Route maken

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
rbos
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 mei 2012 21:51

Route maken

Bericht door rbos »

Garmin Edge 800 is het toestel. Als ik in Basecamp een route maak, gebruikmakend van 2 waypoints, dan kan ik diverse kaarten kiezen en diverse instellingen zoals auto, toerfiets, fiets, wandelen. Nu wil ik graag de allersnelste route hebben. Als ik de route bekijk dan ben ik het niet eens met de gekozen wegen omdat ik het eerste gedeelte van mijn huis richting bestemming goed ken en dat de gekozen weg niet helemaal handig is. Of is het beter om de navigatie te gebruiken om van A naar B te komen? Oh, ik rij op de racefiets van A naar B.

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2589
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: Route maken

Bericht door Erik »

Het onderwerp is al vaker aan de orde geweest in de Helpdesk
Dit forumdeel is bedoeld voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO

sf-ftd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1684
Lid geworden op: 4 jun 2008 22:55
Locatie: Raalte

Re: Route maken

Bericht door sf-ftd »

Dan moet je een paar extra routepunten plaatsen. Als je de route in Basecamp hebt gemaakt dan heb je daar 2 hulpmiddelen voor. Boven in de werkbalk staat een knop "Invoegen" (het potloodje met een + er voor). Als je deze aanklikt en je gaat er mee over de route dan zie je een zwarte lijn tussen 2 routepunten. Klik op deze zwarte lijn en je ziet een eleastiekje verschijnen waarmee je een extra route punt kunt zetten op de weg waar jij over wilt rijden.
De 2e knop is "Punt verplaatsen" (rode blokje met een blauw pijltje). Klik dit blokje aan en ga naar een routepunt, klikt er op en houd de muisknop ingedrukt. Ook nu zie je het eleastiekje en kun je het routepunt op een andere weg zetten.
Probeer dit maar eens uit.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten

rbos
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 mei 2012 21:51

Re: Route maken

Bericht door rbos »

@Erik Excuus voor het plaatsen in het verkeerde forumdeel. Als de moderator het kan verplaatsen?
@sf-ftd Dat ga ik proberen. Tnx.

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”