poll tevredenheid Zumo 660

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin

tevreden met de Zumo 660

Peiling eindigde op 16 sep 2011 13:24

ik ben zeer tevreden
34
34%
ik ben redelijk tevreden
47
47%
ik ben ontevreden
14
14%
ik ben zeer ontevreden
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 99

Gebruikersavatar
panmanbos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 245
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:59
Locatie: Schagen

poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door panmanbos »

naar aanleiding van een vraag in de rubriek 4.20 hierbij een onderzoekje naar de tevredenheid :wink:

greetz Theo 8)

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door CrisisWhatCrisis »

Hardware is schitterend. Basisontwerp functioneel ook. Maar de never ending crashes en andere bugs zouden in versie 4.xx nou toch wel eens opgelost mogen zijn. Ik krijg sterk de indruk dat dit voor Garmin geen prioriteit heeft.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door FM »

Prioriteit is waarschijniljk: nieuwe toestellen op de markt brengen om de cash flow lopende te houden.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
bulletje
Berichten: 177
Lid geworden op: 25 dec 2006 22:42

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door bulletje »

Redelijk tevreden gestemd, alles werkt hier netjes wat ik gebruik, alleen de BT verbinding met de G4 hapert nog wel eens. :roll:

smaus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 145
Lid geworden op: 1 sep 2007 14:13
Locatie: Purmerend

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door smaus »

Ben redelijk tevreden, maar gebruik hem misschien maar 2 weken per jaar voor routes te rijden met de motor, voor de rest van het jaar gebruik ik mijn tomtom vind ik namelijk veel beter.
Garmin zumo 595
sena smh-3
Ducati Multistrada 1200S

Jeroen O
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 216
Lid geworden op: 27 mei 2009 18:52
Locatie: Nieuwkoop

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door Jeroen O »

Ik heb zeer tevreden gestemd.

Ik heb geen problemen met het apparaat en eigenlijk ook weinig problemen gehad sinds ik het apparaat in 2009 heb aangeschaft.
Met firmware 4.10 wilde het apparaat wel eens uitvallen maar met 4.20 heb ik hier geen last meer van gehad.

Bluetooth werkt bij mij ook goed, hoewel ik geen MP3's afspeel. Een hele enkele keer valt de verbinding wel eens uit, maar dit gebeurt zo zelden dat ik dit niet als hinderlijk ervaar.

Momenteel gebruik ik het apparaat alleen nog maar op de motor om routes mee te rijden (zowel zelfgemaakt als gedownload) en dat functioneert goed. Een tijdje terug heb ik hem ook dagelijks in de auto gebruikt om van A naar B te navigeren en als carkit en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad.
🧭: Garmin Zumo XT2, Garmin Dakota 20.
📷: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
🏍️: Suzuki GSX-1250FA.
📞: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
📱: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door tencats »

Zodra je de mogelijkheden van het ding echt benut, gaat het fout. Probeer maar te rijden met een bluetooth headset zoals de Cardo G4 en dan zowel communicatie met GPS èn je motormaatje afwisselend open te houden. Op een gegeven moment valt het GPS geluid simpelweg uit. Kun je gewoon op wachten. En als je dan ook nog een telefoon hebt gekoppeld, dan wordt het voor het apparaat allemaal hogere wiskunde. Elke andere combinatie, zoals GPS samen met het afluisteren van MP3 geeft ook dezelfde problemen hetgeen betekent dat Miep vocaal in ruste gaat.

Ik ben dus ontevreden simpelweg omdat ik een apparaat heb gekocht dat dit allemaal moet kunnen maar ik heb er eentje gekregen die vaak doet wat ik wil maar jammer genoeg te vaak niet. Ik zou tevreden kunnen zijn met de service van Garmin, dit is al apparaat nr. 3, maar ik heb niet de indruk dat ze echt luisteren om de problemen op te lossen.

Bytheway, ik rij zo'n slordige 30.000 km per jaar dus dat zijn onderweg héél véél resets om Miep weer aan de praat te krijgen of om de belabberde halve schermopbouw, geïntroduceerd bij firmware V4,20, te verhelpen, of om te proberen de micro-SD kaart te laten herkennen of...

Je zou me toch voor gek verklaren als ik tevreden zou zijn.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 mar 2004 09:02
Locatie: Berlaar (Antwerpen)

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door ferre »

komende van een 276C ben ik niet tevreden met de 660 :( :( :(
greetz
ferre

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door hka »

De hardware kan misschien een redelijke tevredenheid opleveren. Maar het apparaat zonder goede software en dan bedoel ik niet alleen de software voor de Zumo maar ook het kaartmateriaal is een ramp.
Nogmaals gezegd dat geklooi met routes gemaakt in andere versies die je moet herberekenen en beter weer gewoon kunt overmaken is rondom belachelijk. De wegen waarover deze routes lopen liggen al een eeuwigheid op die plek heeft het zelfde coördinaat en waarom moet je die dan weer "even" verslepen in een nieuwere versie.
Dat gezegd hebbende kan ik niet anders dan een mijn ontevredenheid hierover uit te spreken.
Het complete systeem moet kloppen, full stop.

Gebruikersavatar
fgrs
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 344
Lid geworden op: 11 mei 2009 12:38

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door fgrs »

Je ziet dat de poll al de richting uitgaat van een typisch forum verschijnsel.
Iemand die tevreden is gaat dit in alledaagse topics niet expliciet zeggen, maar als er daadwerkelijk gevraagd wordt wie tevreden of ontevreden is, dan komt een ander beeld naar voor.

Oh ja, ik heb zeer tereden gestemd en ik gebruik ook BT, welliswaar in de wagen om handsvrij te kunnen bellen (en wordt steeds herkend en telefoonboek wordt ook steeds overgenomen).
Sd kaart geeft nooit problemen en wordt steeds herkend.

sp2610 (ex), zumo550 (ex), zumo660 (ex), nuvi 3597lmt, Oregon450, Oregon650, Montana680 (ex)
Oregon 700 (2x)

Wiedewa
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 jun 2010 01:36
Locatie: Budel-Dorplein

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door Wiedewa »

Redelijk tevreden en waarom:
De 660 doet wat die moet doen in eerste instantie.
Maar de 660 is nog lang niet helemaal afgewerkt.
Daarbij doel ik op falende software, regelmatig ressetten.
Vaste prik na 2uur gooit ie de BT-verbinding eraf. ( uit en aan, dan weer okay )

Poging gewaagd om van software 4.10 naar 4.20 te gaan, en toen werkte er niks meer.
Dit gelukkig weer goed kunnen zetten via 'n backup, die toch maar voor de zekerheid gemaakt had.
Nieuw kaartmateriaal durf ik al niet te installeren, wegens hoogst waarschijnlijk nog meer fouten.

Dan nog 'n punt dat hier niet terzake doet, maar de navigatie op de gsm is veel sneller en beter.
Maar die is dan weer niet trilling-bestendig, waterdicht en goed te monteren.

mvg Nico
BMW K1100rs

Gebruikersavatar
marcelxx1
Berichten: 14
Lid geworden op: 1 aug 2011 13:28
Locatie: Koningslust
Contacteer:

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door marcelxx1 »

Ik moet Tencats gelijk geven ik heb de 550 gecombineerd met een autocom ingeruild met mijn st1300, en dacht een goed werkend systeem de bmw 4 /660 met een Gardo / Schubert srcs gekocht te hebben, niet dus .
Op mijn K1600 GT kun je geen audio uitgang gebruiken dus moet de 660 bT gekoppeld worden dit gaat dus direct mis zodra je de intercom functie gebruikt .
Was een duidelijke miep met mp3 muziek en een goede intercom gewend en ben nu weer terug bij aantikken op de rug en handgebaren , muziek die wegvalt of ik moet de mp3 via het kabeltje binnen laten komen[daarom is er BT] en aanwijzingen van miep die niet te volgen zijn vanwege het lage geluids niveau.
Zeer irritant is het feit dat het scherm waar gevraagd word om te herbereken niet weg gaat , ik wil deze instelling zo hebben maar kan op het scherm mijn route of route afwijking niet meer zien, en de afstand naar het apparaat is groot op de k1600 je moet er echt naar toe om hem aan te raken iets dat ik net op dat moment niet wil!
Als het net allemaal wat spannender word met navigeren [ben meestal voor rijder] op een lastig punt is de scherm opbouw zo langzaam dat het vaak gewoon iene miene mutte is welke weg dat je bv op een driesprong moet nemen omdat het symbool nog niet weet waar zijn plaats is als je dan een weg kiest zie je eerst dat je de goede weg hebt en daarna springt ie over , waarna eerst natuurlijk melding herbereken enz. zoals hierboven al geschreven.
Conclusie kan er mee leven maar tevreden nog lang niet!
BMW K1600GT met navigator IV /Garmin660

Gebruikersavatar
panmanbos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 245
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:59
Locatie: Schagen

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door panmanbos »

ik rij nog steeds met de ST1300, en zumo 660 bedraad, en dit werkt prima geluid zelfs beperkt tot 70% anders tettert miep in mijn helm, mp3 ook prima.
heb vorige maand proef gereden op de K1600GT en ook de 660 in dat vakje gedaan, de verkoper gaf toen aan dat het geluid met de gewone 660 niet zou werken en volgens hem wel met de BMW uitvoering van de zumo 660.
de bluetooth problemen kunnen ook aan bluetooth zelf liggen hem al vaker problemen gezien in de werking met diverse telefoons en dus niet in relatie met een GPS apparaat.
misschien kun je nog eens een bezoekje wagen aan waypoint om jou probleem te laten bekijken?

greetz Theo

p.s. de beemer reed geweldig, maar ik ruil mijn Pan er niet op in, moet teveel bijleggen.:>)

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door hka »

Volgens mij kun je de 660 op de K1600 via de knoppen op het stuur (linkerkant) bedienen en hoef je helemaal niet op het scherm te drukken.

Gebruikersavatar
marcelxx1
Berichten: 14
Lid geworden op: 1 aug 2011 13:28
Locatie: Koningslust
Contacteer:

Re: poll tevredenheid Zumo 660

Bericht door marcelxx1 »

klopt je kunt er mee bladeren maar niet alles mee bedienen
BMW K1600GT met navigator IV /Garmin660

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”