Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
- ++ Lex ++
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 16618
- Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
- Locatie: Mellieha, Malta
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Voor de motorkaart niet bij Garmin maar bij OnRoute.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Nope: als het gaat om de motorkaart: bij onroute.nl. Als je kunt aantonen dat je oude toestel door defect of diefstal uit roulatie is kunnen zij een nieuwe code uitgeven.european schreef:Dat klopt wat je zegt.
nieuwe licentie ? Bij garmin
Henk
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- klompenmaker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 29 aug 2012 22:08
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Na veel experimenteren met BS en de Zumo instellingen, heb ik een manier gevonden die bij mij goed lijkt te werken. Ik ben wel een beginnende gebruiker, dus misschien doe ik een aantal zaken omslachtig. Voor de duidelijkheid: deze manier gebruik ik alleen als ik een route maak in Basecamp. (Onroute Motorkaart 1.02b in Basecamp 4.01)
Alles op een rijtje:
ZUMO instellingen
- herberekenen heb ik Op Verzoek, sommigen vinden dat irritant omdat je liever niet je zelfbedachte route verandert, maar als ik echt het spoor bijster ben, wil ik al rijdend deze optie gebruiken
- ik gebruik nu alleen de kaart City Navigator in de ZUMO (mijn Kaarten - geinstalleerde kaarten), mooiere lay-out en scheelt me ook boetes omdat de snelheid op de meeste wegen wordt weergegeven. De Motorkaart heb ik dus uit staan als ik zelf een route heb gemaakt. CN herkent tenslotte toch alle wegen
- Berekenmodus staat op kortere afstand
- te vermijden, niets aangevinkt
Basecamp instelling
- profiel motorfiets, kortere afstand aangevinkt, bij vermijden heb ik niets aangevinkt
- ik zet mijn route uit door Beginpunt en Eindpunt naar het startschermpje te slepen
- de route die dan ontstaan is, ga ik dan bewerken met gereedschap Invoegen
- als de route naar mijn zin is, plaats ik op cruciale plekken Waypoints, de WP plak ik in de route en ik zet ze op de gewenste volgorde
- vervolgens selecteer ik alle aangebrachte Waypoints (uiteraard niet de eerste en de laatste) in de route en ik wijzig de waypoint in vormingspunten (rechtermuis)
Over de laatste twee stappen ben ik niet zeker, maar bij mij ging het steeds fout toen ik alleen maar het gereedschap Invoegen gebruikte. De ZUMO bleef dan zijn eigen route maken. Nu lijkt het er op of de WP die zijn omgezet in vormingspunten beter werken.
Het is omslachtig, maar eindelijk heb ik onbezorgd routes gereden (tot een afgesloten weg, en ik de route niet meer kon terugvinden) maar dat ga ik een andere keer bestuderen (optie Omrijden?).
Wellicht is er nog een betere manier, dan hoor ik die graag.
Alles op een rijtje:
ZUMO instellingen
- herberekenen heb ik Op Verzoek, sommigen vinden dat irritant omdat je liever niet je zelfbedachte route verandert, maar als ik echt het spoor bijster ben, wil ik al rijdend deze optie gebruiken
- ik gebruik nu alleen de kaart City Navigator in de ZUMO (mijn Kaarten - geinstalleerde kaarten), mooiere lay-out en scheelt me ook boetes omdat de snelheid op de meeste wegen wordt weergegeven. De Motorkaart heb ik dus uit staan als ik zelf een route heb gemaakt. CN herkent tenslotte toch alle wegen
- Berekenmodus staat op kortere afstand
- te vermijden, niets aangevinkt
Basecamp instelling
- profiel motorfiets, kortere afstand aangevinkt, bij vermijden heb ik niets aangevinkt
- ik zet mijn route uit door Beginpunt en Eindpunt naar het startschermpje te slepen
- de route die dan ontstaan is, ga ik dan bewerken met gereedschap Invoegen
- als de route naar mijn zin is, plaats ik op cruciale plekken Waypoints, de WP plak ik in de route en ik zet ze op de gewenste volgorde
- vervolgens selecteer ik alle aangebrachte Waypoints (uiteraard niet de eerste en de laatste) in de route en ik wijzig de waypoint in vormingspunten (rechtermuis)
Over de laatste twee stappen ben ik niet zeker, maar bij mij ging het steeds fout toen ik alleen maar het gereedschap Invoegen gebruikte. De ZUMO bleef dan zijn eigen route maken. Nu lijkt het er op of de WP die zijn omgezet in vormingspunten beter werken.
Het is omslachtig, maar eindelijk heb ik onbezorgd routes gereden (tot een afgesloten weg, en ik de route niet meer kon terugvinden) maar dat ga ik een andere keer bestuderen (optie Omrijden?).
Wellicht is er nog een betere manier, dan hoor ik die graag.
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22861
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
citaten:
(Onroute Motorkaart 1.02b in Basecamp 4.01)
- herberekenen heb ik Op Verzoek,
- ik gebruik nu alleen de kaart City Navigator in de ZUMO
als het je bevalt en je je routes kunt rijden, fijn.
maar als je ooit Ja zegt bij herberekenen dan herberekent de Zumo op de CN en als je eerstvolgende tussenpunt wat verder weg ligt pakt hij misschien wel de snelweg er naar toe.
(Onroute Motorkaart 1.02b in Basecamp 4.01)
- herberekenen heb ik Op Verzoek,
- ik gebruik nu alleen de kaart City Navigator in de ZUMO
als het je bevalt en je je routes kunt rijden, fijn.
maar als je ooit Ja zegt bij herberekenen dan herberekent de Zumo op de CN en als je eerstvolgende tussenpunt wat verder weg ligt pakt hij misschien wel de snelweg er naar toe.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Nieuwe code gehad en alles is opgelostHans Vaessen schreef:Nope: als het gaat om de motorkaart: bij onroute.nl. Als je kunt aantonen dat je oude toestel door defect of diefstal uit roulatie is kunnen zij een nieuwe code uitgeven.european schreef:Dat klopt wat je zegt.
nieuwe licentie ? Bij garmin
Henk
Henk
To V or not to V that is the question
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Ik krijg ook geen route aanwijzingen meer met de zumo 350. hoe wissel ik nu van on route naar city navigater?
- Jeroen D.
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 3 sep 2008 07:31
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Zie de eerste post in dit draadje en de link naar mywaypoint die daar genoemd wordt.
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Je hebt dus een route gemaakt met tussenpunten die "vermeld worden". De 350 maakt dan aparte aansluitende routes, dus van start naar tussenpunt, van tussenpunt naar... etc. Als je een tussenpunt "mist", raakt dan de bovenste balk aan op je scherm en zie je vervolgens de routeaanwijzingen (routerol). Helemaal bovenin zie je het totaal van je route (tijd en afstand), daaronder zie je de verschillende delen van je route (tussenstop naar tussenstop) met daarbij de groene button "GA". Je kunt dus het volgende gedeelte van je route activeren door simpelweg op "GA" te drukken, wel het goede gedeelte van de route kiezen. Alle waypoints daarvoor vergeet de 350 en kunt je vrolijk verder met je route.klompenmaker schreef:Mijn vraag: als je "zogenaamd" een waypoint mist. Wat te doen? Toch laten herberekenen of is er nog een andere optie?
BMW R1200C - Zumo 350 - Schuberth C3 + SRCS
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Hallo,
Hier even een opmerking van mij.
Is het misschien handig, dat als je met de motorkaart rijd.
je dan het profiel van de auto beter kunt kiezen.
die staat bij de meeste mensen wel vak op snelweg!!!!!!!!! denk ik.
vrgrhenk
Hier even een opmerking van mij.
Is het misschien handig, dat als je met de motorkaart rijd.
je dan het profiel van de auto beter kunt kiezen.
die staat bij de meeste mensen wel vak op snelweg!!!!!!!!! denk ik.
vrgrhenk
- ++ Lex ++
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 16618
- Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
- Locatie: Mellieha, Malta
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Er is een verschil tussen de instelling op het gebruikte vervoermiddel (auto, motor, lopen, fietsen, enz.) en het gebruikersprofiel.
Dat laatste is een verzameling van instellingen, waaronder het al dan niet vermijden van autosnelwegen. De naam van het profiel is niet meer dan dat; het heeft geen invloed op de routering.
Het vervoermiddel heeft wel invloed. Als bij OSM aangeraden wordt "auto" te kiezen wordt hierop gedoeld.
Dat laatste is een verzameling van instellingen, waaronder het al dan niet vermijden van autosnelwegen. De naam van het profiel is niet meer dan dat; het heeft geen invloed op de routering.
Het vervoermiddel heeft wel invloed. Als bij OSM aangeraden wordt "auto" te kiezen wordt hierop gedoeld.
GPS 45, GPS III, GPS V, SP 2610, 60CSx, Nüvi 765, 62st
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Hallo,
Veel gelezen over de problemen tussen Zumo 350 en Onroute motorkaart.
Ik zie, dat het laatste bericht hierover, al weer 6 weken oud is.
Zijn die problemen nu opgelost na de laatste software-update?
Ik overweeg de motorkaart te kopen voor m'n Zumo350, maar alleen als die probleemloos werkt.
Veel gelezen over de problemen tussen Zumo 350 en Onroute motorkaart.
Ik zie, dat het laatste bericht hierover, al weer 6 weken oud is.
Zijn die problemen nu opgelost na de laatste software-update?
Ik overweeg de motorkaart te kopen voor m'n Zumo350, maar alleen als die probleemloos werkt.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
- klompenmaker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 29 aug 2012 22:08
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
De motorkaart gebruik ik slechts op twee manieren:
1. om in Basecamp een route uit te zetten. Daarna maak ik een duplicaat (niet kopiëren) naar CN. Vervolgens route nalopen en hier en daar kleine correctie. Ik rijd het liefst met CN want daar raak ik de stem niet kwijt en ik krijg betere aanduidingen over de maximale snelheid
2. als ik tijd genoeg heb stel ik direct vanaf de zumo 350 een route naar huis in.
De kaart is nog lang niet zo doorontwikkeld als de CN.
1. om in Basecamp een route uit te zetten. Daarna maak ik een duplicaat (niet kopiëren) naar CN. Vervolgens route nalopen en hier en daar kleine correctie. Ik rijd het liefst met CN want daar raak ik de stem niet kwijt en ik krijg betere aanduidingen over de maximale snelheid
2. als ik tijd genoeg heb stel ik direct vanaf de zumo 350 een route naar huis in.
De kaart is nog lang niet zo doorontwikkeld als de CN.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Ik weet niet wat je met doorontwikkeld bedoel, maar de CN kaart en de OMK zijn gewoon twee heel verschillend soort kaarten met een verschillend gebruiksdoel.
Ik denk dat de OMK best aardig ontwikkeld is, maar zoals elke kaart zijn er dingen die verbetering kunnen gebruiken.
De CN probeert je op een zo efficiënt mogelijke manier naar je doel te sturen.
De OMK is bedoelt om via een voor motorrijders aantrekkelijke route naar je bestemming gestuurd te worden.
En inderdaad is een route uit de OMK overgetekend in de CN kaart een hele goede optie om lekker te kunnen motorrijden. Het voordeel is dat je minder snel op onverharde wegen terecht kom. Want de onderliggende kaart van de OMK bevat nogal wat wegen die ten onrechte als verhard gezien worden.
In diverse land heb ik op (zeer slechte) onverhard wegen gereden als ik de motorkaart direct gebruikte.
Ik denk dat de OMK best aardig ontwikkeld is, maar zoals elke kaart zijn er dingen die verbetering kunnen gebruiken.
De CN probeert je op een zo efficiënt mogelijke manier naar je doel te sturen.
De OMK is bedoelt om via een voor motorrijders aantrekkelijke route naar je bestemming gestuurd te worden.
En inderdaad is een route uit de OMK overgetekend in de CN kaart een hele goede optie om lekker te kunnen motorrijden. Het voordeel is dat je minder snel op onverharde wegen terecht kom. Want de onderliggende kaart van de OMK bevat nogal wat wegen die ten onrechte als verhard gezien worden.
In diverse land heb ik op (zeer slechte) onverhard wegen gereden als ik de motorkaart direct gebruikte.
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
- tencats
- WayPoint relatie
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Klopt. Vandaag de OMK 2.10 gekozen als kaart op de 350, de Zumo herstart en daarna een mooie route naar huis laten berekenen. Omdat het default profiel nu eenmaal "Motorfiets" is, kwam ik, zoals eerder is opgemerkt, op de snelweg terecht. Door nu het auto profiel te kiezen ging de Zumo direct herberekenen (dat staat "aan" in dat profiel) en kwam het toch nog goed.++ Lex ++ schreef:Er is een verschil tussen de instelling op het gebruikte vervoermiddel (auto, motor, lopen, fietsen, enz.) en het gebruikersprofiel.
Dat laatste is een verzameling van instellingen, waaronder het al dan niet vermijden van autosnelwegen. De naam van het profiel is niet meer dan dat; het heeft geen invloed op de routering.
Het vervoermiddel heeft wel invloed. Als bij OSM aangeraden wordt "auto" te kiezen wordt hierop gedoeld.
Jammer dat er op deze manier toch een redelijk aantal "aandachtspuntjes" zijn voordat het werkt zoals je wilt.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Zumo 340/350 en de OnRoute Motorkaart
Bij mijn weten is voertuig auto versus motor volstrekt niet van invloed op de berekening van de route in de motorkaart.
Binnen de motorkaart heeft de snelweg een zeer hoge weerstand. Dat is gewoon een wiskundig gegeven. Met als gevolg: de kaart kàn je helemaal niet de snelweg opsturen (behalve als dat echt moet, bijv vanwege een waterovergang).
Binnen de motorkaart heeft de snelweg een zeer hoge weerstand. Dat is gewoon een wiskundig gegeven. Met als gevolg: de kaart kàn je helemaal niet de snelweg opsturen (behalve als dat echt moet, bijv vanwege een waterovergang).
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp