welke gps voor paardrijden

Ook steeds vaker ruiter-routes via GPS
frankiej
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2009 22:22

welke gps voor paardrijden

Bericht door frankiej »

ik citeer even mijn post bij "Algemeen". Had dit deel niet gezien namelijk.
frankiej schreef:ik ben me aan het orienteren op welk toestel voor mij het meest geschikt zou zijn. dat het een garmin wordt is zeker.
het toestel mag niet te zwaar zijn omdat het meest voor de hand liggend is dat ie met paardrijden om de pols gedragen gaat worden. verder moet ie tegen een stootje en vuil kunnen (zand in de bossen en vuil van het paard zelf zoals haren). spatwaterdicht is ook wel handig. een niet te omslachtige bediening spreekt voor zich, een paard wil nog wel eens ongedurig zijn wat dan 2 handen behoeft en dan is het makkelijk als je het apparaat vlot kunt bedienen.
de outdoor-schermen zijn naar ik aanneem allemaal goed leesbaar in het volle licht? m'n foon namelijk totaal niet maarja das ook touchscreen.
momenteel gebruik ik mobileXT op m'n samsung smartphone I780 voor de autonavigatie en soms in het bos om snelheid en afstand te tracken. tijdens het navigeren loopt de foon nog wel eens vast, vooral in de buurt van rotterdam. ook werkt garmin niet als je het scherm in de spaarstand (licht uit) zet.
aangezien ik mapsource perfect werkend heb op m'n laptop moet het nieuwe toestel ook compatible zijn met mapsource. of zijn de garmins daar allemaal geschikt voor?

aangezien de foon-navigatie nogal eens crasht, ben ik ook benieuwd welk systeem een aanrader is in de auto. ook mapsource-compatible en eventueel geschikt voor vrachtwagen-gebruik. daar verwacht ik op niet al te lange termijn ook wel goede osm kaarten voor.

inmiddels heb ik al wel begrepen dat toestellen met een sirfstarIII chip toch wel de rapste zijn.

graag jullie reacties

Plaats reactie

Terug naar “Bij het paardrijden”