Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Aankondigingen van nieuwe toestellen en nieuwe software.
rvbracht
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 jul 2010 14:49

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door rvbracht »

Blijft nu inderdaad veel beter vast hangen aan de VIDEXTRA($$) TMC, voorheen ging het systeem nog vaak op zoek naar een andere TMC bron (geen premium dienst).

Gebruikersavatar
MarcusE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 341
Lid geworden op: 6 aug 2008 20:01

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door MarcusE »

Wanneer ik in de diagnostische menu's naar de TMC lijst (GTM info) kijk, zie ik een lange lijst met VIDEXTRA frequenties. Dat is het voordeel van VIDEXTRA via Radio 2 en 3FM. Scan met je autoradio de FM band maar eens en verbaas je erover hoe vaak Radio 2 en 3 FM langskomen. Die zitten op een heleboel frequenties, dus de ontvanger kan veel sneller een frequentie vinden om TMC binnen te halen. En wanneer de afstemming verdwijnt zijn er nog genoeg andere frequenties om snel weer op af te stemmen.
Afbeelding
Nüvi 760T / Oregon 450 / Nuvi 2460 LMT

RGM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 599
Lid geworden op: 24 mar 2009 20:10
Locatie: Best

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door RGM »

Op de website van de VID staat inmiddels het volgende:
VIDEXTRA, het RDS-TMC-signaal met premium kwaliteit verkeersinformatie, wordt sinds kort niet langer uitgezonden via Q-Music. Deze zender krijgt op korte termijn een publiek TMC-signaal, vergelijkbaar met 538BASIS (Radio 538) en VIDBASIS (Radio 1).

De reden is een puur technische: de verzending van de berichtgeving tussen enerzijds Q-Music en anderzijds Radio 2 en 3FM sloot niet goed op elkaar aan, waardoor in een beperkt aantal gevallen berichten niet goed doorkwamen. Omdat het netwerk van de beide publieke zenders meer dan voldoende dekking geeft is besloten Q-Music te ontkoppelen.

De dienst VIDEXTRA wordt gebruikt door navigatiesystemen die daarvoor geschikt zijn gemaakt. De gebruiker is hiermee in staat actuele verkeersinformatie te ontvangen van veel meer wegen, zoals het provinciale en stedelijke wegennet. Daarvoor heeft de gebruiker geen abonnement nodig: de eenmalige kosten zijn inbegrepen bij de aankoopprijs van het toestel.

Nüvi 765T SW 4.40
Nüvi 360T SW 5.20
Gebruik ook eens de Afbeelding (zoek-)functie op het forum. Veelgevraagde antwoorden zijn zo al te vinden.

mschrijver
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 7 dec 2005 17:57
Locatie: Rotterdam

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door mschrijver »

Vandaag weer geen enkele ontvangst op VIDEXTRA, anderen dezelfde ervaring?
Het ging de afgelopen dagen juist weer zo goed... :-(

rvbracht
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 jul 2010 14:49

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door rvbracht »

mschrijver schreef:Vandaag weer geen enkele ontvangst op VIDEXTRA, anderen dezelfde ervaring?
Het ging de afgelopen dagen juist weer zo goed... :-(
Nee hoor, ging prima.

Gebruikersavatar
MarcusE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 341
Lid geworden op: 6 aug 2008 20:01

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door MarcusE »

Heb net de Nuvi even aangezet in de auto wegens voorgaand bericht. De auto staat dus op de oprit voor de garagedeur en aan de ene kant een conifeer en aan de andere kant de achtertuin en huis. Niet de ideale plek voor ontvangst, maar na 2 minuten alweer een lange lijst verkeersinformatie via VIDEXTRA. Geen problemen.
Nüvi 760T / Oregon 450 / Nuvi 2460 LMT

mschrijver
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 7 dec 2005 17:57
Locatie: Rotterdam

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door mschrijver »

Gelukkig voor jullie, helaas voor mij dan. Vandaag ook nog steeds geen info en wel op de gratis kanalen... Ik word er weer een beetje moe van... :-(

Gebruikersavatar
MarcusE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 341
Lid geworden op: 6 aug 2008 20:01

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door MarcusE »

Raar, want ik had de 2460 vanochtend in gebruik en wederom binnen de kortste tijd een lading info. Welke GPS/TMC ontvanger combinatie heb jij ?
Nüvi 760T / Oregon 450 / Nuvi 2460 LMT

mschrijver
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 7 dec 2005 17:57
Locatie: Rotterdam

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door mschrijver »

Ik heb een Zumo 660 met GTM12. Het probleem zou ook zomaar in de Z660 kunnen liggen. Want de firmware (4.2 inmiddels) is nog steeds rock-steady en al helemaal niet mbt TMC.

Gebruikersavatar
MarcusE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 341
Lid geworden op: 6 aug 2008 20:01

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door MarcusE »

Vandaag met de 2460 op pad geweest. Op de terug weg opeens het traffic symbooltje verdwenen van de kaart. Tot aan huis ook niet weer terug gekomen. Tenminste, niet permanent; 2 of 3 keer een paar seconden en weer weg. Thuis in de diagnostische menus gekeken en zag wel een lock op een frequentie, maar geen traffic symbool en dus ook geen info. Storing bij VIDEXTRA ofzo ?
Nüvi 760T / Oregon 450 / Nuvi 2460 LMT

Tonnyvermeulen
Berichten: 18
Lid geworden op: 5 nov 2010 22:02
Locatie: Weurt

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door Tonnyvermeulen »

Bij mij staat er nu weer na de update van 4.2 Bemobile.nl ipv vidextra? is dit nu de weer de naam of gaat er weer iets niet goed bij garmin?.
Tevens is de junction view nog niet goed want nu komt het plaatje zonder aankondiging 1x in beeld en niet als je de afslag echt moet nemen wat toch handiger zou zijn of in ieder geval tijdens een gesproken melding.

Gebruikersavatar
MarcusE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 341
Lid geworden op: 6 aug 2008 20:01

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door MarcusE »

Het grappige is dat in de providerrlijst via instellingen->verkeer er bij mij Bemobile staat, maar in de diagnostische menu's staat Vidextra. Na onvangst van mijn 2460 heb ik de recentste updates binnengehaald en volgens mij zat daar ook een update Database for FM Traffic providers bij. Volgens mij wordt er bij het TMC signaal alleen een nummer/ID code meegestuurd. In de lijst wordt dan de naam er bij gezocht. Dus misschien veranderd de naam in de lijst van tijd tot tijd wel.

Verder heb ik vanavond de GPS nog maar eens aangezet in de auto. Ik kreeg weer wel een lock, maar geen info. Vervolgens de GPS de providerlijst laten dumpen door opnieuw te laten zoeken naar TMC providers. Bemobile verscheen weer in de lijst en redelijk snel daarna was er weer een lange lijst verkeersinfo present. Wat nu precies het probleem was, weet ik nog niet, maar het werkt weer.
Nüvi 760T / Oregon 450 / Nuvi 2460 LMT

Gebruikersavatar
Kamik
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2010 13:20
Locatie: Deventer

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door Kamik »

Tonnyvermeulen schreef:Tevens is de junction view nog niet goed want nu komt het plaatje zonder aankondiging 1x in beeld en niet als je de afslag echt moet nemen wat toch handiger zou zijn of in ieder geval tijdens een gesproken melding.
Helemaal mee eens! (en nu maar weer ontopic)
Nu: DS21ie, XM Break V6, Starlet Friend 1.3i
Ooit: Kever, 305, 205GRD, CBR600F, Corolla 1.8D, 996 Biposto, XM 2.1TD, L200 4WD, Swift, XM Break 2.1TD

Gebruikersavatar
peterkraai
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 343
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:09
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door peterkraai »

MarcusE schreef:Heb net de Nuvi even aangezet in de auto wegens voorgaand bericht. De auto staat dus op de oprit voor de garagedeur en aan de ene kant een conifeer en aan de andere kant de achtertuin en huis. Niet de ideale plek voor ontvangst, maar na 2 minuten alweer een lange lijst verkeersinformatie via VIDEXTRA. Geen problemen.
Wat voor conifeer is dat? Misschien een idee voor rijkswaterstaat om deze conifeer in de middenberm te zetten? Wat voor kleren droeg je, was het toevallig volle maan? Wat is het type en merk van je garagedeur? Alle info is welkom om dit probleem op te lossen.

We hebben veel meer aan andere info. Wie gebruikt dit systeem nog meer? Werkt het daar net zo shit als bij Garmin. Indien ja Bemobile als schuldige aanwijzen. Indien nee Garmin. Mijn keuze is, helaas, de tweede optie. We zullen er dus mee moeten leven want voordat Garmin met een oplossing komt is de maan al bewoond.
Uitgebreide hulp en advies voor zover mogelijk, maar altijd gratis.
Garmin GPS III - GPS V - Quest I - Zümo (en allemaal in Notter gekocht) - 1490T (MediaMarkt)

Gebruikersavatar
peterkraai
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 343
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:09
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Re: Slechte ontvangst BEMOBILE ($) en andere ervaringen

Bericht door peterkraai »

Nog even een vervolg.

Ik werk, helaas, bij een bedrijf dat trainingen verkoopt. De directeur vindt het wel heel vervelend dat de kopers daarna nog een bepaalde verwachting hebben. Hij heeft tenslotte zijn werk goed gedaan, verkopen. Wat erna komt wordt gezien als kostenpost. De oplossing is dus deze kostenpost zoveel mogelijk terug te brengen tot een minimum daar anders de winst van het bedrijf (lees de eigen zakkenvullerij) gevaar loopt. Als koper/consument ben je dus slecht af.

Garmin voert mi eenzelfde politiek.
Uitgebreide hulp en advies voor zover mogelijk, maar altijd gratis.
Garmin GPS III - GPS V - Quest I - Zümo (en allemaal in Notter gekocht) - 1490T (MediaMarkt)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe toestellen en software”