waarschuwingen Flitspalen geluid

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
Rettu

waarschuwingen Flitspalen geluid

Bericht door Rettu »

Ik hoop dat dit het juiste forum is voor mijn vraag:

Ik heb een Nuvi 3590LMT. In "waarschuwingen" selecteer ik enkele toon. Dan in "Type waarschuwing": Garmin flitspalen.
Als ik een flitspaal passeer zie ik wel in rood waarschuwing dat er een flitspaal is, maar geen geluid.
Als ik echter "Snelheidswaarschuwing met geluid" inschakel dan krijg ik steeds bij overschrijden van de voor die weg geldende max. snelheid een piep. Ook als er geen enkele flitspaal in de buurt is. Dit vindt ik zeer storend daar als je 1 km onder die max snalheid komt en er dan weer overheen gaat: weer een piep..

Mijn vraag is kan ik uitsluitend bij flitspaal de pieptoon horen en niet steeds als ik een max. snelheid overschrijd?

Alvast hartelijk dank
Rettu

Goofert

Re: waarschuwingen Flitspalen geluid

Bericht door Goofert »

Hi Rettu,
Zoals jij de instellingen beschrijft zou je als je een flitspaal nadert, naast de waarschuwing op het scherm ook een audio signaal moeten horen (dit is bij jou dus inderdaad niet goed) . De optie snelheidswaarschuwing met geluid is alleen voor snelheidsoverschreidingen en heeft niets met flitspaal waarschuwingen te maken. Bij deze optie heb ik ook het vinkje weggehaald, omdat ik gek werd van het voortdurende gepiep. Als de laatste 3590LMT software en kaart update niet helpt zou ik even een mailtje met deze vraag naar dutch.support@garmin.com sturen.
Succes, G

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”