Partial Region

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Plaats reactie
lvds335
Berichten: 25
Lid geworden op: 3 jun 2012 10:58

Partial Region

Bericht door lvds335 »

Tijdens mijn laatste update kwam ik erachter dat op mijn Z550 geen gehele kaart meer geplaatst kan worden; dus moet ik het doen met een Partial Region; erg lastig want ik rijd zowel naar Schotland als naar Duitsland en Frankrijk.Dat is dus elke keer een uur installeren. Is het mogelijk dit op een andere manier te doen bijv. op de SDkaart of door uitbreiding intern geheugen?

Weet iemand raad?

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Partial Region

Bericht door pheufk »

De landen die niet in het interne geheugen staan kan op een sdkaart.Je kan ook heel Europa erop zetten
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Gebruikersavatar
adkart
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 221
Lid geworden op: 7 mei 2009 19:51

Re: Partial Region

Bericht door adkart »

Kaart op SD kan prima maar zelf doe ik het altijd anders.
Nieuwe kaart alleen installeren op mapsource en niet op het apparaat.
Vervolgens gmapprom wissen van de 550. (das die hele grote file, basiskaart laten staan)
Daarna kaartdelen die je wilt hebben overbrengen vanuit mapsource naar de zumo die daar als gmapsupp komen te staan.
Wel zorgen dat je geen tussenliggend kaartdeel overslaat maar dat is makkelijk te doen door te slepen wat je ongeveer wilt hebben en daarna weg te klikken wat teveel is.
De volgende keer als je weer zo update kan je gmapprom wissen overslaan want die is niet opnieuw aangemaakt. Je hebt zo dus het deel van europa waar je altijd rijdt en hoeft niet steeds andere kaartdelen op je zumo te zetten.
Met garmin expres schijnt dit soms wat problemen te geven maar met map updater werkt het prima.

Wel even een fatsoenlijke backup maken van je gmapprom voordat je hem wist! (bijv met de progjes van javawa maar je kunt als het alleen om de kaart gaat ook backuppen vanuit windows verkenner)

Als je toch voor installatie op sd kaart kiest dan wel even uitkijken dat er van een gebied maar 1 kaart tegelijk actief is in de zumo want anders krijg je problemen bij het rijden.
Zumo 395, Zumo 220, Nuvi2599, Honda CBR 600 F4 Honda, Hornet 600

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”