GO Liath is synoniem aan Dave Heijnen, en ik ben sinds kort in het bezit van een StreetPilot III. Weliswaar niet vergelijkbaar met de meesten waarvan en -over ik hier iets lees, maar met een jong gezin moeten prioriteiten gesteld worden. Nietwaar?
Bovendien heb ik al een deel van mijn centjes eerder uitgegeven aan een R1100RT, en tsja, je kunt ook een Euro nog steeds maar een keer uitgeven...

Ik heb me eerst goed proberen te orienteren op de markt, en kwam al gauw uit bij 'Notter'. Omdat ik wat vaker met de motor gericht erop uit wil (jong gezin, weet je nog, dat staat spontaan toeren nog wel eens in de weg), wilde ik een GPS waarmee vooraf een route te bepalen is (lengte, maar ook en vooral de tijdsduur). Heb een -gratis- Nokia 6600 met Route 66 (en TomTom Mobile) geprobeerd, maar dat beviel helemaal niet. Rondrit bij vertrek: 'Bestemming bereikt', en meer van dat soort probleempjes...
Bovendien wilde ik het een en ander netjes aansluiten op de motor, en dan kom je met dat soort fragiele apparaten toch wel in de problemen. Dus de keuze gemaakt voor een echte GPS, en dan proberen rekening te houden met een beperkt budget.
Gelukkig kon ik in Notter van iemand zijn SPIII overnemen (na een goede toelichting van Jop, overigens) met wat extra's. Dus heb ik nu een eigen GPS!!!

Binnenkort bouw ik 'm zelf op m'n motor, waarvan ik zal proberen goede foto's en beschrijving op mijn site te zetten. Zo kan iedereen die daar behoefte aan heeft het een en ander volgen.
Ik ben benieuwd wanneer ik (net als een zekere R.E. te S.) me regelmatig zal bemoeien met vragen op dit forum...
Groentjes en beaujolais!