opvolger Quest
opvolger Quest
Zoveel gebruikers zoveel voorkeuren waarschijnlijk.
Ik ben op zoek naar een waardige vervanger voor mijn Quest 1 die ik gebruik op de motor, wandelend en in de auto.
Dit is de volgorde van afnemende belangrijkheid.
De problemen die ik heb met de Quest zijn:
Beperkte geheugen,slechter wordende USB poort, geen updates meer, wegvallende ontvangst in bos. Dit weer in afnemende belangrijkheid.
Kandidaten zijn wat mij betreft:
gpsmap 60 C(s)x, tweedehands
gpsmap 62
Oregon 450
Wie wil hierover meningen of ervaringen met mij delen?
Wie roept?
Ik ben op zoek naar een waardige vervanger voor mijn Quest 1 die ik gebruik op de motor, wandelend en in de auto.
Dit is de volgorde van afnemende belangrijkheid.
De problemen die ik heb met de Quest zijn:
Beperkte geheugen,slechter wordende USB poort, geen updates meer, wegvallende ontvangst in bos. Dit weer in afnemende belangrijkheid.
Kandidaten zijn wat mij betreft:
gpsmap 60 C(s)x, tweedehands
gpsmap 62
Oregon 450
Wie wil hierover meningen of ervaringen met mij delen?
Wie roept?
Zumo XT2, Zumo 660, (Zumo 550, Quest 1), Ducati Multistrada V2S
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Hmmm... motor op de 1e plek en dan outdoor toestellen... Dat snap ik niet helemaal. Of je moet geen geluid in je helm willen en routes die altijd herberekend worden.
Afhankelijk van je budget zou ik ook kijken naar de Zumo 220/210 en de eTrex serie, wellicht een combi van eTrex en Zumo 210 bijvoorbeeld. Want er is eigenlijk geen echte Quest opvolger, die geschikt is voor vrijwel alles.
Dus: eens langskomen en kijken/voelen hoe de toestellen zijn.
Afhankelijk van je budget zou ik ook kijken naar de Zumo 220/210 en de eTrex serie, wellicht een combi van eTrex en Zumo 210 bijvoorbeeld. Want er is eigenlijk geen echte Quest opvolger, die geschikt is voor vrijwel alles.
Dus: eens langskomen en kijken/voelen hoe de toestellen zijn.
- JesseN
- WayPoint relatie
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 27 aug 2008 20:37
- Locatie: N 53°06' E 6°44'
- Contacteer:
Zo heel vreemd vind ik het ook niet. Is, denk ik, ook sterk afhankelijk van wat voor type motorrijder je bent: zorgvuldig vooraf uitgekiende routes rijden of mag er ook een beetje worden overgelaten aan wat de omstandigheden met zich meebrengen. Zelf ben ik geen motorrijder maar gebruik een outdoortoestel in de auto. En ik moet zeggen: die voldoet prima als je, wat je zelf ook al aangaf, niet perse de behoefte hebt aan typische automotieve functies in de vorm van spraak, filemeldingen e.d. Maar dat eeuwige herberekenen is af en toe wel vervelend, ja. Tevens hoor je op de motor het piepje waarmee een routeaanwijzing wordt aangekondigd natuurlijk niet.elsinga schreef:Hmmm... motor op de 1e plek en dan outdoor toestellen... Dat snap ik niet helemaal. Of je moet geen geluid in je helm willen en routes die altijd herberekend worden.
GPS 60, GPSmap 60Cx, - 60CSx, Forerunner 310XT, Nüvi 765T
Sinds kort weer een "bakkie" in de auto. tti cb1200 + Santiago 1200. In de buurt van 53º 6' - 6º 44'? Roept u maar op 19fm of 27am.
Sinds kort weer een "bakkie" in de auto. tti cb1200 + Santiago 1200. In de buurt van 53º 6' - 6º 44'? Roept u maar op 19fm of 27am.
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Een outdoortoestel met de onRoute Motorkaar zou best een optie kunnen zijn, omdat herberekenen daar veel minder erg is. Wel onhandig als je als motorclub allemaal dezelfde route wilt laden, maar voor alleenrijden... zou best kunnen.
Dit is wel het soort zaken waar we in een adviesgesprek wat mee willen doen. Vandaar: liever langskomen.
Dit is wel het soort zaken waar we in een adviesgesprek wat mee willen doen. Vandaar: liever langskomen.
- tony rave
- WayPoint relatie
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
- Locatie: View over Baltic Sea
In dat geval is dat inderdaad zo, maar ook de Zumo's etc. blijken, door diverse verschillen, voldoende routeafwijkingen te veroorzaken.elsinga schreef:Wel onhandig als je als motorclub allemaal dezelfde route wilt laden
In 'onze' praktijk is dat geen enkel probleem. Immers uitsluitend de voorrijder (degene die voorop rijdt) bepaalt de route. De rest wordt geacht braaf te volgen, om zich heen kijkend van het landschap te genieten en vooral niet op een GPS-schermpje te turen. Laat staan zich met de route te bemoeien!
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж
Outdoor toestel op de motor.
Hmm. Tja. Ik denk natuurlijk vanuit mijn Quest.
En volgens mij kan de Quest alles wat de Zumo kan en meer...of?
Geluid in de helm. Niet nodig. Nooit gehad. Vind het prima zo. Heb zelfs in de aute het geluid zelden aan.
Met de motor club dezelfde route?
Ik herken dat probleem. Maar inderdaad. Daar heeft de Zumo-meute ook last van in de praktijk. Een handige Quest gebruiker kan daar prima mee omgaan.
Maar da's inderdaad een aanleiding om weer updates van kaarten te kunnen doen en de Quest te vervangen.
Grootte van het scherm tot slot: Mijn motor geeft niet heel veel ruimte voor een grote baksteen. Wel zit de Quest zodanig dat de afleesbaarheid voldoende is.
Zumo 220? Wat ga ik dan missen tov de Quest?
Twee apparaten is misschien een optie maar of dat het geld waard is...
Tot slot; mijnheer Elsinga, nu ik u op deze wijze toch min of meer "spreek": Bedankt voor uw waardevolle website over met name de Quest. Heeft mij ooit veel geleerd. Dank Dank
Hmm. Tja. Ik denk natuurlijk vanuit mijn Quest.
En volgens mij kan de Quest alles wat de Zumo kan en meer...of?
Geluid in de helm. Niet nodig. Nooit gehad. Vind het prima zo. Heb zelfs in de aute het geluid zelden aan.
Met de motor club dezelfde route?
Ik herken dat probleem. Maar inderdaad. Daar heeft de Zumo-meute ook last van in de praktijk. Een handige Quest gebruiker kan daar prima mee omgaan.
Maar da's inderdaad een aanleiding om weer updates van kaarten te kunnen doen en de Quest te vervangen.
Grootte van het scherm tot slot: Mijn motor geeft niet heel veel ruimte voor een grote baksteen. Wel zit de Quest zodanig dat de afleesbaarheid voldoende is.
Zumo 220? Wat ga ik dan missen tov de Quest?
Twee apparaten is misschien een optie maar of dat het geld waard is...
Tot slot; mijnheer Elsinga, nu ik u op deze wijze toch min of meer "spreek": Bedankt voor uw waardevolle website over met name de Quest. Heeft mij ooit veel geleerd. Dank Dank
Zumo XT2, Zumo 660, (Zumo 550, Quest 1), Ducati Multistrada V2S
En de opmerking over herberekenen snap ik niet geheel.
Gaan de 60 en 62 daar dan anders mee om dan de Quest?
Hoe kan ik dat nu gemist hebben?
In de Quest kan herberekenen netjes uitgeschakeld. Zelfs wordt niet herberekend bij het laden zoals wel in de Zumo.
Langskomen is zeker de bedoeling. Maar dit forum kost minder moeite en is ook plezierig.
Gaan de 60 en 62 daar dan anders mee om dan de Quest?
Hoe kan ik dat nu gemist hebben?
In de Quest kan herberekenen netjes uitgeschakeld. Zelfs wordt niet herberekend bij het laden zoals wel in de Zumo.
Langskomen is zeker de bedoeling. Maar dit forum kost minder moeite en is ook plezierig.
Zumo XT2, Zumo 660, (Zumo 550, Quest 1), Ducati Multistrada V2S
Heb vandaag een knoop door gehakt.
Bij Waypoint in Notter een Zumo 660 aangeschaft voor op de motor en in de auto.
Ik houd de Quest er naast voor het wandelen.
Die kan voor het nalopen van een (gedownloade) track nog goed dienst doen.
De 220 lijkt in eerste aanzet een goede aanbieding maar is qua value for money niet veel beter dan 660.
Bij Waypoint in Notter een Zumo 660 aangeschaft voor op de motor en in de auto.
Ik houd de Quest er naast voor het wandelen.
Die kan voor het nalopen van een (gedownloade) track nog goed dienst doen.
De 220 lijkt in eerste aanzet een goede aanbieding maar is qua value for money niet veel beter dan 660.
Zumo XT2, Zumo 660, (Zumo 550, Quest 1), Ducati Multistrada V2S