de bochten vergeten.......

Brengt me op het idee om binnen dit forum een onderdeel 'praktijkverhalen' toe te voegen.... Binnenkort eens doen..
Over dat verschil in afstand: is moeilijk van afstand te beoordelen wat de oorzaak was. De 2610 kent aanmerkelijk meer instelmogelijkheden dat een 'normaal' systeem. Het zou kunnen dat je 'vermijd snelwegen' aan had staan:
Een route met die instelling levert binnen Nederland in West-Oost (vv.) of Noord-zuid (vv.) vaak een kortere route via de snelweg: gewoon omdat die krengen (snelwegen) alsmaar rechtdoor lopen. Daarom zijn ze ook zo saai. Mag je niet over de snelweg; dan wordt vaak niet alleen de tijd langer, maar ook de afstand. Maar vaak is dat helemaal niet erg

Ik citeer een Duitse collegä: Nederland heeft prachtige wegen, ze zijn alleen de bochten vergeten.......
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp