Track tekenen

Tracks/routes van en voor fietstochten

Moderator: GPStracks

Plaats reactie
Harie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 474
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:14
Locatie: Stein

Track tekenen

Bericht door Harie »

Ik heb een track getekend in Map Source en opgeslagen nu wil ik deze nog wat uitbreiden maar dan krijg ik rechte lijnen. Hoe kan ik die verwijderen?

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Track tekenen

Bericht door StefandD »

Met het gummetje in je knoppenbalk kan je delen van een track wissen. Je muisaanwijzer verandert dan in een potloodje en door met de gum een deel van de track tussen twee puntjes aan te klikken verwijder je dat deel.

Zie je het gummetje niet, klik dan rechts op de knoppenbalk en vink Track bewerken aan.
Of gebruik Extra --> Track wissen.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Track tekenen

Bericht door keesm »

@Harie: Een track is een verzameling van rechte lijnen tussen de trackpunten. Zet je de trackpunten dicht bij elkaar dan kan de track op een vloeiende, gebogen lijn lijken. Zoom maar eens goed in en je ziet al die afzonderlijke rechte lijnen.

Bedoel je niet een route ?

Gedeelte verwijderen: Zijn meerdere methoden voor. Of met het gummetje in de werkbalk, maar dat heeft Stefan al uitgelegd.
Of als je in Mapsource dubbelklikt op de track opent zich het scherm Trackeigenschappen. In dit scherm kun je alle afzonderlijke tracklijnen nalopen en verwijderen. In jouw geval wellicht aan het einde ? Op het kaartscherm zie je dan overigens telkens welk trackdeel je hebt geselecteerd bij Trackeigenschappen (stukje wordt oranje/bruin op de kaart).

Bestaande track uitbreiden: Knop trackpuntselectie aanklikken (of Extra>Track selecteren) en klik op laatste trackpunt (eventeel 2 keer, afhankelijk of je track actief is of niet), hoort oranje/bruin cirkeltje om trackpunt heen te komen. Kies dan voor de knop Track tekenen (potloodje) en je kunt verder met de track.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsen”